Hydraulik problem X7
-
John59
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Kan du ikke fabrikere en C-ring af en gammel spændeskive, som du kan skubbe indunder for at få et bedre greb?
Alternativt så prøv med følgende:
https://www.thansen.dk/scooter-mc/olie- ... 5yEALw_wcB
eller:
https://www.thansen.dk/baad/motordele-o ... JEEALw_wcB
Især den sidste har jeg gode erfaringer med, når det gælder adskillelse at to forskellige metaller, som er groet godt sammen.
Alternativt så prøv med følgende:
https://www.thansen.dk/scooter-mc/olie- ... 5yEALw_wcB
eller:
https://www.thansen.dk/baad/motordele-o ... JEEALw_wcB
Især den sidste har jeg gode erfaringer med, når det gælder adskillelse at to forskellige metaller, som er groet godt sammen.
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Nå, mekanikeren har netop ringet, han kunne fortælle at da han havde taget bilen ind og tog tændingsbroen af og lagde på bordet, da kom der vand ud af broen - så han satte en ny på inkl 4 nye tændrør og nu skulle den køre fint igen
Jeg tænker det må være kondens? Den sidder jo ellers fint gemt væk under dæksel og oven på motoren?
Jeg tænker det må være kondens? Den sidder jo ellers fint gemt væk under dæksel og oven på motoren?
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
Lars4733
- Kontakt:
Suk - så begynder den på samme fejl igen..
Melder om ESP- fejl osv - servostyring blev hård at dreje..
Det skete denne gang næsten helt hjemme efter en køretur på 2x9-10 km med vores lille trailer på..
Vi stoppede motoren selv, så jeg ved ikke om den også ville lave tændingsudsættere, men den lød som om den var ved at gå ned i ret lave omdrejninger.
Multirem ser fin ud og den drypper ikke olie eller andet - den holder på hvid sne og den er fortsat hvid (bortset fra saltsjap der drypper ved hjulene)
Den bil er bare gaven der bliver ved med at give
Kan det f.eks. være servopumpen der er ved at stå af og derved trækker mere strøm?
Kan man køre test af servoen på nogen måde?
Melder om ESP- fejl osv - servostyring blev hård at dreje..
Det skete denne gang næsten helt hjemme efter en køretur på 2x9-10 km med vores lille trailer på..
Vi stoppede motoren selv, så jeg ved ikke om den også ville lave tændingsudsættere, men den lød som om den var ved at gå ned i ret lave omdrejninger.
Multirem ser fin ud og den drypper ikke olie eller andet - den holder på hvid sne og den er fortsat hvid (bortset fra saltsjap der drypper ved hjulene)
Den bil er bare gaven der bliver ved med at give
Kan det f.eks. være servopumpen der er ved at stå af og derved trækker mere strøm?
Kan man køre test af servoen på nogen måde?
-
Lars4733
- Kontakt:
Efter lige at ville sætte den på plads i stedet for at holde og flyde midt på pladsen opdager jeg nu følgende
Blæseren til klimaanlægget kører sådan i “interval” og servoen fungerer i ryk…
Det skriger vist på noget elektrisk?
I disse dage med frost og snefygning osv gider jeg ikke rode med bil ude på pladsen.. så det må vist endnu engang blive en sag for mekanikeren..
Men kan det være generator?
Jeg havde ikke klimaanlægget på auto, satte den bare på trin 2 og der opdagede jeg at den blæste 2-3 sekunder, stoppede tilsvarende og gentog så i den tid jeg brugte på at parkere bilen…
Nogen der har prøvet tilsvarende?
Blæseren til klimaanlægget kører sådan i “interval” og servoen fungerer i ryk…
Det skriger vist på noget elektrisk?
I disse dage med frost og snefygning osv gider jeg ikke rode med bil ude på pladsen.. så det må vist endnu engang blive en sag for mekanikeren..
Men kan det være generator?
Jeg havde ikke klimaanlægget på auto, satte den bare på trin 2 og der opdagede jeg at den blæste 2-3 sekunder, stoppede tilsvarende og gentog så i den tid jeg brugte på at parkere bilen…
Nogen der har prøvet tilsvarende?
-
Lars4733
- Kontakt:
I disse sjappede tider med kulde, sne osv - kan det være noget stelforbindelse der driller?
Bilen meldte umiddelbart ikke ladefejl, men stod i Economy Mode da jeg startede den.
Jeg fik ikke set på min lille USB-ting
Bilen startede prompte og kørte jævnt, det var blot servoen der gik i hak og kabineblæseren der tændte og slukkede hele tiden..
Den bil kan da også hele tiden finde på..
Bilen meldte umiddelbart ikke ladefejl, men stod i Economy Mode da jeg startede den.
Jeg fik ikke set på min lille USB-ting
Bilen startede prompte og kørte jævnt, det var blot servoen der gik i hak og kabineblæseren der tændte og slukkede hele tiden..
Den bil kan da også hele tiden finde på..
-
Lars4733
- Kontakt:
Nå, bilen afhentet med vejhjælp
Den kunne lige selv slæbe sig ud af den sneede indkørsel ud til lastbilen, men så begyndte servoen at drille igen og dernæst kom alle de forskellige fejl og bilen begyndte at gå dårligt med begrænset trækkraft, den kunne ikke selv trække sig op på laddet.
Da den skulle af fik den en booster sat til og så kørte den væsentligt bedre.. så mon det er generatoren deres gået?
Den kunne lige selv slæbe sig ud af den sneede indkørsel ud til lastbilen, men så begyndte servoen at drille igen og dernæst kom alle de forskellige fejl og bilen begyndte at gå dårligt med begrænset trækkraft, den kunne ikke selv trække sig op på laddet.
Da den skulle af fik den en booster sat til og så kørte den væsentligt bedre.. så mon det er generatoren deres gået?
-
John59
- Kontakt:
Enten så er det en kedelig gut, som ikke har været helt ærlig under salget, du har købt bilen af, ellers er du bare skide uheldig med dit bilkøb.
-
Lars4733
- Kontakt:
Altså at ting bliver slidt gennem årene er vel hvad der sker?
Og mine biler kører væsentligt mere om året end tidligere ejer gjorde, kombineret med at bilen her bor under åben himmel osv - jeg tror ikke han har snydt eller gemt ting.
Me ja, der er godt nok meget på den bil for tiden.. men den er også ved at runde de 300.000 km
Og mine biler kører væsentligt mere om året end tidligere ejer gjorde, kombineret med at bilen her bor under åben himmel osv - jeg tror ikke han har snydt eller gemt ting.
Me ja, der er godt nok meget på den bil for tiden.. men den er også ved at runde de 300.000 km
-
Lars4733
- Kontakt:
Nå, så fik mekanikeren tid til at se på bilen og dommen blev ny generator
Om den har været skidt hele vejen gennem dette forløb kunne jeg reelt godt tro - i starten sikkert periodisk og så forleden har den givet helt op
For det vil jo forklare den stribe fejl den satte hver gang - det lugter i min optik af manglende strøm..
Så håber jeg den kan holde sig fra mekanikeren nogen tid.. eller at vejret bliver bedre så jeg evt selv kan rode hvis der dukker noget op..
Om den har været skidt hele vejen gennem dette forløb kunne jeg reelt godt tro - i starten sikkert periodisk og så forleden har den givet helt op
For det vil jo forklare den stribe fejl den satte hver gang - det lugter i min optik af manglende strøm..
Så håber jeg den kan holde sig fra mekanikeren nogen tid.. eller at vejret bliver bedre så jeg evt selv kan rode hvis der dukker noget op..