Hydraulik problem X7
-
Lars4733
- Indlæg: 1947
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Hydraulik problem X7
Ja, livet giver dejligt mange udfordringer
Min C5’er har her til middag lagt sig på maven og vil nu ikke stå op, vel ikke helt unormalt for en teenager på 17 år, men det ville nu være dejligt hvis den kom tilbage til normalen igen.
Det er både for og bag den bliver nede - i displayet viser den at den ændrer sig, men intet sker.
Jeg synes jeg kunne høre pumpen når jeg åbnede førerdøren, men bliver da lidt i tvivl.
Hvis jeg åbner dækslet på beholderen “fiser” den, så noget tryk må der vel være?
Jeg havde i går da jeg kom hjem sat den i høj da jeg skulle se på nogle ting i dag, så stod den ligesom klar til at kunne blive løftet.
Det fik jeg set på og sænkede så bilen, den ville så bare ikke op igen.
Men jeg må jo se på maxisikringen - hvor sidder den på en X7? Er det også under de øvrige sikringer i motorummet, eller hvordan?
Hvis jeg vil forsøge at give den overtryk i beholderen, er det så at skrue dækslet af, starte bilen og så blæse alt hvad jeg magter ned i hullet? Der er jo ikke påfyldningshul i dækslet..
Men det kræver jo så at pumpen kan køre.
Min Diagbox-pc er gået død, formodentlig pga for megen inaktivitet, så kan ikke lige sætte tester på og så hvad den evt måtte sige..
Forslag?
Min C5’er har her til middag lagt sig på maven og vil nu ikke stå op, vel ikke helt unormalt for en teenager på 17 år, men det ville nu være dejligt hvis den kom tilbage til normalen igen.
Det er både for og bag den bliver nede - i displayet viser den at den ændrer sig, men intet sker.
Jeg synes jeg kunne høre pumpen når jeg åbnede førerdøren, men bliver da lidt i tvivl.
Hvis jeg åbner dækslet på beholderen “fiser” den, så noget tryk må der vel være?
Jeg havde i går da jeg kom hjem sat den i høj da jeg skulle se på nogle ting i dag, så stod den ligesom klar til at kunne blive løftet.
Det fik jeg set på og sænkede så bilen, den ville så bare ikke op igen.
Men jeg må jo se på maxisikringen - hvor sidder den på en X7? Er det også under de øvrige sikringer i motorummet, eller hvordan?
Hvis jeg vil forsøge at give den overtryk i beholderen, er det så at skrue dækslet af, starte bilen og så blæse alt hvad jeg magter ned i hullet? Der er jo ikke påfyldningshul i dækslet..
Men det kræver jo så at pumpen kan køre.
Min Diagbox-pc er gået død, formodentlig pga for megen inaktivitet, så kan ikke lige sætte tester på og så hvad den evt måtte sige..
Forslag?
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
Lars4733
- Indlæg: 1947
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Det kan jo så også være selve pumpen der er stået af, det har jeg jo prøvet på en ældre C5 - også uden at maxi sikringen sprang,,
Nå - jeg må se om jeg kan finde sikringen og tjekke den og se om jeg kan få liv i den gamle pc med Diagbox
Nå - jeg må se om jeg kan finde sikringen og tjekke den og se om jeg kan få liv i den gamle pc med Diagbox
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
Lars4733
- Indlæg: 1947
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Mens jeg lige sidder og søger på sikringsoversigt ser det ud som om det ikke er en Maxi sikring, men mere en "Mega" sikring? Sådan en med et øje i hver ende der sættes fast med møtrikker? Og sidder i en sikringsboks ved siden af batteriet? https://frenchcarforum.co.uk/forum/down ... &mode=view
T Hansen har ikke sådan en.. ud over i 200a, den er jo ikke god her.. https://www.thansen.dk/bil/autodele/sik ... 233946261/
Er jeg på rette vej? Eller hvordan - og i så fald - hvor kan man finde en 40a sikring af den slags?
T Hansen har ikke sådan en.. ud over i 200a, den er jo ikke god her.. https://www.thansen.dk/bil/autodele/sik ... 233946261/
Er jeg på rette vej? Eller hvordan - og i så fald - hvor kan man finde en 40a sikring af den slags?
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
SRO
- Moderator
- Indlæg: 2363
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
-
leonharddk
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: man 4. jun 2018 16:48
- Geografisk sted: Højbjerg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Man hører vel ret tydeligt om pumpen kører eller ej.
hvis jeg har arbejdet på min, så synker den også helt ned på maven og det tager da for min smag lang tid om at hæve sig igen.
