Kabineblæser
- kenneth.jørgensen
- Indlæg: 25
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2018 10:10
- Geografisk sted: Rødby
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Kabineblæser
Jeg vil høre om der er nogle som har eller har haft dette problem:
Min kabineblæser virker periodisk, nogle gange vil den ikke blæse hverken på auto eller manuel, der kommer luft ud af dyser ved bagsæder.
Andre gange virker den fint, andre gange virker den efter lidt kørsel.
Problemet er ved både varm og kold indstilling.
Jeg har haft er lignende problem med min gamle c4 Picasso, der var det blæser modulet der var fået, dengang var problemet dog at den blæste på fuld kraft hele tiden.
Min bil er en Citroën Grand c4 Picasso 2.0 bluehdi exclusive 2015 (nye model)
Vin. Nr har jeg ikke lige på mig, men kan oplyses
Min kabineblæser virker periodisk, nogle gange vil den ikke blæse hverken på auto eller manuel, der kommer luft ud af dyser ved bagsæder.
Andre gange virker den fint, andre gange virker den efter lidt kørsel.
Problemet er ved både varm og kold indstilling.
Jeg har haft er lignende problem med min gamle c4 Picasso, der var det blæser modulet der var fået, dengang var problemet dog at den blæste på fuld kraft hele tiden.
Min bil er en Citroën Grand c4 Picasso 2.0 bluehdi exclusive 2015 (nye model)
Vin. Nr har jeg ikke lige på mig, men kan oplyses
-
- Indlæg: 145
- Tilmeldt: tors 3. aug 2023 13:31
- Kontakt:
- kenneth.jørgensen
- Indlæg: 25
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2018 10:10
- Geografisk sted: Rødby
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Kabineblæser
Jeg har ikke haft tester på, da jeg ikke har en.
Men tænker ikke at den vil vise en fejl, blæseren virker jo periodisk (foran) og hele tiden bagved.
Men tænker ikke at den vil vise en fejl, blæseren virker jo periodisk (foran) og hele tiden bagved.
-
- Moderator
- Indlæg: 1964
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Kabineblæser
At diagnosticere på en moderne bil uden en tester, kan være noget af en opgave - ofte rent gætværk.
Omvendt kan en tester også lede dig på afveje, hvis ikke du har viden til at kunne fortolke hvad testeren fortæller dig.
Hvis du ønsker at kunne diagnosticere på din bil, vil jeg anbefale dig at købe en DiagBox-tester, der koster omkring kr. 1000,- (kina-klon), hvilket svarer nogenlunde til en værkstedstime - den kan hurtigt være tjent hjem, men det kan være en prøvelse at få den til at fungere, lige som du skal sætte dig ind i basale ting for at kunne anvende den på minimumsniveau.
Med en tester vil du kunne aktivere en del af bilens mange elektrisk funktioner - og dermed afprøve om tingene opfører sig som de skal. Det kunne måske være til stor hjælp i netop dette tilfælde.
Hvis ikke blæsermotoren så reagerede som den skulle, ville du skulle måle yderligere for at diagnosticere den defekt komponent med sikkerhed - f.eks. et voltmeter.
Et multimeter kan efhververes fra ca. kr. 150 og opefter. Udfordringer er, at du/de fleste ikke har adgang til data og dermed ikke kan verificere, hvilke udlæsninger du skal forvente. Det leder dig tilbage til gætværk.
Endelig kan et oscilloskop være til stor hjælp, men det kræver lidt større viden om hvad du ser - og dermed viden om el og el-diagnostitik.
Nu har du ikke en tester, hvor videoer ala disse på Youtube, måske, kan give dig et hint:
https://www.youtube.com/watch?v=EqyS41m2YLE
https://www.youtube.com/watch?v=-bewZ6QrAnQ
https://www.youtube.com/watch?v=jgN33VSUhZM
Et blæsermodul/-modstand som du er inde på koster normalt ikke en herregård - og "trial and error" fejlsøgning kan måske være vejen frem i dette tilfælde.
Omvendt kan en tester også lede dig på afveje, hvis ikke du har viden til at kunne fortolke hvad testeren fortæller dig.
Hvis du ønsker at kunne diagnosticere på din bil, vil jeg anbefale dig at købe en DiagBox-tester, der koster omkring kr. 1000,- (kina-klon), hvilket svarer nogenlunde til en værkstedstime - den kan hurtigt være tjent hjem, men det kan være en prøvelse at få den til at fungere, lige som du skal sætte dig ind i basale ting for at kunne anvende den på minimumsniveau.
Med en tester vil du kunne aktivere en del af bilens mange elektrisk funktioner - og dermed afprøve om tingene opfører sig som de skal. Det kunne måske være til stor hjælp i netop dette tilfælde.
Hvis ikke blæsermotoren så reagerede som den skulle, ville du skulle måle yderligere for at diagnosticere den defekt komponent med sikkerhed - f.eks. et voltmeter.
Et multimeter kan efhververes fra ca. kr. 150 og opefter. Udfordringer er, at du/de fleste ikke har adgang til data og dermed ikke kan verificere, hvilke udlæsninger du skal forvente. Det leder dig tilbage til gætværk.
Endelig kan et oscilloskop være til stor hjælp, men det kræver lidt større viden om hvad du ser - og dermed viden om el og el-diagnostitik.
Nu har du ikke en tester, hvor videoer ala disse på Youtube, måske, kan give dig et hint:
https://www.youtube.com/watch?v=EqyS41m2YLE
https://www.youtube.com/watch?v=-bewZ6QrAnQ
https://www.youtube.com/watch?v=jgN33VSUhZM
Et blæsermodul/-modstand som du er inde på koster normalt ikke en herregård - og "trial and error" fejlsøgning kan måske være vejen frem i dette tilfælde.
- kenneth.jørgensen
- Indlæg: 25
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2018 10:10
- Geografisk sted: Rødby
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Kabineblæser
Mange tak for de gode råd.
Jeg vil prøve at få den testet, jeg har haft en diagnose tester.
Det kunne være at jeg skulle få en igen.
Jeg vil prøve at få den testet, jeg har haft en diagnose tester.
Det kunne være at jeg skulle få en igen.