Knapper til klimakontrol virker ikke
-
Nidy
- Kontakt:
Knapper til klimakontrol virker ikke
Hej.
På min C5 HDI 1,6 fra 2005, er alle tryk knapper og drejeknappen til blæser holdt op med at virke, der kommer fint lys i dem når jeg trykker på dem og hver funktion vises også i displayet, så kan vel godt sige at knapperne virker, men der sker ikke nogen ændringer på funktionerne.
Blæseren kører stille i samme hastighed hele tiden, det mærkes som om det er udeluft den kører ind, der bliver ikke åbnet for radiatoren når jeg ændrer på temperaturen og jeg kan ikke ændre hvor luften skal komme ud, den kommer ud nede ved fødderne foran.
Er der et stik et sted som går ind på de motorer og ventiler der bliver aktiveret fra knapperne, som kan være faldet af, for jeg har en mistanke om at det er sket da jeg havde radioen ude, for at montere håndfri til tlf?
På min C5 HDI 1,6 fra 2005, er alle tryk knapper og drejeknappen til blæser holdt op med at virke, der kommer fint lys i dem når jeg trykker på dem og hver funktion vises også i displayet, så kan vel godt sige at knapperne virker, men der sker ikke nogen ændringer på funktionerne.
Blæseren kører stille i samme hastighed hele tiden, det mærkes som om det er udeluft den kører ind, der bliver ikke åbnet for radiatoren når jeg ændrer på temperaturen og jeg kan ikke ændre hvor luften skal komme ud, den kommer ud nede ved fødderne foran.
Er der et stik et sted som går ind på de motorer og ventiler der bliver aktiveret fra knapperne, som kan være faldet af, for jeg har en mistanke om at det er sket da jeg havde radioen ude, for at montere håndfri til tlf?
C5 HDI 2,2 aut. årg 2004 Weekend
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Knapper til klimakontrol virker ikke
hvis det hele virkede før du pillede radioen ud har du jo nok selv sat diagnosen, du har nok enten sprungen en sikring (hvis ikke du afbrød batteriet inden du rodede på strømmen, eller du har fået rykket et skik løs) men det ser du jo når du adskiller det igen, for du har vel ikke lånt strøm nogen steder derinde til dit håndfri ???
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
-
Nidy
- Kontakt:
Nej jeg har ikke lånt strøm indefra til håndfri, det er koblet til radioen.
Jeg er ikke sikker på om det virkede inden jeg havde det skilt ad.
Hvis det er en sikring, ville der så være lys i knapperne når de aktiveres og ville det så blive vist i displayet?
Jeg er ikke sikker på om det virkede inden jeg havde det skilt ad.
Hvis det er en sikring, ville der så være lys i knapperne når de aktiveres og ville det så blive vist i displayet?
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
ja det har intet med lyset at gøre, jeg mener nu heller ikke du har lånt strøm, men du har haft det pillet fra hinanden, og så kan du nemt myrde en sikring hvis du adskiller uden at frakoble batteriet, men er der blæseren der ikke virker er det nu nok resistoren
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
- Mads t
- Geografisk sted: 6990 Ulfborg
- Kontakt:
Hvad er det for noget håndfri, du har monteret?
Jeg monterede et Nokia Carkit i min C5 2006'er, da jeg havde sådan én, og det fik delvist betjeningen til klimakontrollen til at holde op med at virke. F.eks. kunne jeg ikke justere, hvor luften skulle komme ud. Så vidt jeg husker, kunne jeg kun regulere lufttemperaturen og blæserhastigheden.
Jeg fik aldrig løst problemet med lærte at leve med det, da det hele virkede fint på "Auto".
Da jeg fjernede Carkit'et, virkede alting fint igen.
Jeg monterede et Nokia Carkit i min C5 2006'er, da jeg havde sådan én, og det fik delvist betjeningen til klimakontrollen til at holde op med at virke. F.eks. kunne jeg ikke justere, hvor luften skulle komme ud. Så vidt jeg husker, kunne jeg kun regulere lufttemperaturen og blæserhastigheden.
Jeg fik aldrig løst problemet med lærte at leve med det, da det hele virkede fint på "Auto".
Da jeg fjernede Carkit'et, virkede alting fint igen.
Citroen C5 X7 Cross Tourer 2014, 2,2 HDi, XM V6 160 1993 med diravi, Fiat 500 2013
Tidligere:
C6 2,2 HDi 2009
C5 Tourer 2011 og 2008 2,0 hdi, 2006 1,6 HDi
XM 2,1 td aut 1999, 2,1 td 1993, 2,0 1995, 2,5 td 1998
Xantia 1,8 1993, 1,8 Weekend 2005, 1,9 td 1998, 2,0 HDi 2000, 1,8 2001
Mazda CX-5 2,2 td 2018
Tidligere:
C6 2,2 HDi 2009
C5 Tourer 2011 og 2008 2,0 hdi, 2006 1,6 HDi
XM 2,1 td aut 1999, 2,1 td 1993, 2,0 1995, 2,5 td 1998
Xantia 1,8 1993, 1,8 Weekend 2005, 1,9 td 1998, 2,0 HDi 2000, 1,8 2001
Mazda CX-5 2,2 td 2018
-
Nidy
- Kontakt:
Så fandt jeg fejlen.. det var et stik der ikke sad ordenlig.. nu er alt ok..