Vi taler måske 1 minut.
du kan også afmontere sikringen og måle modstaden i den, hvis man ikke kan se på den om den er sprunget. Alternativt måle om der er 12 volt på begge side af den når pumpen burde køre.
hvis jeg har arbejdet på min, så synker den også helt ned på maven og det tager da for min smag lang tid om at hæve sig igen.
Vi taler måske 1 minut.
du kan også afmontere sikringen og måle modstaden i den, hvis man ikke kan se på den om den er sprunget. Alternativt måle om der er 12 volt på begge side af den når pumpen burde køre.
Claus
Citroen C5, 2,0 HDI 163. 2012.
Citroen C5, 2,0 HDI 163. 2012.
-
Lars4733
- Indlæg: 1947
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Jeg har ikke målt om pumpen får strøm, jeg har ikke overblik over hvilke stik på pumpen der giver hvad og tænker det kun kan gøre ting værre hvis man begynder at spille disse ad og måle på kryds og tværs..
Jeg har ladet bilen stå i tomgang i over en halv time uden det ændrede på noget..
Jeg skal jo så bare lige først finde ud af hvor den sikring sidder henne - jeg ved hvor den sad på de gamle C5'ere, ikke på en X7'er..
Jeg løb tør for ok vejr og lyse timer i går, det er ulempen på denne årstid når ens bil bor udendørs.. så når jeg har fri i dag må jeg se om jeg kan finde den sikring og tjekke den som det første..
Pumpen siger med sikkerhed ikke noget når man åbner døren nu.. så om det er pumpen der er stået af eller sikringen der er sprunget er første skridt.
Der har i de sidste mange år været en lille utæthed ved pumpen, med stor sansyndlighed en returslange, så der bliver efterfyldt jævnligt. Iflg tidligere ejer en gang om året, men vi kører væsentligt mere end han gjorde, så det har jo forstørret problemet. Den var IKKE løbet tør for olie, men den "grisser" jo omkring sig.. så jeg tænker det ikke er helt umuligt at den er død lige som de gamle pumper gjorde..
Jeg har fundet en der sælger en brugt fungerende inkl slangerne (kun beholderen mangler, men den har jeg jo) til en 1500 + forsendelse - men det er til en 2010 diesel version - er der forskel på pumperne?
Iflg carcar.info skulle min køre med en 5277L1 så vidt jeg kan komme frem til - jeg må løsne beholderen så jeg forhåbentlig kan se typeskiltet på pumpen på min bil.
Jeg har ladet bilen stå i tomgang i over en halv time uden det ændrede på noget..
Jeg skal jo så bare lige først finde ud af hvor den sikring sidder henne - jeg ved hvor den sad på de gamle C5'ere, ikke på en X7'er..
Jeg løb tør for ok vejr og lyse timer i går, det er ulempen på denne årstid når ens bil bor udendørs.. så når jeg har fri i dag må jeg se om jeg kan finde den sikring og tjekke den som det første..
Pumpen siger med sikkerhed ikke noget når man åbner døren nu.. så om det er pumpen der er stået af eller sikringen der er sprunget er første skridt.
Der har i de sidste mange år været en lille utæthed ved pumpen, med stor sansyndlighed en returslange, så der bliver efterfyldt jævnligt. Iflg tidligere ejer en gang om året, men vi kører væsentligt mere end han gjorde, så det har jo forstørret problemet. Den var IKKE løbet tør for olie, men den "grisser" jo omkring sig.. så jeg tænker det ikke er helt umuligt at den er død lige som de gamle pumper gjorde..
Jeg har fundet en der sælger en brugt fungerende inkl slangerne (kun beholderen mangler, men den har jeg jo) til en 1500 + forsendelse - men det er til en 2010 diesel version - er der forskel på pumperne?
Iflg carcar.info skulle min køre med en 5277L1 så vidt jeg kan komme frem til - jeg må løsne beholderen så jeg forhåbentlig kan se typeskiltet på pumpen på min bil.
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
SRO
- Moderator
- Indlæg: 2363
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Tjek for plus og stel. Det burde være nogle relativt tykke ledninger.
Hvis du vil tjekke sikringen måler du blot på begge sider af den - hvis spænding = sikring er ok.
Pumpen styres over can-bus, så vidt jeg kan se.
Med diagbox burde du kunne aktivere den.
Der burde være min. fire ledninger til pumpen.
