C5II 2.0 16v RFJ
-
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: søn 26. feb 2017 16:20
- Kontakt:
C5II 2.0 16v RFJ
Så er hydraulikbeholderen tømt!
Nogen der kan hjælpe med et reservedelsnr. på et servorør.
Stelnr: VF7RCRFJC76622244
Går ud fra at det er på tryksiden, da det vælter ud derfra.
Vidste slet ikke at den havde elektrisk servopumpe.
Er der nogen der ved hvor sikringen er til servopumpen. (Jeg har ikke en instruksionsbog til den årgang.
Nogen der kan hjælpe med et reservedelsnr. på et servorør.
Stelnr: VF7RCRFJC76622244
Går ud fra at det er på tryksiden, da det vælter ud derfra.
Vidste slet ikke at den havde elektrisk servopumpe.
Er der nogen der ved hvor sikringen er til servopumpen. (Jeg har ikke en instruksionsbog til den årgang.
C5 2005 2.0 RFJ stc, C5 2.0 RFJ hatch
-
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: søn 26. feb 2017 16:20
- Kontakt:
Re: C5II 2.0 16v RFJ
Hvis det er lavtrykssiden er det så let at fixe?
Eller skal der et nyt til?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
C5 2005 2.0 RFJ stc, C5 2.0 RFJ hatch
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: C5II 2.0 16v RFJ
autofrance
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: søn 26. feb 2017 16:20
- Kontakt:
Re: C5II 2.0 16v RFJ
Har ringet til Citroen, og det laves ikke mere.
Så det bliver en gør det selv løsning igen...
Så det bliver en gør det selv løsning igen...
C5 2005 2.0 RFJ stc, C5 2.0 RFJ hatch
- Lars4733
- Indlæg: 1544
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: C5II 2.0 16v RFJ
Du kan da finde et sæt brugte via nemdele.dk?
https://www.nemdele.dk/bilinfo/80e0a76f ... 737591c0e2
https://www.nemdele.dk/bilinfo/80e0a76f ... 737591c0e2
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: søn 26. feb 2017 16:20
- Kontakt:
Re: C5II 2.0 16v RFJ
Har pillet det af i dag.
Det ser ud som om at det stykke der er i stykker det er sikkert ens på alle C5'er.
Stykket går fra tandstang og op til køler.
Det eneste der er forskelligt er at der er elektrisk pumpe på den her og derfor går den næste del af røret foran køler.
Og det sidste stykke går så over til servopumpe i højre forskærm.
Det ser ud som om at det stykke der er i stykker det er sikkert ens på alle C5'er.
Stykket går fra tandstang og op til køler.
Det eneste der er forskelligt er at der er elektrisk pumpe på den her og derfor går den næste del af røret foran køler.
Og det sidste stykke går så over til servopumpe i højre forskærm.
C5 2005 2.0 RFJ stc, C5 2.0 RFJ hatch
-
- Moderator
- Indlæg: 1922
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: C5II 2.0 16v RFJ
Hej Lars
Hvis ikke du selv kan klare opgaven, vil Hydroscand i Herlev formentlig kunne hjælpe dig - de fremstiller slanger/rør efter kundens behov. Det er nok det tætteste jeg lige kan komme på i forhold til din bopæl (hvis ikke du er flyttet :-) ).
Hvis ikke du selv kan klare opgaven, vil Hydroscand i Herlev formentlig kunne hjælpe dig - de fremstiller slanger/rør efter kundens behov. Det er nok det tætteste jeg lige kan komme på i forhold til din bopæl (hvis ikke du er flyttet :-) ).
-
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: søn 26. feb 2017 16:20
- Kontakt:
Re: C5II 2.0 16v RFJ
Så fik jeg styr på det.
Det er noget nemmere at vurdere når man står med røret i hånden.
Punktsvejsningerne blev boret ud og beslaget renset af.
Røret blev skåret over midt på det utætte område.
Købte en meter 13mm(indvendig) kølerslange i Biltema som blev sat ud over med 2 rustfri spændbånd.
Og så blev det monteret med beslaget rundt om så det er fixeret og sidder helt fast. Der skulle lige bruges en lidt længere bolt.
Og så et lille trik til at prime hydraulikpumpen:
Det er noget nemmere at vurdere når man står med røret i hånden.
Punktsvejsningerne blev boret ud og beslaget renset af.
Røret blev skåret over midt på det utætte område.
Købte en meter 13mm(indvendig) kølerslange i Biltema som blev sat ud over med 2 rustfri spændbånd.
Og så blev det monteret med beslaget rundt om så det er fixeret og sidder helt fast. Der skulle lige bruges en lidt længere bolt.
Og så et lille trik til at prime hydraulikpumpen:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
C5 2005 2.0 RFJ stc, C5 2.0 RFJ hatch
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: ons 20. okt 2021 14:22
- Kontakt:
Re: C5II 2.0 16v RFJ
Så fik jeg også styr på det - med hjælp af Hydroscand, Fredericia afd. Hydroscand er blevet nævnt tidligere i tråden.
Røret var helt gennem tæret, og ikke muligt at få reservedel, som andre har beskrevet.
Med ihærdighed og snilde fik John løst opgaven ved at lave en "bypass". Selv om han ikke havde prøvet det før og slet ikke med en C5 , og der var meget lidt plads, så tog det kun et par timer. Stor ros.
Røret var helt gennem tæret, og ikke muligt at få reservedel, som andre har beskrevet.
Med ihærdighed og snilde fik John løst opgaven ved at lave en "bypass". Selv om han ikke havde prøvet det før og slet ikke med en C5 , og der var meget lidt plads, så tog det kun et par timer. Stor ros.