C5 tourer 2.0 hdi 2010 "hakker"
-
Rune
- Kontakt:
C5 tourer 2.0 hdi 2010 "hakker"
Hej!
Historien bag dette starter for små 2 år siden, hvor min kære C5'er begyndte at give sådan et "huk" eller 2 under acceleration når man lod den sejtrække.. Det skete konsekvent ved ca 1900rpm... Jeg snakkede frem og tilbage med et Citroën værksted, og blev enige med dem om at jeg skille lade være med at køre som en gammel mand og give den lidt flere omdrejninger...
Alt vel... Indtil for et par måneder siden..
Jeg kom kørende i 6. Gear ved lige en tand over 90, og den begyndte at hukke ret meget.. Jeg gav den et lavere gear at arbejde med, men uden det gjorde nogen forskel.. Pludseligt slog esp/abs systemet fra - og så kørte den egentlig fint.. Jeg holdt dog ind til siden, slukkede bilen og ventede lidt.. Herefter har den kørt upåklageligt - også til Frankrig og hjem igen.
Idag skete der så noget nyt.. Den gav det "klassiske" huk, nok har det føles en smule voldsommere end normalt, men ikke så jeg var ved at ryge af vejen... Og cruise control gad ikke slå til... Den fortsatte med at føles sådan lidt mærkelig - jeg prøvede at accelerere, og den var utrolig sløv! Og det osede sådan gevaldigt meget fra udstødningen (så meget at folk der overhælede kigge på mig)... Diesel forbruget blev også Ca fordoblet ifølge det tal man kan se på displayet..
Jeg kørte fra på nærmeste afkørsel, og idet jeg slap speederen gik motoren ud. Jeg sukkede bilen helt, ventede et par sekunder og tænde igen.. Herefter kørte den helt normalt...
Er der nogle der har nogen som helst idé om hvad der kan være galt? (der er ikke umiddelbart nogen mislyd fra turboen)
(jeg har fået ny kobling/svinghjul i slutningen af sidste år - hvilket ikke har haft noget indflydelse på de ting jeg oplever)
Mvh
Rune
Historien bag dette starter for små 2 år siden, hvor min kære C5'er begyndte at give sådan et "huk" eller 2 under acceleration når man lod den sejtrække.. Det skete konsekvent ved ca 1900rpm... Jeg snakkede frem og tilbage med et Citroën værksted, og blev enige med dem om at jeg skille lade være med at køre som en gammel mand og give den lidt flere omdrejninger...
Jeg kom kørende i 6. Gear ved lige en tand over 90, og den begyndte at hukke ret meget.. Jeg gav den et lavere gear at arbejde med, men uden det gjorde nogen forskel.. Pludseligt slog esp/abs systemet fra - og så kørte den egentlig fint.. Jeg holdt dog ind til siden, slukkede bilen og ventede lidt.. Herefter har den kørt upåklageligt - også til Frankrig og hjem igen.
Idag skete der så noget nyt.. Den gav det "klassiske" huk, nok har det føles en smule voldsommere end normalt, men ikke så jeg var ved at ryge af vejen... Og cruise control gad ikke slå til... Den fortsatte med at føles sådan lidt mærkelig - jeg prøvede at accelerere, og den var utrolig sløv! Og det osede sådan gevaldigt meget fra udstødningen (så meget at folk der overhælede kigge på mig)... Diesel forbruget blev også Ca fordoblet ifølge det tal man kan se på displayet..
Jeg kørte fra på nærmeste afkørsel, og idet jeg slap speederen gik motoren ud. Jeg sukkede bilen helt, ventede et par sekunder og tænde igen.. Herefter kørte den helt normalt...
