Slør i differentiale - eller?
-
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: tors 4. jan 2018 11:22
- Kontakt:
Slør i differentiale - eller?
Hvad gør man med slør i forhjulene - altså forhjulene kan bevæges en del frem og tilbage i køreretningen? Kan mærkes tydeligt når bilen er på liften. Det er en E6G'er 250t km gammel som i bund og grund kører rigtig godt, men jeg ville rigtig gerne sløret her til livs. Er der nogen quick fixes eller skal det hele splittes ad?
God aften til alle :-)
Bedste hilsner
Peter
God aften til alle :-)
Bedste hilsner
Peter
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Slør i differentiale - eller?
ja det kan hjulene på enhver bil når den hænger på en lift, sådan skal det være, hvis det slup ikke var der ville tandhjulene i differentialet blive flået til spåner
så det gør man ikke noget ved, hvis altså ikke det er nedslidte træaksler (kardankryds)
så det gør man ikke noget ved, hvis altså ikke det er nedslidte træaksler (kardankryds)
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: tors 4. jan 2018 11:22
- Kontakt:
Re: Slør i differentiale - eller?
Hej og tak for svar :-) Da det er sådan en gearkasse med elektrisk skifte kan jeg mærke, at det ligesom giver et klonk når den kobler ind. Som om gearkassen lige kan køre en 10.del omgang inden den tager fat i hjulene. Sådan er det til og med skiftet til 3. Derefter er der så meget inerti i bilen (antager jeg) at det ikke mærkes. Er det så snarere trækakslerne? Ville som sagt være rart at være fri for, da bilen er skøn at køre i. Ren luksus :-)
Vh Peter
Vh Peter
- Citronen
- Indlæg: 25
- Tilmeldt: ons 4. okt 2017 19:02
- Kontakt:
Re: Slør i differentiale - eller?
Blot lidt ekstra input. Ja - jeg tror det er sjældent man oplever slør i differentiale man skal bekymre sig om. Men har du bilen på lift kan du checke om det er drivaklserne (med led og stråleaksler) der er blevet sløret. En hånd på hjulet og en anden på akslen lige før den går ind i blokken med gear/differentiale. Du bør ikke kunne mærke noget slør der. Ved ikke hvor mange km man kan regne med for en C4 men drivakslerne sælges i f.eks. Thansen og så tænker jeg det ikke er en helt ualmindelig sliddel de aksler. Min - også med E6G har dog ikke den slags problemer. De klonk m.m. der kommer fra gearskifte (når bilen har en dårlig dag) forbinder jeg ikke med mekanisk slør.
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Slør i differentiale - eller?
der ER slup når man gør som beskrevet på en lift, skal det slup/slør måles skal det venstre hjul låses når der drejes i der højre elleres bliver sluppet ganget med 2, og drejer man venstre om på højre hjul løber venstre højre rundt, det er jo lige derfor det hedder et differentiale som jo ikke gør andet end at sikre at hjulene kan rulle med forskellig hastighed
der er intet på den bil som ikke er helst efter bogen eller som justeres repareres væk,,,,,,,,,,,,,,<span class="emoji-outer emoji-sizer"><span class="emoji-inner" style="background: url(chrome-extension://immhpnclomdloikkpcefncmfgjbkojmh/emoji-data/sheet_apple_32.png);background-position:61.98589894242068% 75.96944770857814%;background-size:5418.75% 5418.75%" data-codepoints="1f63c"></span></span>
der er intet på den bil som ikke er helst efter bogen eller som justeres repareres væk,,,,,,,,,,,,,,<span class="emoji-outer emoji-sizer"><span class="emoji-inner" style="background: url(chrome-extension://immhpnclomdloikkpcefncmfgjbkojmh/emoji-data/sheet_apple_32.png);background-position:61.98589894242068% 75.96944770857814%;background-size:5418.75% 5418.75%" data-codepoints="1f63c"></span></span>
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der