Problem med E6R Gear i C4 grand picasso

Besvar
nin
Kontakt:

Problem med E6R Gear i C4 grand picasso

Ulæst indlæg af nin » tirs 30. jan 2018 11:07

Hej

Jeg er den glade nye ejer af en let tilkørt C4 Grand Picasso med 166.000 km på tælleren.
Det er en 2010 1,6 med E6R gearkasse.

Lige fra start af har den "rystet"/rykket" ved igangsættelse i 1. gear. Problemet er mindre ved brug af padelshifts og ved et kraftigt tryk på speederen, men konstant tilstede.

Jeg har stadig garanti på bilen men forhandleren mener ikke er der er noget galt?! Kan det virkelig passe at det er så ringe det gear?
Mit håb er at der er nogen herinde det kan pege på hvad det er jeg skal bede ham skifte?! Svinghjul? Kobling? Evt. software update?

Har forsøgt at finde svar på mange sider, men synes ikke, trods en del råd om at man skal holde sig fra det gear, komme det nærmere...

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Problem med E6R Gear i C4 grand picasso

Ulæst indlæg af posh » tirs 30. jan 2018 17:57

er det ikke en E6G gearkasse, den er i hvert fald kendt for de fejl du beskriver, og da du har garanti er der jo ikike så meget at spekulere på, du skal til sælger og ikke forlange noget som helst med kobling svinghjul eller andet, det kommer du ingen vegne med da det suverænt er sælger der bestemmer lige indtil han har haft 3 chancer for at få det til at virke, og at sælger syntes alt er ok, det skal du ikke acceptere, skrive din anke ned på et stykke papir med kopi, og aflever det som bevis på hvornår og over hvad du har øffet, så har du beviset i orden hvis han skulle trække tiden til garantien er væk, MEN vær klar over at det gear ikke er verdens 8 vidunder, få evt. en anden med erfaring vdr. det problem til at prøvekøre bilen (en citroen værkfører er ikke dårlig at have i baghånden og han vil også kunne sige om ogt hvad der kan blive bedre) men en 0 stilling af skiftet vil sikkert hjælpe, du kører garanteret ikke bilen som den tidligere ejer, og den har jo lært hans køremønster
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

nin
Kontakt:

Ulæst indlæg af nin » tirs 30. jan 2018 18:15

Tak for input. Du har selvfølgelig ret. E6G!!! Jeg tror at du har ret. Jeg må en tur ned til den lokale Citroën mand her på Amager og høre om han har et bud -og så over og slås lidt med sælger igen. Køber hos en Citroën forhandler en anden gang tror jeg...🤨

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » tirs 30. jan 2018 18:30

:) Naaae!
god idé, men bare husk uanset hvor man køber bil, brugt som ny, jo længere og bedre man er venner, jo nemmere er det at løse tingene, i er 2 parter der gerne skulle være glade
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Shafty
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Ulæst indlæg af Shafty » tors 1. feb 2018 20:48

Hej det lyder umiskendeligt som om gearkassen trænger til en reinitialisering af gearkassen og koblingspunkt.
Det er en procedure hvor man koder koblingspunktet og nulstiller det adaptive skiftemønster som ændrer sig efter kørselsmønster osv. Så det lyder skam ikke usædvanligt at det skal til, nu hvor bilen har skiftet hænder.
Det tager ca. 1 time, men på Citroen værksted. Det kan du sige til dem. 😊
C4 Grand picasso 2.0 HDI 2008 276.000 km.
aka Tyffe på citronik :-)
Har Lexia/Diagbox 7.xx

nin
Kontakt:

Ulæst indlæg af nin » tirs 6. feb 2018 08:51

Hej Shafty

Tak for input! Det er så fedt med gode folk der kender modellen og som kan pege en i den rigtige retning!

Jeg melder tilbage når den har været hos forhandleren og forhåbentlig igen er velkørende :)

Wenzel10
Kontakt:

Ulæst indlæg af Wenzel10 » tirs 7. aug 2018 21:02

Jeg har ligeledes en grand C4 picasso som pludselig er begyndt at starte op med forsinkelse. Det vil sige at når jeg sætter den i gear så går der ca 3 sekunder inden den tager ved og sætter i gang. Det samme gør sig gældende når jeg sætter den i bakgear?!
Nogen som har en fornuftig forklaring på dette. Den har været ved Citroen i Skive en hel da men de har ikke kunnet formå at løse problemet ej heller ved at sætte en fejlsøger på vognen.. Bilen er fra 2011, 2,0 hdi med 160000 på tælleren..
Det er ret ubehageligt når man holder i et kryds og skal starte op igen..!!

Wiese
Kontakt:

Ulæst indlæg af Wiese » tors 23. aug 2018 09:50

Hej,
Har haft samme problem med min Citroen C4 Grand Picasso 2006 model kørt nu 294.000 Km.
Købte den desværre med defekt Kobling.
Den fik vi skiftet på garantien, men klyderne, der skiftede denne, var ikke omhyggelige og ødelagde membranen til mellem Kobling og Gearkassen, så gearkasse-olien løb ud i koblingen. Igen Afsted, og få det lavet, samt de skulle skifte svinghjul og re-initialisere gearkassen.

Dvs.
1. Kobling (Skiftes)
2. Svinghjul kontrolleres (skiftes hvis det er nødvendigt)
3. Initialisering af Gearkassen.

Så virker det.

Besvar