Er der nogle der har nogen som helst idé om hvad der kan være galt? (der er ikke umiddelbart nogen mislyd fra turboen)
(jeg har fået ny kobling/svinghjul i slutningen af sidste år - hvilket ikke har haft noget indflydelse på de ting jeg oplever)
Mvh
Rune
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: C5 tourer 2.0 hdi 2010 "hakker"
for at tage det sidste først, så lyder det som om den mangler luft, derfor oser den lystigt, fejlen kunne meget vel være en revne eller utæthed i turbostyringen, eller wastegaten hænger
det første med kontrollamperne og fartpilot kunne måske skyldes svigtende stel, enten på selve batteriet eller måske hvor det store stelkabel sidder på gearkassen, men det er kun et ukvalificeret gæt, en lexia kunne jo nok sige et og andet om fejlene
det første med kontrollamperne og fartpilot kunne måske skyldes svigtende stel, enten på selve batteriet eller måske hvor det store stelkabel sidder på gearkassen, men det er kun et ukvalificeret gæt, en lexia kunne jo nok sige et og andet om fejlene
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
- Thomas-R
- Kontakt:
Det kan være egr lorte ventilen der har sodet din indsugning, samt den føler der sidder lige efter, hvis det er en 140hk ville jeg lige kigge der først, afmonter indsugnings slangen forrest på indsugningsmanufolden, og event den lille studs der sidder med 3 umbacho bolte og se hvordan det ser ud, lige før hvor egr "udstødningen" kommer ind. Der sidder en føler der kan være meget lidt pæn, Rigstodder har prøvet det på hans, og rens hjalp ret meget.
Du kan mod regler og skik købe en blanking plate på ebay til under 40kr hvor i du bore et lille 5mm hul så der stadig er lidt flov, og derved undgår fejlmeddelser, og at der kommer noget videre sod igennem, men det må man jo naturligvis ikke.
Hydrive er også et interesant bud på rens https://www.facebook.com/showstate/ hvis det virker er det dælme smart
Du kan mod regler og skik købe en blanking plate på ebay til under 40kr hvor i du bore et lille 5mm hul så der stadig er lidt flov, og derved undgår fejlmeddelser, og at der kommer noget videre sod igennem, men det må man jo naturligvis ikke.
Hydrive er også et interesant bud på rens https://www.facebook.com/showstate/ hvis det virker er det dælme smart
C5 2.0HDi 163 Berline 2011
- Mads t
- Geografisk sted: 6990 Ulfborg
- Kontakt:
Min 138'er fra 2008 lavede også et "huk" i ny og næ og gik i nødprogram bagefter. Udskiftning af railtrykføleren løste problemet.
Citroen C5 X7 Cross Tourer 2014, 2,2 HDi, XM V6 160 1993 med diravi, Fiat 500 2013
Tidligere:
C6 2,2 HDi 2009
C5 Tourer 2011 og 2008 2,0 hdi, 2006 1,6 HDi
XM 2,1 td aut 1999, 2,1 td 1993, 2,0 1995, 2,5 td 1998
Xantia 1,8 1993, 1,8 Weekend 2005, 1,9 td 1998, 2,0 HDi 2000, 1,8 2001
Mazda CX-5 2,2 td 2018
Tidligere:
C6 2,2 HDi 2009
C5 Tourer 2011 og 2008 2,0 hdi, 2006 1,6 HDi
XM 2,1 td aut 1999, 2,1 td 1993, 2,0 1995, 2,5 td 1998
Xantia 1,8 1993, 1,8 Weekend 2005, 1,9 td 1998, 2,0 HDi 2000, 1,8 2001
Mazda CX-5 2,2 td 2018
-
Psdnmk
- Kontakt:
Jeg vil tro den har sat en fejlkode, siden den slog fartpiloten fra. Tit kobler motoren fartpiloten fra når der opstår fejlkoder. Det er en del af nødfunktionen, ligesom den kan finde på at reducere motoreffekten for at passe på ikke at lave følgeskader.
Dit problem kunne godt være diesel højtryk der ikke passer. Mulige årsager kan være railtryksensor, som en anden også er inde på, eller måske regulatoren der sidder i pumpen.
Få læst fejl ud, også selvom den ikke lyser i lampen kan der godt ligge fejlkoder til hjælp til fejlsøgning
Dit problem kunne godt være diesel højtryk der ikke passer. Mulige årsager kan være railtryksensor, som en anden også er inde på, eller måske regulatoren der sidder i pumpen.
Få læst fejl ud, også selvom den ikke lyser i lampen kan der godt ligge fejlkoder til hjælp til fejlsøgning
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Det kunne meget vel være blodtryksregulatoren der hænger, eller selve stikket derpå der ikke har 100% forbindelseRune skrev: ↑fre 1. sep 2017 17:47Hej!
Mvh
Rune
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS