Demontage af kofanger - skift kørelys pære

Besvar
KurtH
Kontakt:

Demontage af kofanger - skift kørelys pære

Ulæst indlæg af KurtH » lør 6. okt 2018 09:23

Vedrørende C5, 3. generation (X7), årgang 2010.

Efter godt 8 års kørsel er jeg nu nået dertil, hvor den første kørelys pære er sprunget...
Har læst diverse indlæg og set video, hvor nogle klarer udskiftning af kørelys pære uden demontage af front kofanger, Jeg må dog erkende at jeg ikke kan uden demontage af kofanger.

Fandt en fin pdt beskrivelse af hvordan dette kan gøres på serie 2. Findes tilsvarende til serie 3.?

Ud over demontage af åbenlyse fastgørelse øverst har jeg har forsøgt med demontage af 3 skruer i bunden i hver side samt åbning af inderskærm i hjulkasserne. Har desuden demonteret skruer ved tågeforlygter samt en skrue midtfor inde i gitter.

Formoder desuden behov for demontage af stik for tilslutning af sensorer i forskærm venstre side?

Skærm føles stadig at side fast, er jeg for forsigtig, eller mangler der noget?. Tips og triks er velkomne.
PS. Bilen er version uden lygtespuler. Vil der være adgang til fatning, hvis blinddæksel herfor fjernes?
--------------------------------------
C5 (x7) HDI 160 årgang 2010

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Demontage af kofanger - skift kørelys pære

Ulæst indlæg af Carsten S » lør 6. okt 2018 09:54

Jeg har ikke prøvet af afmontere forkofangeren på en X7 model, men fandt en PDF, der måske kan hjælpe dig lidt på vej :)
C5X7_Forkofanger.pdf
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

KurtH
Kontakt:

Ulæst indlæg af KurtH » lør 6. okt 2018 17:10

Mange tak for en meget fyldestgørende vejledning. Den ser ret omfattende ud og jeg har derfor af tidsmæssige årsager udskudt "operationen" lidt, måske til foråret.

Har midlertidigt slået kørelys fra i menuen. Ser at tågeforlygter kan tændes samtidigt med positionslys. Agter at bruge den kombination i de få timer det er lyst i vinterhalvåret.

Onkelmorfar
Kontakt:

Ulæst indlæg af Onkelmorfar » lør 6. okt 2018 21:37

KurtH skrev: ↑
lør 6. okt 2018 09:23
Vedrørende C5, 3. generation (X7), årgang 2010.

Efter godt 8 års kørsel er jeg nu nået dertil, hvor den første kørelys pære er sprunget...
Har læst diverse indlæg og set video, hvor nogle klarer udskiftning af kørelys pære uden demontage af front kofanger, Jeg må dog erkende at jeg ikke kan uden demontage af kofanger.

Fandt en fin pdt beskrivelse af hvordan dette kan gøres på serie 2. Findes tilsvarende til serie 3.?

Ud over demontage af åbenlyse fastgørelse øverst har jeg har forsøgt med demontage af 3 skruer i bunden i hver side samt åbning af inderskærm i hjulkasserne. Har desuden demonteret skruer ved tågeforlygter samt en skrue midtfor inde i gitter.

Formoder desuden behov for demontage af stik for tilslutning af sensorer i forskærm venstre side?

Skærm føles stadig at side fast, er jeg for forsigtig, eller mangler der noget?. Tips og triks er velkomne.
PS. Bilen er version uden lygtespuler. Vil der være adgang til fatning, hvis blinddæksel herfor fjernes?
Hvis du er i nærheden af Allerød er du velkommen til at kigge forbi. Jeg skifter dem uden demontage af noget ;)

Mvh
Tue
Nuværende bil 2015 C5 CrossTourer Exclusive 2.2 Hdi
Tidligere: 2011 C5 Tourer Exclusive 2.0 Hdi, 2000 Xantia Break Exclusive 2.0 Hdi, 1992 XM 2.1 D12, 1993 Xantia Berline 1.8 8v

KurtH
Kontakt:

Ulæst indlæg af KurtH » søn 7. okt 2018 17:43

Hej Tue
Lyder meget venligt, hår du en meget bevægelig hånd :-)
Jeg bor i nærheden, og forsøger om jeg kan sende dig en mail

Mvh

Kurt

Onkelmorfar
Kontakt:

Ulæst indlæg af Onkelmorfar » søn 7. okt 2018 18:14

KurtH skrev: ↑
søn 7. okt 2018 17:43
Hej Tue
Lyder meget venligt, hår du en meget bevægelig hånd :-)
Jeg bor i nærheden, og forsøger om jeg kan sende dig en mail

Mvh

Kurt
Hej Kurt,

Jeg har set din mail, men kan ikke umiddelbart besvare den (fejl 40, helt sikkert)

Du kan kigge forbi mandag efter 19 eller torsdag efter 19. Man behøver ikke lys til operationen, da man alligevel ikke kan se hvad man laver 😀

Mit nr. enogtredive firefyrre 1969 lad os tage resten på SMS 👍🏻

Mvh
Tue
Nuværende bil 2015 C5 CrossTourer Exclusive 2.2 Hdi
Tidligere: 2011 C5 Tourer Exclusive 2.0 Hdi, 2000 Xantia Break Exclusive 2.0 Hdi, 1992 XM 2.1 D12, 1993 Xantia Berline 1.8 8v

Besvar