Hvad er dette stik ved sikringsboksen til?
-
Jni09
- Kontakt:
Hvad er dette stik ved sikringsboksen til?
Dette stik sidder ved den indvendige sikringsboks uden at være slutter til noget. Men hvad er det til? Er det noget værkstedet bruger til service eller hvordan?
Jeg skal bruge strøm til en skærm til bakkamera da jeg ikke vil have en ledning liggende hen til cigartænderen. Kan det bruges til det mon?
Jeg skal bruge strøm til en skærm til bakkamera da jeg ikke vil have en ledning liggende hen til cigartænderen. Kan det bruges til det mon?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
John59
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Hvad er dette stik ved sikringsboksen til?
Vær obs på at bilen har CAN-system, så der er stor mulighed for at skærmen på bakkameraet flimrer meget ved brug. ( Dette kan undgåes ved hjælp af en modstand. Se bakkamera.dk ).
-
Jni09
- Kontakt:
Bak kameraet er installeret og fungerer forrygende. Korrekt angående Can-bus og flimmer. Det flimrede ikke meget, men en lille smule. Jeg har lidt elektronik kompetencer så jeg lavede mit eget hf filter af en diode, en 330 uf elektrolyt kondensator og en 0,01uF keramisk kondensator. Det spiller!
Den dinglende ledning fra sikringsboksen fik jeg heller ikke brug for. Men det kunne da være interesant at vide hvad den er til. Nogle bud?
-
Søens
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Der er ofte stik "tilovers" på forskellige biler - det er nok fordi man bruger samme ledningsnet til flere udstyrsniveauer...?