E6G gear "hopper" ud af automatfunktion

Besvar
Brugeravatar
gregers13
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 1. feb 2018 18:06
Kontakt:

E6G gear "hopper" ud af automatfunktion

Ulæst indlæg af gregers13 » tors 1. feb 2018 18:13

Jeg har en C4 piccaso 2007 som fra tid til anden "hopper" ud af automatfunktionen og kan derefter kun skifte gear på gearpads ved rattet men kun op til 3. gear. Det virker som en elektrisk fejl et sted. Har haft den flere gange til mekaniker som har renset stik, udskiftet stik, gået fejlkoder i gennem mv. men har lige hentet den i dag igen og på vej hjem viser fejlen sig igen. Er der nogen der kender denne fejl og hvad man skal gøre for at løse det?
Det er jo dyrt at have en mekaniker gående for at finde en fejl.

Jeg har læst mig lidt frem til at der kan være problemer irrede ledninger i venstre side af motorrummet, eller ledninger bag batteriet, mangel af strøm til ABS blok. Nogen der kan be- eller afkræfte disse problemstillinger som en mulighed?

Jeg er fra Vejle området, hvis nogen har lyst til at give bilen et forsøg som er jeg meget interesseret i at høre fra dig.
Senest rettet af gregers13 tors 1. feb 2018 21:35, rettet i alt 2 gange.

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: E6G gear "hopper" ud af automatfunktion

Ulæst indlæg af pug407aut » tors 1. feb 2018 19:06

En initialisering af gerskifte robotten, kan muligvis hjælpe hvis det ikke allerede er forsøgt
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

Brugeravatar
gregers13
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 1. feb 2018 18:06
Kontakt:

Re: E6G gear "hopper" ud af automatfunktion

Ulæst indlæg af gregers13 » tors 1. feb 2018 20:54

Pug47aut:
Jeg har mistanke om at det er en elektrisk fejl, det du foreslår er det også af elektrisk karakter?

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: E6G gear "hopper" ud af automatfunktion

Ulæst indlæg af posh » fre 2. feb 2018 08:06

nu er der stort set ikke det problem der ikke er afprøvet med det gearskifte, har du prøvet at 0 stille det hele efter vildledningen i instruktionsbogen, og så selv initialisere skiftet ved i praksis at køre det manuelt som du helst vil have det til at skifte (systemet er intilligent på den vis at det lærer hvordan du kører) mange fejl dukker først op når bilen skifter fører og dermed en ny måde at køre på.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
gregers13
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 1. feb 2018 18:06
Kontakt:

Re: E6G gear "hopper" ud af automatfunktion

Ulæst indlæg af gregers13 » fre 2. feb 2018 10:06

Udfordringen er samtidig at fejlen ikke altid viser sig, bilen køre fint normalt, men 1-2 gange om dagen sker det at den "hopper" ud af automatgear funktionen, nogle gange kan det løses ved at stoppe og starte bilen andre gange skal den være slukket i noget tid før den kan køre fint igen.

2007c4
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 30. apr 2018 17:04
Kontakt:

Re: E6G gear "hopper" ud af automatfunktion

Ulæst indlæg af 2007c4 » man 30. apr 2018 18:25

Hej Gregers

Fik du bugt med dette og hvordan?

Jeg har en 2007 C4 der viser nøjagtig samme symptomer, så jeg er meget nysgerrig :-)

Brugeravatar
kenneth.jørgensen
Indlæg: 22
Tilmeldt: tirs 31. jul 2018 10:10
Geografisk sted: Rødby
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: E6G gear "hopper" ud af automatfunktion

Ulæst indlæg af kenneth.jørgensen » tors 2. aug 2018 14:33

Jeg har haft noget af det samme problem, dog blev den konstant og gav fejl på gearkasse, esp/ABS og ville kun køre manuelt-gear op til tredje.
Det var en fejl på ABS-føler ved forhjul, kan ikke lige huske om det var den indre eller ydre.

Jesper skaalum
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 22. aug 2019 16:02
Kontakt:

Re: E6G gear "hopper" ud af automatfunktion

Ulæst indlæg af Jesper skaalum » tors 22. aug 2019 16:23

Hej så lige her inde på citroen forum at din citroen lavede samme problem. Som vores gør. Og har også brugt store summer på ikke at finde fejlen. Så må simpelthen spørge hvad fejlen skyldes. Hvis den altså er væk😉
Pt holder min kone og mindst søn i Kbh. Og en bil der tæt på at ryge på skrotoladsen 🤯.
Håber dit svar kan hjælpe os
Mvh Jesper

Besvar