C5 2.2 HDi exclusive aut. facelift køb 2005-2008 (DE)
-
StuartStardust
- Kontakt:
C5 2.2 HDi exclusive aut. facelift køb 2005-2008 (DE)
Jeg er ny i citroen lingo, men håber I kan give mig lidt hjælp. 
Jeg er på udkig efter en C5 (Type DE ?), den facelifted 2004-2008 model, fordi jeg vil prøve Hydractive 3+
Fandt denne, selvom den er lidt gammel:
viewtopic.php?f=20&t=213
Jeg har kigget på en HDi 2.2 exclusive aut. med en del udstyr.
Den har kørt 140'000 km. Den har ingen service historik, i motorrum kan man se rem er skiftet ved 108'000 km.
Det er lidt olie på front af motor, men ikke meget, ellers er den "tør". Alt el virker.
Noget man skal være særlig opmærksom på? Er det et sted på forum hvor man kan se en guide eller list over ting man burde kigge efter ved køb? Har prøvet at søge, men uden held.
Site admin input:
Alt el virker, aircon virker også.
Der er ingen rust i bagklap, det er en import fra Andorra.
Nogen der kan tilføje noget til Carstens liste?
Rem er skiftet ved 108'000 km i 2015, så måske man skal skifte denne ved køb?
Mvh. Morten.
Jeg er på udkig efter en C5 (Type DE ?), den facelifted 2004-2008 model, fordi jeg vil prøve Hydractive 3+
Fandt denne, selvom den er lidt gammel:
viewtopic.php?f=20&t=213
Jeg har kigget på en HDi 2.2 exclusive aut. med en del udstyr.
Den har kørt 140'000 km. Den har ingen service historik, i motorrum kan man se rem er skiftet ved 108'000 km.
Det er lidt olie på front af motor, men ikke meget, ellers er den "tør". Alt el virker.
Noget man skal være særlig opmærksom på? Er det et sted på forum hvor man kan se en guide eller list over ting man burde kigge efter ved køb? Har prøvet at søge, men uden held.
Site admin input:
Der er ingen knirke lyde.Hej Morten,
HDi 16 betyder bare at den er 16 ventilet. Motorerne er nemme at kende fra hinanden rent visuelt. 1,6 HDi har udstødning på forsiden, stort set alle andre har på bagsiden af motoren.
Der er egentlig ikke de helt store sygdomme på C5, selvom mange mener det modsatte.
Svingarmslejer bag: Hjulene må ikke skræve unormalt, og den må ikke knirke, hvis man hopper op på trækket/bagagerummet.
Kondensor: De holder ikke ret mange år, se om AC virker.
Mærk om den kan varme og køle i begge sider. Mixer-spjældene kan knække, så den ene side pludselig kun varmer eller køler, uanset indstilling. Det er en lidt større opgave at skifte dem (instrumentbordet skal ud)
Rust i bagklappen plager næsten alle modellerne.
Det var vist sådan de værste fælder jeg lige kunne komme i tanke om. Du er velkommen til at poste spørgsmålet i forummet, for at få andres indspark med, jeg har sikkert glemt noget.
Mvh. Carsten
Alt el virker, aircon virker også.
Der er ingen rust i bagklap, det er en import fra Andorra.
Nogen der kan tilføje noget til Carstens liste?
Rem er skiftet ved 108'000 km i 2015, så måske man skal skifte denne ved køb?
Mvh. Morten.
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: C5 2.2 HDi exclusive aut. facelift køb 2005-2008 (DE)
næe der er dea ingen grund til at skifte den rem, den holder 10 år eller 240,000 km, ellers så lyt til din mavefornemmelse, hvis alt virker, gummi på pedaler og læder på rat og gearstang ikke er slidt passer det jo nok med km. tallet, også førersædedets polstring er jo afslørende, det er jo alt i alt en ganske fin bil der giver køreglæde langt over prisen også selv om den er lidt giftig i grøn afgift´, er den med partikkelfilter ?? det koster ganske meget ekstra hvis det mangler, og hvis du ikke ofte tager sydpå så er den fin, men strorbyerne nede i Europa vil ikke se den i byerne, og det koster kassen at køre ind der når du bliver spottet
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der