Tændingsproblem
-
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: ons 19. feb 2020 09:59
- Kontakt:
Tændingsproblem
Bilen: C5 Weekend 2.0 16v 2007
Har fået et problem med tændingen. Fik pludselig et par ryk i motoren hvorefter motorlampen tændte og skærmen viste ”Depollution system Faulty”.
Motoren kører dog videre uden man kan mærke noget. Et par starter senere er motorlampen slukket, men kommer igen efter der igen er kommet et par små ryk fra motoren. Det hele er noget uregelmæssigt.
På et tidspunkt tændte ESP lampen også, men den er slukket igen.
Ifølge min Lexia er der ”Perodisk fejl, styring tændspole åben kreds, kortslutning til plus, kortslutning til stel”. Fejlene er P0351, P0352, P0353 og P0354 (4 cylindre).
Montering af ny tændspole har desværre ikke hjulpet.
Lexiaen måler ingen fejl på BSM sikringsboksen.
Der har ikke været problemer med at starte motoren.
Har nogen et forslag til hvor man kan søge efter den omtalte kortslutning?
Har fået et problem med tændingen. Fik pludselig et par ryk i motoren hvorefter motorlampen tændte og skærmen viste ”Depollution system Faulty”.
Motoren kører dog videre uden man kan mærke noget. Et par starter senere er motorlampen slukket, men kommer igen efter der igen er kommet et par små ryk fra motoren. Det hele er noget uregelmæssigt.
På et tidspunkt tændte ESP lampen også, men den er slukket igen.
Ifølge min Lexia er der ”Perodisk fejl, styring tændspole åben kreds, kortslutning til plus, kortslutning til stel”. Fejlene er P0351, P0352, P0353 og P0354 (4 cylindre).
Montering af ny tændspole har desværre ikke hjulpet.
Lexiaen måler ingen fejl på BSM sikringsboksen.
Der har ikke været problemer med at starte motoren.
Har nogen et forslag til hvor man kan søge efter den omtalte kortslutning?
-
- Indlæg: 213
- Tilmeldt: søn 26. feb 2017 21:14
- Geografisk sted: Himmerland
- Kontakt:
Re: Tændingsproblem
Halvdefekt relæ i BSM/sikringsboks i motorrum. Fejlen bliver over tid permanent. Diagnose apparater kan ikke finde fejl på BSM da den ikke indeholder andet end passiv elektronik. De viste fejl er afledte af strømudfald og har ingenting med virkeligheden at gøre.
Hvis BSM boksen er indstøbt skal der en anden til, ellers kan relæet skiftes.
Hvis BSM boksen er indstøbt skal der en anden til, ellers kan relæet skiftes.
--
O. Pedersen
O. Pedersen
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Tændingsproblem
Prøv med 4 nye tændrør.. Er ofte overset, for de holder ikke evigt
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: ons 19. feb 2020 09:59
- Kontakt:
Re: Tændingsproblem
Da det er forskellige fejl der kommer og går lyder som om det er BSMboksen der er problemet. Den er ret lukket, så der kan vist ikke skiftes noget relæ.
Jeg undrer mig dog lidt over Lexiaen har en diagnoseudlæsning vedrørende BSMen hvis den ikke kan registrere når der er en fejl.
Tændrørerne har kun kørt 13.000 km, og trækkraften er udmærket, så jeg tror ikke det er der den er gal.
Det største problem bliver åbenbart at skaffe en BSMboks, da de åbenbart ikke bliver lavet mere.
Jeg undrer mig dog lidt over Lexiaen har en diagnoseudlæsning vedrørende BSMen hvis den ikke kan registrere når der er en fejl.
Tændrørerne har kun kørt 13.000 km, og trækkraften er udmærket, så jeg tror ikke det er der den er gal.
Det største problem bliver åbenbart at skaffe en BSMboks, da de åbenbart ikke bliver lavet mere.
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Tændingsproblem
Fejl på BSM vises ofte i sammenhæng med fejl på BSI og/eller ECU. (Evt. andet)
Så ja, fejl p.g.a. "defekt" BSM er svære at finde med testeren.
Relæ´erne i BSM er normalt ikke "gør det selv" at skifte. Man bytter til ny/brugt BSM
TIP: Aflæs det lange nummer på din BSM. Et eksempel: 9641258080-00
Søg på google. "BSM 96xxxxxxxxxxxx" = DIT NUMMER
PS!!! BSM boksen kan skiftes uden at det kræver nogen form for kodning.
Samme BSM sidder på mange Citroen og Peugeot modeller.
Så ja, fejl p.g.a. "defekt" BSM er svære at finde med testeren.
Relæ´erne i BSM er normalt ikke "gør det selv" at skifte. Man bytter til ny/brugt BSM
TIP: Aflæs det lange nummer på din BSM. Et eksempel: 9641258080-00
Søg på google. "BSM 96xxxxxxxxxxxx" = DIT NUMMER
PS!!! BSM boksen kan skiftes uden at det kræver nogen form for kodning.
Samme BSM sidder på mange Citroen og Peugeot modeller.
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..