Bagende synker

Besvar
smukke
Indlæg: 22
Tilmeldt: tors 30. mar 2017 14:56
Diagbox: Nej
Kontakt:

Bagende synker

Ulæst indlæg af smukke » tirs 16. mar 2021 16:18

Min C5 2006 V6 stc synker ned bagtil når den står stille natten over men holder ellers højden.
Værkstedet siger, at de hydrauliske løftedimser ikke kan leveres længere. Ellers har bilen det godt, og jeg vil gerne beholde den.
Hvad gør jeg så ?

Brugeravatar
Lars4733
Indlæg: 984
Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 7.57
Kontakt:

Re: Bagende synker

Ulæst indlæg af Lars4733 » tirs 16. mar 2021 16:31

Hvis det er korrekt de ikke kan købes som nye, så find dem brugt?

Men start med at oplyse reg.nr eller stelnummer, så er her sikkert en venlig sjæl der kan hjælpe med de originale numre på delene så du bedre kan søge efter dele.

Men hvad gør den, hvor er den præcist defekt? Drypper den eller hvad sker der? Måske det kan repareres..
Peugeot 407 SW 1.6 HDI 12/2005 - VF36E9HZC21360536

Suzuki Grand Vitara 2.0HDI RHZ - JSAFTD82V00125670 (Så bliver da ved RHZ-motoren...)

Citroën C5 2,0 HDi Berline 2001 - VF7DCRHZB76063157 - Solgt

Er indehaver af Lexia tester, er absolut ikke superbruger i brugen af den, men har gode livliner hvis det er - så har du brug for hjælp i det sydsjællandske område er du da velkommen til at spørge - pt er den dog ude af drift pga pc problemer

LKA
Indlæg: 116
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 16:20
Kontakt:

Re: Bagende synker

Ulæst indlæg af LKA » tirs 16. mar 2021 17:39

Skovgaard og Schmidt er leveringsdygtige:

https://skovgaard-schmidt.dk/produkt-ka ... raulik-c5/
C5 2005 2.0 RFJ stc, C5 2.0 RFJ hatch

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1820
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Bagende synker

Ulæst indlæg af posh » tirs 16. mar 2021 20:02

smukke skrev:
tirs 16. mar 2021 16:18
Min C5 2006 V6 stc synker ned bagtil når den står stille natten over men holder ellers højden.
Værkstedet siger, at de hydrauliske løftedimser ikke kan leveres længere. Ellers har bilen det godt, og jeg vil gerne beholde den.
Hvad gør jeg så ?
du skal slappe fuldstændig at, kører bilen ok så glem det det er så inderligt ligegyldigt (sådan gjorde alle hyd, ciroener altid tidlegere)
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Orla Pedersen
Indlæg: 170
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 21:14
Geografisk sted: Himmerland
Kontakt:

Re: Bagende synker

Ulæst indlæg af Orla Pedersen » ons 17. mar 2021 08:34

posh skrev:
tirs 16. mar 2021 20:02
smukke skrev:
tirs 16. mar 2021 16:18
Min C5 2006 V6 stc synker ned bagtil når den står stille natten over men holder ellers højden.
Værkstedet siger, at de hydrauliske løftedimser ikke kan leveres længere. Ellers har bilen det godt, og jeg vil gerne beholde den.
Hvad gør jeg så ?
du skal slappe fuldstændig at, kører bilen ok så glem det det er så inderligt ligegyldigt (sådan gjorde alle hyd, ciroener altid tidlegere)
Det vil være dyrt at ignorere lækkende hævecylindre på en C5. Den i forvejen svagt dimensionerede elektriske pumpe kommer på overarbejde og elmotoren dør.

Det kan slet ikke sammenlignes med gamle Citroen'er, hvor hydraulikken var designet med lækage, og hydraulikpumpen var drevet af hovedmotoren.
--
O. Pedersen

smukke
Indlæg: 22
Tilmeldt: tors 30. mar 2017 14:56
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Bagende synker

Ulæst indlæg af smukke » ons 17. mar 2021 09:53

takker for indlæggene
Bilen drypper ikke i carporten
Stelnr: VF7REXFUJ 76735752
Så må næste trin jo være, at få bilen på lift og lokaliseret utætheden....

LKA
Indlæg: 116
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 16:20
Kontakt:

Re: Bagende synker

Ulæst indlæg af LKA » ons 17. mar 2021 10:04

Der er god hjælp at hente i denne tråd:
viewtopic.php?f=16&t=1856&p=11640#p11640

Utætheden kan kun ses inde i gummibælgene hvor det så løber i returrørene.
C5 2005 2.0 RFJ stc, C5 2.0 RFJ hatch

smukke
Indlæg: 22
Tilmeldt: tors 30. mar 2017 14:56
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Bagende synker

Ulæst indlæg af smukke » fre 19. mar 2021 12:23

Da hydraulikolien blev toppet op, forsvandt symptomerne..... bagenden forbliver oppe natten over, og diverse forkerte lyde og knurren knurren i rattet forsvandt.
Og så for kr. 175 alt inklusive.

SRO
Moderator
Indlæg: 1098
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja

Re: Bagende synker

Ulæst indlæg af SRO » fre 19. mar 2021 19:19

men hvor blev olien af? :think:
/Søren

Primær bil pt.: C5 II, '06 - 2,0 (EW10A)

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1820
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Bagende synker

Ulæst indlæg af posh » fre 19. mar 2021 19:22

SRO skrev:
fre 19. mar 2021 19:19
men hvor blev olien af? :think:
Spist af den lille grågrønne hyd olie trold 😱
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

smukke
Indlæg: 22
Tilmeldt: tors 30. mar 2017 14:56
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Bagende synker

Ulæst indlæg af smukke » tirs 4. maj 2021 09:43

det viste sig, at olien blev lækket ved det højre forhjul, som var helt syltet ind i fedtet snavs.
De to slanger/rør, som er utætte, kan ikke leveres længere, kun fra ophugger.
Der kører stadig en del gamle C5'ere, så jeg undrer mig over, at det ikke kan betale sig at levere reservedele til dem.

SRO
Moderator
Indlæg: 1098
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja

Re: Bagende synker

Ulæst indlæg af SRO » tirs 4. maj 2021 10:30

smukke skrev:
tirs 4. maj 2021 09:43
det viste sig, at olien blev lækket ved det højre forhjul, som var helt syltet ind i fedtet snavs.
De to slanger/rør, som er utætte, kan ikke leveres længere, kun fra ophugger.
Der kører stadig en del gamle C5'ere, så jeg undrer mig over, at det ikke kan betale sig at levere reservedele til dem.
Det er sådan man fjerner de gamle modeller fra vejene og så leder kunderne over i salgsafdelingen, hvor de sælger helt nye biler :D
/Søren

Primær bil pt.: C5 II, '06 - 2,0 (EW10A)

Besvar