Hvis den får plus og minus og der ikke er fejl på can-bus (tjek med Diagbox), burde pumpen køre. Du kan også teste om den reelt får signal på can-bus linjen/ledningerne, men det kræver et oscilloskop og kendskab til hvordan signalet bør se ud. Du kan også måle på can-bus med et ohmmeter. Afbryd støm og tjek - du bør måle 60 Ohm. Hvis du måler 120 Ohm er den ene enhed, hvor der sidder en modstand i afkoblet fra netværket (defekt ledning?) eller modulet er defekt. I så fald burde du få vist fejl i instrumentbordet.
Du bør ikke bare give den strøm, da det efter sigende skulle kunne ødelægge pumpen med noget invendigt gear. Se evt. Skovgaard&Schmidt for nærmere info om dette.
Hvis du vil tjekke sikringen måler du blot på begge sider af den - hvis spænding = sikring er ok.
Pumpen styres over can-bus, så vidt jeg kan se.
Med diagbox burde du kunne aktivere den.
Der burde være min. fire ledninger til pumpen.
Hvis den får plus og minus og der ikke er fejl på can-bus (tjek med Diagbox), burde pumpen køre. Du kan også teste om den reelt får signal på can-bus linjen/ledningerne, men det kræver et oscilloskop og kendskab til hvordan signalet bør se ud. Du kan også måle på can-bus med et ohmmeter. Afbryd støm og tjek - du bør måle 60 Ohm. Hvis du måler 120 Ohm er den ene enhed, hvor der sidder en modstand i afkoblet fra netværket (defekt ledning?) eller modulet er defekt. I så fald burde du få vist fejl i instrumentbordet.
Du bør ikke bare give den strøm, da det efter sigende skulle kunne ødelægge pumpen med noget invendigt gear. Se evt. Skovgaard&Schmidt for nærmere info om dette.
-
SRO
- Moderator
- Indlæg: 2363
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Det ser ud til at du skal måle på sikring G39 - på begge sider af sikringen.
Se evt. her: https://www.youtube.com/watch?v=2WjoGp_A08o
https://fuse-box.info/citroen/citroen-c ... 2017-fuses
Se evt. her: https://www.youtube.com/watch?v=2WjoGp_A08o
https://fuse-box.info/citroen/citroen-c ... 2017-fuses
-
Lars4733
- Indlæg: 1947
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Iflg den side skulle den sidde i Fusebox B og være inde sammen med sikringsboksen ved venstre knæ? Er det rigtigt? Det lyder da anderledes end de ældre C5'ereSRO skrev: ↑ons 5. nov 2025 10:10Det ser ud til at du skal måle på sikring G39 - på begge sider af sikringen.
Se evt. her: https://www.youtube.com/watch?v=2WjoGp_A08o
Men denne er jo kun en 10 amp sikring - det er jo ikke den der giver strøm til pumpen?
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
Lars4733
- Indlæg: 1947
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
jeg har kun sådan et grundtapparat fra Elma - tror ikke jeg kan måle alle disse ting med detSRO skrev: ↑ons 5. nov 2025 10:07Tjek for plus og stel. Det burde være nogle relativt tykke ledninger.
Hvis du vil tjekke sikringen måler du blot på begge sider af den - hvis spænding = sikring er ok.
Pumpen styres over can-bus, så vidt jeg kan se.
Med diagbox burde du kunne aktivere den.
Der burde være min. fire ledninger til pumpen.
Hvis den får plus og minus og der ikke er fejl på can-bus (tjek med Diagbox), burde pumpen køre. Du kan også teste om den reelt får signal på can-bus linjen/ledningerne, men det kræver et oscilloskop og kendskab til hvordan signalet bør se ud. Du kan også måle på can-bus med et ohmmeter. Afbryd støm og tjek - du bør måle 60 Ohm. Hvis du måler 120 Ohm er den ene enhed, hvor der sidder en modstand i afkoblet fra netværket (defekt ledning?) eller modulet er defekt. I så fald burde du få vist fejl i instrumentbordet.
Du bør ikke bare give den strøm, da det efter sigende skulle kunne ødelægge pumpen med noget invendigt gear. Se evt. Skovgaard&Schmidt for nærmere info om dette.
Jeg er med på at jeg ikke bare skal smide 12v i stikket, det har jeg set for år tilbage at det er et no-go.. og vil hellere være en tand for forsigtig end at brænde endnu mere af end der måske er dødt allerede..
Jeg må se om jeg kan få liv i den gamle pc til Diagbox, men den kan ikke starte op længere..
