Ny radio i X7

Besvar
Brugeravatar
Thomas-R
Kontakt:

Ny radio i X7

Ulæst indlæg af Thomas-R » ons 13. jan 2021 10:32

Hej

Er der nogen der har sat ny radio i sådan en C5 X7??

Det er et must at kontrol knapper på rat stadig virker, ude temp, mic fra bluetooth mv så der skal noget canbus decoder til.

Min source knap er sur og virker mindre og mindre så org radio'en holder nok ikke evigt så jeg kigger lidt efter alternativer, men kan ikke rigtig finde det store
C5 2.0HDi 163 Berline 2011

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Ny radio i X7

Ulæst indlæg af posh » ons 13. jan 2021 11:31

C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Thomas-R
Kontakt:

Ulæst indlæg af Thomas-R » tors 14. jan 2021 08:39

Ja, jo. Nu er jeg ikke fan af Aliexpress til så store ting. Har fundet Joying som også laver en canbus modul så alle knapper stadig kan bruges, Jeg bøvler bare lidt med at finde plasten hvor den lille skærm sidder i. Vil helst have den siddende der da det er sikrer at kigge til siden frem for ned, og det ser også pænere ud, syntes jeg. Men Ebay har muligvis noget.
https://www.joyforwa.fr/joyforwa-citroe ... iture.html

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » tors 14. jan 2021 11:27

jamen det du der linker til er jo kun et ledningssæt med canbus, og til en høj pris, der er ingen radio med der, og hvorfor ikke fan af aliexpress den originale radio kommer jo også fra kina lige som din mobiltelefon gør det, bare til nogle priser der er til at betale
på aliexpress kan du jo får en hel komplet radio for det de andre vil have for ledningerne
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » tors 14. jan 2021 12:12

Der er meget svindel på aliexpress. Det er der så også andre steder, men sitet er kendt for at huse mange svindlere.

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » tors 14. jan 2021 12:31

SRO skrev: ↑
tors 14. jan 2021 12:12
Der er meget svindel på aliexpress. Det er der så også andre steder, men sitet er kendt for at huse mange svindlere.
det kan du da have ret i, men sådan er det jo desværre alle steder og ikke kun på nettet, selv har jeg aldrig oplevet problemer på aliexpress, ud over en enkelt gang hvor efterservice var elendig, jo mere jeg spurgte ind til et problem, jo sværere blev det for kineseren at forstå engelsk, men i forhold til mine køb er det en bagatel der lige så fint kunne have været sket i en dansk butik
brådne kar findes jo desværre i alle lejre....... :handgestures-thumbupright:

Brugeravatar
Thomas-R
Kontakt:

Ulæst indlæg af Thomas-R » tors 14. jan 2021 13:13

Undskyld, kan godt se det kun er link til canbus interface. Dyrt for canbus interface, joo, et pioneer sæt koster 699kr og hvis man trykker på Home kommer man her https://www.joyforwa.fr/ hvor man kan vælge hvad man ønsker, på tuben kan man se hvad det gør https://www.youtube.com/watch?v=u4MX4xf7ipA Jeg er umidelbar en fan, skal bare lige høre om de har forlænger kabel til skærmen, er ikke sikker på der er plads i dybden oppe hvor display normalt sidder til en HU. Men hvis den kan sidde hvor den gamle er nu og skærmen oppe ville det være fiss, og så et usb DAB+ modul så er vi i gang. En dæk plade og et holdebeslag. Og det ser ud til de sender fra Frankrig så man sparer told og moms, samt transport tid.

NB: Jeg har købt en masse fra kina også fra Aliexpress

Brugeravatar
Thomas-R
Kontakt:

Ulæst indlæg af Thomas-R » fre 15. jan 2021 06:43

joyingauto.eu er lidt billigere, og de har både canbus adapter, dab+ modul, og forlænger kabel til skærmen så HU'en kan sidde hvor den er nu, og skærmen oppe. Nu skal det bare blive lidt varmere så det er til at være ude og rode med det

Besvar