CACTUS rust i bagklap

Besvar
filipowja
Indlæg: 14
Tilmeldt: fre 28. apr 2017 07:06
Kontakt:

CACTUS rust i bagklap

Ulæst indlæg af filipowja » ons 15. aug 2018 10:45

Hej

Jeg har en Cactus fra 11/2014, som via lakgarantien har fået skiftet alle fire døre pga. rust langs pladeombukningerne nederst.

Jeg har nu konstateret samme problem i bagklappen. Her er lakken også begyndt at boble langs sealingen (eller manglen på samme), og flere steder er lakken skallet af. Citroen har afvist at dække, da bilen har rundet de 3 år, dog fik jeg at vide at dørene er dækket i 5 år fra 1. reg., så hvorfor ikke også bagklappen?

Så tjek jeres Cactusser for rust i bagklappen inden det er for sent! Samtidig kunne det kunne være i alles interesse, at man klagede til Citroen på trods af at bilens lakgaranti er udløbet, så de på den måde får øjnene op for at der er et problem med bagklappen, præcis som der er med dørene, så de evt. også vil dække udskiftning af denne.

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: CACTUS rust i bagklap

Ulæst indlæg af posh » ons 15. aug 2018 11:48

bare et spørgsmål, er det ræverød rust, eller er det "bare" zink opkog et ikke helt ukendt fænomen på nyere biler frermstillet af højtrykstål hvor der sker en proces mellem den vandbaserede maling og limen klappen er limet sammen med.

jeg ville nok i dit sted rense det af med en grill børste af messing, følge op med en alu/zink grunder for til sidst at male over med bilen farve, INDEN det breder sig til den synlige side af klappen, det kan faktisk stoppes det ret nemt.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

filipowja
Indlæg: 14
Tilmeldt: fre 28. apr 2017 07:06
Kontakt:

Re: CACTUS rust i bagklap

Ulæst indlæg af filipowja » tors 23. aug 2018 10:58

Hej Palle.
Jeg har ikke som sådan stillet noget spørgsmål, og er sådan set ikke rigtigt interesseret i et svar fra dig.
Det var en opfordring til andre cactus-ejere om at tjekke deres biler inden lakgarantiens udløb, da jeg mener der er risiko for, at der kunne være tale om et generelt problem.
Dette er gjort i to forskellige fora, da det, efter min opfattelse, ikke kan antages at der er 100% personsammenfald.
Hvis du er meget interesseret i hvilken slags rust det drejer sig om, så kan jeg da lige uploade et billede.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: CACTUS rust i bagklap

Ulæst indlæg af posh » tors 23. aug 2018 11:33

tak for det, det giver mening når man inspicerer sin egen bil, det kan jo opfattes forskelligt hvad rust er ud fra det skevne, men billeder øger jo forståelsen, så en rigtig god idé med din info til alle os andre 5 ***** for det
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

filipowja
Indlæg: 14
Tilmeldt: fre 28. apr 2017 07:06
Kontakt:

Re: CACTUS rust i bagklap

Ulæst indlæg af filipowja » tors 25. feb 2021 09:10

Har lige haft afdækningen på klappen af pga. skift af defekt knap. Her kunne jeg se at rusten har godt fat i klappen. Jeg har slebet ned og lakeret på ny, men måske det var en god ide at tjekke, så man ikke pludselig står i en situation hvor rusten er kravlet op på det synlige stykke.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: CACTUS rust i bagklap

Ulæst indlæg af mikhan » tors 25. feb 2021 10:21

Er det ikke den "obligatoriske" nummerplade ramme, som skraber på ???

Oplever også, at de i min ungdom obligatoriske/vigtige Musekondomer droppes.
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Besvar