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
Lars4733
- Indlæg: 1947
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
https://www.scribd.com/document/6572234 ... AND-RELAYS
Det ser ud til at der er 3 sikringer i alt - den i kabinen på 10 amp - G39 i BFH1 boksen
Så er der en under sikringsboksen ude i motorrummet - MF7 på 20 amp
og så den der giver strøm til pumpen - en megasikring på 40 amp siddende i boksen ved siden af batteriet..
Det ser ud til at der er 3 sikringer i alt - den i kabinen på 10 amp - G39 i BFH1 boksen
Så er der en under sikringsboksen ude i motorrummet - MF7 på 20 amp
og så den der giver strøm til pumpen - en megasikring på 40 amp siddende i boksen ved siden af batteriet..
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
Lars4733
- Indlæg: 1947
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Bonus info... (vist ret vigtigt egentlig..)
Bilen har al den tid jeg har haft den været "slem" til hurtigt at gå i Economy Mode..
I lørdags startede jeg bilen, kørte ca 6 km - læssede 10 sække træpiller i baggagerummet og den hævede sig fint op - jeg startede den og kørte 1,5 km.
Da jeg kom ud til bilen og skulle hjem derfra startede den fint, men meget kort efter start kom der diverse fejl - bla anti polution, den slog automatisk håndbremse fra osv - jeg valgte at genstarte uden der skete noget ved det, men jeg kunne da køre hjem.
Men mistanken gik på at batteriet ikke var helt godt - og da jeg har FDM vejhjælp med gratis batteritjek fik jeg tjekket og udskiftet batteriet mandag.
Men den gik stadig i economy mode ret hurtigt..
Men siden jeg havde hævet bilen op mandag eftermiddag har den ikke været i economy mode - ej heller når jeg først kommer ud om morgenen.
Så - jeg har da en ret grim ide om at pumpen har hevet meget strøm til sig? Og derfor mistænker jeg at den simpelthen har opgivet livet..
Bilen har al den tid jeg har haft den været "slem" til hurtigt at gå i Economy Mode..
I lørdags startede jeg bilen, kørte ca 6 km - læssede 10 sække træpiller i baggagerummet og den hævede sig fint op - jeg startede den og kørte 1,5 km.
Da jeg kom ud til bilen og skulle hjem derfra startede den fint, men meget kort efter start kom der diverse fejl - bla anti polution, den slog automatisk håndbremse fra osv - jeg valgte at genstarte uden der skete noget ved det, men jeg kunne da køre hjem.
Men mistanken gik på at batteriet ikke var helt godt - og da jeg har FDM vejhjælp med gratis batteritjek fik jeg tjekket og udskiftet batteriet mandag.
Men den gik stadig i economy mode ret hurtigt..
Men siden jeg havde hævet bilen op mandag eftermiddag har den ikke været i economy mode - ej heller når jeg først kommer ud om morgenen.
Så - jeg har da en ret grim ide om at pumpen har hevet meget strøm til sig? Og derfor mistænker jeg at den simpelthen har opgivet livet..
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
SRO
- Moderator
- Indlæg: 2363
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Hvad mener du med at pumpen har hevet en masse strøm til sig? - og hvor er koblingen til bilens tilstand?
Pumpen er for-sikret med en given størrelse sikring og strømstyrken har ikke oversteget denne - med mindre sikringen er sprunget.
Test, gå systematisk frem og stil diagnosen, når du har et datagrundlag at gøre det ud fra:-)
Pumpen er for-sikret med en given størrelse sikring og strømstyrken har ikke oversteget denne - med mindre sikringen er sprunget.
Test, gå systematisk frem og stil diagnosen, når du har et datagrundlag at gøre det ud fra:-)
-
Lars4733
- Indlæg: 1947
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Jeg mener at hver gang man åbner en dør kører pumpen jo lidt for at kompensere for hvad der nu er lagt i bagagerummet osv så bilen står lige.
Det trækker jo strøm hver gang - og da det ikke er en diesel er batteriet jo ikke så stort som på en diesel.
Og pga den lille utæthed der er på en returslange mister pumpen velsagtens lidt af sit overtryk og kompenserer for det når man tager i døren?
Uanset hvad, så går den kun i Economy Mode hurtigt når pumpen virker kan jeg se..
Jeg må se om jeg kan finde de sikringer- pumpen siger absolut ingenting
Jeg mistænker stadigvæk pumpen for at være kørt træt pga den ekstra kørsel den har været udsat for gennem en årrække.
