1.6 HDI overboost
-
Jensw
- Kontakt:
1.6 HDI overboost
Hej hjælp mig!
Har en C4 2005 1.6hdi 235.000 km.
Når jeg kører 80 km/t og giver den lidt mere gas eller kommer forbi 70 i 4 gear kommer der "depolution" fejl på.
Har haft tester på og kan se den går i overboost. Når jeg slipper gassen i acceleration kommer der også en raslen fra motor og ved ca 85 på cruise i modvind/ op ad bakke kommer der nogle små "nøk"
Har skiftet trykføler og givet den en indsugningsrens. Ved tomgang kan jeg se den trækker wastegate armen mod fjederen.
Fejlen kom første gang ved 130 km/t.
Har planer om at skifte wastegate control soleonid!
Er der nogen der har en ide om hvad der er galt?
Mvh. Jens
Har en C4 2005 1.6hdi 235.000 km.
Når jeg kører 80 km/t og giver den lidt mere gas eller kommer forbi 70 i 4 gear kommer der "depolution" fejl på.
Har haft tester på og kan se den går i overboost. Når jeg slipper gassen i acceleration kommer der også en raslen fra motor og ved ca 85 på cruise i modvind/ op ad bakke kommer der nogle små "nøk"
Har skiftet trykføler og givet den en indsugningsrens. Ved tomgang kan jeg se den trækker wastegate armen mod fjederen.
Fejlen kom første gang ved 130 km/t.
Har planer om at skifte wastegate control soleonid!
Er der nogen der har en ide om hvad der er galt?
Mvh. Jens
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: 1.6 HDI overboost
du skulle nu nok kigge i retning af partikkelfilteret og give det en rensning, det er næppe turboen der er årsagen og er den ikke tunet heller ikke trykføleren
lidt om emnet, du kan selv google meget mere herunder div. you tube videoer
https://www.autobutler.dk/bilens-abc/di ... r-rensning
du skriver du har haft en tester på, men ikke hvilken tester, har du brugt en almindelig standard tester kan du ikke bruge udlæsningen til noget som helst, det skal være en lexia der taler bilens sprog, bruger du andrre testere svarer det nogen lunde til at bruge google oversættelse eller forsøge at bruge apple app's på en android telefon, det virker ikke man kan lige så godt tale kinesisk til en dansker, det forstår man heller ikke meget af
og depolution failure betyder jo forurenings fejl og ikke overboost
lidt om emnet, du kan selv google meget mere herunder div. you tube videoer
https://www.autobutler.dk/bilens-abc/di ... r-rensning
du skriver du har haft en tester på, men ikke hvilken tester, har du brugt en almindelig standard tester kan du ikke bruge udlæsningen til noget som helst, det skal være en lexia der taler bilens sprog, bruger du andrre testere svarer det nogen lunde til at bruge google oversættelse eller forsøge at bruge apple app's på en android telefon, det virker ikke man kan lige så godt tale kinesisk til en dansker, det forstår man heller ikke meget af
og depolution failure betyder jo forurenings fejl og ikke overboost
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
-
Jensw
- Kontakt:
Min C4 er fra 2005 og har ikke partikel filter, betaler 1000 kr extra i vægtafgift fordi den ikke har.
Min tester er en "Icarsoft 970 til Citroën/ Peugeot" Kan se når jeg udlæser værdier under kørsel, at fejl kommer på når trykket når ca, 1.4 bar.
Fejl som den skriver er "Turbo pressure signal. Short circuit to positive or open circuit or value too high"
Det var derfor jeg skiftede tryk sensor (320 kr fra Tyskland)
Min tester er en "Icarsoft 970 til Citroën/ Peugeot" Kan se når jeg udlæser værdier under kørsel, at fejl kommer på når trykket når ca, 1.4 bar.
Fejl som den skriver er "Turbo pressure signal. Short circuit to positive or open circuit or value too high"
Det var derfor jeg skiftede tryk sensor (320 kr fra Tyskland)
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Hvad med turbo tryk slanger og intercooler kan du høre om der et hul, et tilstoppet luftfilter kan også lave den fejl da turboen ikke kan kompensere nok for den manglende luft, og derfor giver fejl
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
-
Jensw
- Kontakt:
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
fint godt det spiller igen, du benyttede ikke lige chancen til at lege lidt med justeringen nu du havde proppen af.
http://hi-speed.dk/Ladetryk.html
http://hi-speed.dk/Ladetryk.html
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm