Motor mister pusten
-
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: fre 24. aug 2018 20:13
- Kontakt:
Motor mister pusten
Jeg har en dejlig c4 grand picasso 1,6 HDI fra 2007
Den har den sidste måneds tid haft nogle små udfald
Det sker ved jævn fart fx på motorvej hvor det føles som om den mister kraft et sekund Som når man pludselig slipper gassen eller motoren går ud et lille øjeblik Det forekommer både når der er fartpilot på og uden
Nogen der kender til problemet?
Den har den sidste måneds tid haft nogle små udfald
Det sker ved jævn fart fx på motorvej hvor det føles som om den mister kraft et sekund Som når man pludselig slipper gassen eller motoren går ud et lille øjeblik Det forekommer både når der er fartpilot på og uden
Nogen der kender til problemet?
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Motor mister pusten
typisk når der køres med jævn fart og vinden i ryggen, der løber motoren lige i det område hvor den hverken er i træk eller påløb og så bliver cut funktionen forvirret, den der gør at der helt afbrydes for brændstoffet under påløb, det gør den så lige et øjeblik men fortryder straks og åbner igen da den tror nu skal jeg trække, du oplever det sikkert aldrig op eller nedad bakke eller i modvind hvor der skal bruges mere energi for at holde fartren
det er noget du kan provokere, med en følsom fod, frem på stort set alle biler benzin som diesel, jeg kan også finde dette deadpoint på min bil, og har kunnet det lige siden bilen blev født, så jeg har lagt det ind under særheder som bare er der og intet betyder, hvilket det ikke gør.
det er noget du kan provokere, med en følsom fod, frem på stort set alle biler benzin som diesel, jeg kan også finde dette deadpoint på min bil, og har kunnet det lige siden bilen blev født, så jeg har lagt det ind under særheder som bare er der og intet betyder, hvilket det ikke gør.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
- kenneth.jørgensen
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2018 10:10
- Geografisk sted: Rødby
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Motor mister pusten
Jeg havde lidt det samme problem sidste år da jeg kørte ud af den tyske autobahn, der kom nogle små ryk( ved ikke om det er det som du mærker) jeg fik min mekaniker til at se på det
Det viste sig at være partikelfilter som var godt fyldt op, han mente at det nok sang på sidste vers, men han prøvede at lave en tvungen regeneration af filteret (det lyder voldsomt med en bil med 4000 omdr. I 10 minutter )
Men det virkede og filteret blev tømt godt ud.
Det viste sig at være partikelfilter som var godt fyldt op, han mente at det nok sang på sidste vers, men han prøvede at lave en tvungen regeneration af filteret (det lyder voldsomt med en bil med 4000 omdr. I 10 minutter )
Men det virkede og filteret blev tømt godt ud.
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Motor mister pusten
Kenneth's teori kan fint passe. Hvis filteret er ved at være stoppet, så regenererer den oftere, typisk uden virkning. Med en tester kan du se intervallet mellem de sidste 5 rensninger, det skulle helst ligge omkring de 600-800 km.
Hvis du får tester på den, så læg mærke til differenstrykket. Hvis filteret vil lukke, så kontroller om der er Eolysvæske på, og at pumpen kan køre.
Hvis du får tester på den, så læg mærke til differenstrykket. Hvis filteret vil lukke, så kontroller om der er Eolysvæske på, og at pumpen kan køre.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
- Gribben
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: søn 6. aug 2017 15:35
- Geografisk sted: Bramming
- Kontakt:
Re: Motor mister pusten
Vil lige slå et slag for selv at rense filteret rigtigt.
Afmontering er nemt på en 1,6 Hdi, og så derefter give det er tur med højtryksrenseren.
Det bliver som nyt.
Afmontering er nemt på en 1,6 Hdi, og så derefter give det er tur med højtryksrenseren.
Det bliver som nyt.
C4 Spacetourer PureTech130 2018
-
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: fre 24. aug 2018 20:13
- Kontakt:
Re: Motor mister pusten
Tak for gode svar.
Jeg havde overvejet om det var pga brændstoftilførslen, som posh skriver, men problemet forekommer også ved acceleration.
Jeg kunne godt forestille mig at det er, som I andre skriver, partikelfilteret der er problemet.
Gribbens ide lyder absolut fristende, men hvad med det skidt, der kommer ud af filteret? Kan det forsvares at hælde det i afløbet eller?
Jeg havde overvejet om det var pga brændstoftilførslen, som posh skriver, men problemet forekommer også ved acceleration.
Jeg kunne godt forestille mig at det er, som I andre skriver, partikelfilteret der er problemet.
Gribbens ide lyder absolut fristende, men hvad med det skidt, der kommer ud af filteret? Kan det forsvares at hælde det i afløbet eller?
- Gribben
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: søn 6. aug 2017 15:35
- Geografisk sted: Bramming
- Kontakt:
Re: Motor mister pusten
Der kommer en del rødt slam ud. Det tog mig en halv time at rense inden der kom rent vand ud. Man renser jo nærmest celle for celle på den måde med tynd stråle, så der går lidt tid. På den anden side ved man at filteret er helt rent.
Om det er farligt ved jeg ikke, jeg gjorde det på græsplænen og den gror fint efterfølgende.
Eneste ulempe er, at man skal lave sig en 90 graders dyse, fordi afgangsrøret på filteret er bøjet, og man skal jo renset "mod strømmen". Jeg lavede en dyse af noget kraftigt bremserør af kobber. På Youtube kan man se nogle der bare pøser vand ind i filteret. Den tror jeg ikke på, der skal tryk direkte på cellerne for at få skidtet ud.
Om det er farligt ved jeg ikke, jeg gjorde det på græsplænen og den gror fint efterfølgende.
Eneste ulempe er, at man skal lave sig en 90 graders dyse, fordi afgangsrøret på filteret er bøjet, og man skal jo renset "mod strømmen". Jeg lavede en dyse af noget kraftigt bremserør af kobber. På Youtube kan man se nogle der bare pøser vand ind i filteret. Den tror jeg ikke på, der skal tryk direkte på cellerne for at få skidtet ud.
C4 Spacetourer PureTech130 2018