Hvis man finder en anden pumpe hvor varenummer og div betegnelser på etiketten der sidder på elmotoren er 100% ens, så er det vel den rette pumpe?
Det trækker jo strøm hver gang - og da det ikke er en diesel er batteriet jo ikke så stort som på en diesel.
Og pga den lille utæthed der er på en returslange mister pumpen velsagtens lidt af sit overtryk og kompenserer for det når man tager i døren?
Uanset hvad, så går den kun i Economy Mode hurtigt når pumpen virker kan jeg se..
Jeg må se om jeg kan finde de sikringer- pumpen siger absolut ingenting
Jeg mistænker stadigvæk pumpen for at være kørt træt pga den ekstra kørsel den har været udsat for gennem en årrække.
Hvis man finder en anden pumpe hvor varenummer og div betegnelser på etiketten der sidder på elmotoren er 100% ens, så er det vel den rette pumpe?
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
SRO
- Moderator
- Indlæg: 2363
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Ja, ens varenummer burde være 1:1.
Som jeg husker det var der forskel på benzin og diesel på C5 II (eller R), men med diagbox skulle det blot være en kodning til forskel. Altså kunne man, efter sigende, kunne anvende pumper med forskellige numre og så blot kode den om. Forskellen i numrene skulle således være relateret til kodningen, men pumperne var ens.
Om noget lignende er tilfældet på X7 ved jeg ikke.
Prøv at rage kontakt til S&S, hvis du kommer frem til at det er pumpen, der er defekt.
Som jeg husker det var der forskel på benzin og diesel på C5 II (eller R), men med diagbox skulle det blot være en kodning til forskel. Altså kunne man, efter sigende, kunne anvende pumper med forskellige numre og så blot kode den om. Forskellen i numrene skulle således være relateret til kodningen, men pumperne var ens.
Om noget lignende er tilfældet på X7 ved jeg ikke.
Prøv at rage kontakt til S&S, hvis du kommer frem til at det er pumpen, der er defekt.
-
SRO
- Moderator
- Indlæg: 2363
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
- hvis du diagnosticerer pumpen som defekt, kan du måske adskille den. Det kunne jo være kullene/"børsterne", der er slidte og det hele "bader" i kulstof og nogle dråber olie.
-
Lars4733
- Indlæg: 1947
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Jeg sidder og søger på nettet for en "vejledning" i det med pumpen..
Ser dette nogenlunde rigtigt ud - eller er der en der har en bedre "vejledning"
https://elisdavies.home.blog/2019/08/26 ... ditioning/
Og hvis nu den 40 amp sikring er gået - jeg synes ikke at kunne finde et sted i nabolaget man kan finde en mega sikring 40 amp? Skal man til Citroen måske? Eller bestille online?
Jeg synes ikke at kunne finde dem hos Becker, T Hanse, Refako, Biltema osv?
Ser dette nogenlunde rigtigt ud - eller er der en der har en bedre "vejledning"
https://elisdavies.home.blog/2019/08/26 ... ditioning/
Og hvis nu den 40 amp sikring er gået - jeg synes ikke at kunne finde et sted i nabolaget man kan finde en mega sikring 40 amp? Skal man til Citroen måske? Eller bestille online?
Jeg synes ikke at kunne finde dem hos Becker, T Hanse, Refako, Biltema osv?
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
SRO
- Moderator
- Indlæg: 2363
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Ser fornuftigt ud med den vejledning.
Ja, det er nok ikke på hvert gadehjørne du kan finde den slags, men hvis der er plads til det kan du måske i ventetiden montere en sikringsholder med nogle kabelsko etc.: https://www.thansen.dk/bil/udstyr/hifi/ ... 1223837469
Det er dog ikke en træg sikring.
Det bedste er nok at finde fejlen først, herunder om sikringen er gået.
Ja, det er nok ikke på hvert gadehjørne du kan finde den slags, men hvis der er plads til det kan du måske i ventetiden montere en sikringsholder med nogle kabelsko etc.: https://www.thansen.dk/bil/udstyr/hifi/ ... 1223837469
Det er dog ikke en træg sikring.
Det bedste er nok at finde fejlen først, herunder om sikringen er gået.
-
Lars4733
- Indlæg: 1947
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Jeg har nu fundet den famøse "Midi sikring" og den måles som havende uendelig modstand - den er altså defekt
Så jeg skal finde et par sikringer og så skal jeg have afmonteret pumpen og forsøge at rense den som flere på nettet har beskrevet - det koster jo ikke meget og sæt nu det løste det..
