Problemer med kabine blæser.

Dch87
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 4. maj 2018 12:13
Kontakt:

Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af Dch87 » fre 4. maj 2018 12:23

Hej.. Har lige købt mig sådan en fin C4 grand Picasso fra 07, 1.8 benziner..

Men den har et underligt problem med blæseren, når jeg starter den om morgen virker blæseren i alle dyser/kanaler. Men når jeg starter bilen igen efter en lille tur på 4 min ned til vyggestuen med den lille, så vil den kun sende luft ud igennem dyserne bag ( b-stolper)


Nogen der kender til det problem?

dyane
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 27. feb 2017 17:51

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af dyane » fre 4. maj 2018 14:18

Er den med klimaanlæg, ?

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af posh » fre 4. maj 2018 15:22

og hvornår begynder den igen at sende luft ud af alle kanaler ???
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Dch87
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 4. maj 2018 12:13
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af Dch87 » fre 4. maj 2018 16:07

Ja det er klima anlæg.. Det virker kun om morgen sydens jeg.. heller ikke når jeg skal hjem fra arbejde virker er..

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af posh » fre 4. maj 2018 16:17

hvad mener du med det ikke virker ?? fordelen med et automatisk klimaanlæg er jo netop at man ikke mærker det på anden måde end at der er behageligt i kabinen, ikke noget med luft der blæser ud af dyserne, det kommer lige så stille og ubemærket, kun om feks. morgenen eller når bilen har stået længe i varmen og koger eller fryser indvendigt sætter den automatisk blæs på for lige så snart den nærmer sig det valgte komfortniveau at tie stille igen, i hvert fald hørere jeg heller ikke en lyd fra mit anlæg andet end måske de første 100-200 meters kørsel, og det anlæg virker perfekt

nu ved jeg ikke om der ligedan på din model, men på min har autoknappen 3 trin, så trykker man flere gange på knappen øger den hastigheden, dette er effektivt hvis man sætter sig våd og klam ind i bilen en regnvejrsdag, eller hvis bilen har stået i solen hele dagen og der er 60 gr. varme indendørs
som du beskriver det fungerer dit anlæg præcis som det skal
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Dch87
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 4. maj 2018 12:13
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af Dch87 » fre 4. maj 2018 16:44

Det blæser slet ikke ud foran.. heller ikke hvis jeg trykker på max knappen.. eller selv vælger for meget “blæs” der skal på.. kun bag i, og der kan man godt hører den justere efter som jeg vælger hvor meget tryk der skal på. Har haft tester på der siger fejl “blæserstyring” kode 72f

Har lige en smut fordi forhandleren med den, han kunne heller ikke få det til at fungere..

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af posh » fre 4. maj 2018 17:22

du skriver blæserstyring, er det et citroen værksted der har udlæst den fejl, er det ikke en tester der er beregnet til PSA biler, kan du regne med at teteren er lige så god som en google oversættelse af kinesisk og fejlen blæserstyring vil normalt ikke have noget med AC anlægget at gøre, men alene dreje sig om kølerblæseren til motroren.

hvordan virker blæserfunktionen når du helt slukker for AC ??? du kan kun teste med bilen startet!! og du får kun fuld blæs med AC tilkoblet hvis du sætter al luft op til forruden (defrost) gør du det skal den blæse toupeen af dig, ellers er det kun en ganske svag brise der kommer fra anlægget, hvordan er klimaet i øvrigt når du triller derudaf inde i bilen, lige i disse dage mærker man det stort set ikke da temperaturen ikke er ret høj, der skal jo ikke køles kun tilsættes en smule varme.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Dch87
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 4. maj 2018 12:13
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af Dch87 » fre 4. maj 2018 18:09

Det er en ds150e tester, og det er under udløsning af “ klima “ den fejl lå..

