Aircon fejl, C4, 1,6, 2005
-
- Indlæg: 43
- Tilmeldt: fre 17. nov 2017 09:37
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Kontakt:
Aircon fejl, C4, 1,6, 2005
Hejsa
1. Kan I sige mig om man kan udlæse fejl fra A/C på computer.
2. Idet jeg ingen instruktionsbog ejer, så er jeg i tvivl om der er andre knapper der skal stå i én bestemt stilling, end den A/C knap med tilhørende grøn lampe, som min vogn er udrustet med. Jeg kan ikke se at min kompressor kører, men jeg har prøvet at give strøm direkte til den, og koblingen virker.
mvh
Henrik
1. Kan I sige mig om man kan udlæse fejl fra A/C på computer.
2. Idet jeg ingen instruktionsbog ejer, så er jeg i tvivl om der er andre knapper der skal stå i én bestemt stilling, end den A/C knap med tilhørende grøn lampe, som min vogn er udrustet med. Jeg kan ikke se at min kompressor kører, men jeg har prøvet at give strøm direkte til den, og koblingen virker.
mvh
Henrik
- Lars4733
- Indlæg: 1544
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Aircon fejl, C4, 1,6, 2005
Jeg ville mene du skulle kunne se om der er fejl via Lexia..
Der kan feks mangle væske/kælemiddel i systemet, når trykket bliver for lavt starter A/C ikke - når du kan få koblingen til at køre med direkte strøm, kunne man meget vel få mistanke om for lavt tryk i systemet.
Og normalt skulle det være nok at trykke A/C knappen ind
Der kan feks mangle væske/kælemiddel i systemet, når trykket bliver for lavt starter A/C ikke - når du kan få koblingen til at køre med direkte strøm, kunne man meget vel få mistanke om for lavt tryk i systemet.
Og normalt skulle det være nok at trykke A/C knappen ind
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Aircon fejl, C4, 1,6, 2005
Kondensoren er formentlig utæt. Ganske kendt fejl på alle PSA-biler efterhånden.
Nu ved du koblingen virker, så undlad at (tvangs)køre anlægget, indtil du er sikker på der er tryk på.
Nu ved du koblingen virker, så undlad at (tvangs)køre anlægget, indtil du er sikker på der er tryk på.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: lør 4. mar 2017 09:06
- Geografisk sted: Overlade 9670 Løgstør
- Kontakt:
Re: Aircon fejl, C4, 1,6, 2005
Find et sted hvor de tilbyder aircon-service og få dit anlæg efterfyldt. Er der en utæthed vil maskinen selv fortælle det da den tester hele systemet med vacuum før den begynder efterfyldningen.
Se til at der SAMTIDIGT osse bliver påfyldt olie til kompressoren samt sporingsvæske når systemet efterfyldes.
Sporingsvæsken er normalt selvlysende grøn og markerer stedet hvis der senere opstår en utæthed.
Olien er livsvigtig for kompressorens levetid.
Mange steder så banker de prisen totalt i bund på efterfyldning af aircon og det kan de gøre ved at udelukke enten olie eller sporingsvæske eller begge dele.
Mange dækfirmaer tilbyder efterfyldning.
Nu vi er ved emnet. På de nye biler har man skiftet kølemiddel igen,som efter sigende skulle være afsindigt dyrt.
Se til at der SAMTIDIGT osse bliver påfyldt olie til kompressoren samt sporingsvæske når systemet efterfyldes.
Sporingsvæsken er normalt selvlysende grøn og markerer stedet hvis der senere opstår en utæthed.
Olien er livsvigtig for kompressorens levetid.
Mange steder så banker de prisen totalt i bund på efterfyldning af aircon og det kan de gøre ved at udelukke enten olie eller sporingsvæske eller begge dele.
Mange dækfirmaer tilbyder efterfyldning.
Nu vi er ved emnet. På de nye biler har man skiftet kølemiddel igen,som efter sigende skulle være afsindigt dyrt.
Tommy Nielsen
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344
-
- Indlæg: 43
- Tilmeldt: fre 17. nov 2017 09:37
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Kontakt:
Re: Aircon fejl, C4, 1,6, 2005
Tak, jeg indleverede vognen, og ganske rigtigt så manglede der tryk på anlægget. Kompressorolie blev også påfyldt, og nu kører det hele ganske fint.
Tak for bidragene. Mvh Henrik
Tak for bidragene. Mvh Henrik
-
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: man 13. mar 2017 18:15
- Kontakt:
Re: Aircon fejl, C4, 1,6, 2005
Et utæt anlæg kan desvære godt engang imellem vacuumeres ....prøvede det med min gamle C5 ..der lå en 1 måge mellem kondensator og køler...
C4 kan sagtens være et rør, det korte er relativt udsat - fra kompressor til kondensator
C4 kan sagtens være et rør, det korte er relativt udsat - fra kompressor til kondensator
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Aircon fejl, C4, 1,6, 2005
hvis du mangler instruktions bog er hjælpen nær, der er masser på nettet hvor du kan læse dem online eller downloade som PDF feks her
https://www.manualslib.com/manual/39781 ... en-C4.html
det er en rigtig god ide at bruge den som godnatlæsning, man lærer altid nogle små fif, og ikke sjældent noget helt nyt og det er da guld værd
også på dansk https://carmanuals2.com/citroen/c4-2015 ... sbog-82687
https://www.manualslib.com/manual/39781 ... en-C4.html
det er en rigtig god ide at bruge den som godnatlæsning, man lærer altid nogle små fif, og ikke sjældent noget helt nyt og det er da guld værd
også på dansk https://carmanuals2.com/citroen/c4-2015 ... sbog-82687
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der