Og kunne jeg i samme omgang finde den utæthed kunne jeg jo løse det også samtidig..
Update - det er en Midi sikring - den er 40mm lang
Så jeg skal finde et par sikringer og så skal jeg have afmonteret pumpen og forsøge at rense den som flere på nettet har beskrevet - det koster jo ikke meget og sæt nu det løste det..
Og kunne jeg i samme omgang finde den utæthed kunne jeg jo løse det også samtidig..
Update - det er en Midi sikring - den er 40mm lang
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
Lars4733
- Indlæg: 1947
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Hydraulik problem X7
Hmm - jeg fik en bunke nye sikringer hjem og lod mig friste til at sætte en ny sikring i og se om bilen gad sætte sig på plads i højden..
Den kom fint op, står lidt højt måske, men bilen holder ikke helt lige..
Men - jeg fik da til gengæld en stor røvfuld af fejl, inkl at bilen lavede fejludsættere i stor stil..
Jeg har udlæst med Diagbox - det ligner primært formkrav strøm til de forskellige computere..
Jeg har jo haft batteriet ude, starter med at afmontere plus polen (den sidder med sådan en vippearm så den er nem) og så minus polen dernæst og så batteriet helt ud af bilen. - det ser jeg nu på nettet burde gøres omvendt?
Jeg har naturligvis sørget for at pluspolen var sikret mod at røre andet end den plasticplade jeg lagde under for at den netop intet kunne ramme
Og så i den lille boks ved siden af batteriet skiftede jeg denne 40 amp midi sikring og samlede så det hele igen
Kan jeg have fået sprunget en sikring et eller andet sted på det? Jeg har jo ikke haft stik eller noget af eller på ud over batteriet..
Nu er det jo blevet mørkt, så jeg må se på det i morgen..
I fejlrapporten i Diagbox ligner det at der er 13,7v rundt omkring da fejlene er registreret
Den lukkede ned for ABS, ESP og aut håndbremse og melde antipolution error..
Og en masse fejl for følere mv på affjedringen..
Jeg har gemt rapporten på den lille pc jeg har til Diagbox og så slettet alle fejlene.
I morgen vil jeg sætte lader på batteriet og så tænker jeg at afmontere remmen til generatoren osv og mærke om generatoren og remstrammeren kører ordentligt. Og AC for den sags skyld, det er den sidste på den rem.
Og ellers afmontere den sikring for pumpen igen, hvis bilen starter korrekt der, så er det vel den pumpe der er så skidt at den trækker systemet ned? Hvis den kan det?
Den kom fint op, står lidt højt måske, men bilen holder ikke helt lige..
Men - jeg fik da til gengæld en stor røvfuld af fejl, inkl at bilen lavede fejludsættere i stor stil..
Jeg har udlæst med Diagbox - det ligner primært formkrav strøm til de forskellige computere..
Jeg har jo haft batteriet ude, starter med at afmontere plus polen (den sidder med sådan en vippearm så den er nem) og så minus polen dernæst og så batteriet helt ud af bilen. - det ser jeg nu på nettet burde gøres omvendt?
Jeg har naturligvis sørget for at pluspolen var sikret mod at røre andet end den plasticplade jeg lagde under for at den netop intet kunne ramme
Og så i den lille boks ved siden af batteriet skiftede jeg denne 40 amp midi sikring og samlede så det hele igen
Kan jeg have fået sprunget en sikring et eller andet sted på det? Jeg har jo ikke haft stik eller noget af eller på ud over batteriet..
Nu er det jo blevet mørkt, så jeg må se på det i morgen..
I fejlrapporten i Diagbox ligner det at der er 13,7v rundt omkring da fejlene er registreret
Den lukkede ned for ABS, ESP og aut håndbremse og melde antipolution error..
Og en masse fejl for følere mv på affjedringen..
Jeg har gemt rapporten på den lille pc jeg har til Diagbox og så slettet alle fejlene.
I morgen vil jeg sætte lader på batteriet og så tænker jeg at afmontere remmen til generatoren osv og mærke om generatoren og remstrammeren kører ordentligt. Og AC for den sags skyld, det er den sidste på den rem.
Og ellers afmontere den sikring for pumpen igen, hvis bilen starter korrekt der, så er det vel den pumpe der er så skidt at den trækker systemet ned? Hvis den kan det?
Senest rettet af Lars4733 fre 7. nov 2025 18:18, rettet i alt 1 gang.
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