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af posh » fre 4. maj 2018 18:18

jeg kender ikke en andre testrere der kan kommunikere med en Citroen end Lexia alle andre kan ikke forstå fransk, af en eller anden tåbelig grund har de valgt et andet sprog end andre biler, men det fortæller jo ikke noget om hvordan klimaet inde i bilen i virkeligheden er, det er i hvert fald meget unormalt at en blæser somme tider virker og andre ikke, men det er kendt at den kan stå bom stille eller køre fuld speed, og i begge tilfælde er årsagen oftest en defekt resistor, når den er skiftet eller repareret (begge dele kan ses på youtube) så fungerer det igen, resistoren kan med stor fordel købes på ebay (der er mange mange penge at spare for præcis det samme)
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Dch87
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 4. maj 2018 12:13
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af Dch87 » fre 4. maj 2018 21:29

Det er Delphi copy tester.. Den snakker umiddelbart fint sammen med bilen.

Men ja har også godt fundet er del videoer med hvordan man skifter resistor.. Men min blæser jo “ fint “ i dyserne bag i??

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af posh » fre 4. maj 2018 22:16

er det samme blæser må "fejlen" jo ligge i at spjæld regulerer anderledes foran 🐺
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Dch87
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 4. maj 2018 12:13
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af Dch87 » lør 5. maj 2018 07:35

Ja det er også min tanke.. Forhandlen ville ringe til mig i dag, så må jeg se hvad han tænker der skal ske..

Har kun haft bilen siden onsdag, så der må reklamationen vil dække?

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af posh » lør 5. maj 2018 07:48

Dch87 skrev:
lør 5. maj 2018 07:35
Ja det er også min tanke.. Forhandlen ville ringe til mig i dag, så må jeg se hvad han tænker der skal ske..

Har kun haft bilen siden onsdag, så der må reklamationen vil dække?
ja mon ikke, ved bilkøb af biler der koster mere end 10.000,- kr er der 6 måneders reklamationsret iflg. dansk lov, så er der fejl er det forhandleren der skal udbedre det uden omkostning for dig
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af Carsten S » lør 5. maj 2018 08:32

Har sådan en separate blæsere til for og bag?

Anyway, der mangler lidt af fejlkoden - Du kan se en liste over koder her; http://c4owners.org/C4_Error_Codes.php
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Dch87
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 4. maj 2018 12:13
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af Dch87 » lør 5. maj 2018 17:15

Ja den kostede 50.000kr.. Så må se hvad han siger..

Carsten s : Går udfra at når min kode hedder 72f så må det være denne her “F72F Air blower fault : Not characterised”

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af posh » lør 5. maj 2018 17:25

bare for en uordens skyld, du nævner du fik bilen i onsdags, har du læst instruktionsbogen omhyggeligt igennem, mange regner med at det er da ligetil at betjene sådan en almindelig bil, det er det såmænd også, altså når man ved præcis hvordan alting virker, og her er den medfølgende bog en meget stor hjælp
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Dch87
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 4. maj 2018 12:13
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af Dch87 » lør 5. maj 2018 17:29

http://www.bba-reman.com/forums/topic139613.aspx

Det lyder til ar være præcis samme problem som min..

Dch87
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 4. maj 2018 12:13
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af Dch87 » lør 5. maj 2018 17:30

Ja har prøvet sådan en bil før.. så det burde ikke være der problemet ligger.. :D


Shafty
Indlæg: 99
Tilmeldt: man 27. feb 2017 12:52
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Problemer med kabine blæser.

Ulæst indlæg af Shafty » fre 18. maj 2018 19:12

Hejsa
Har du tjekket at alle 4 mænd er sorte i førersiden? Hvis ikke kan det nemlig lave omtalte problem.
Så skal du holde symboler inde med de 2 mænd indtil at alle mændene i skærmen er sorte.

Håber det giver mening 😜😁
C4 Grand picasso 2.0 HDI 2008 276.000 km.
aka Tyffe på citronik :-)
Har Lexia/Diagbox 7.xx

Besvar