E6G GEARKASSE
-
Cpha
- Geografisk sted: Klintholm Havn
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
E6G GEARKASSE
Hej med jer. Jeg har et problem med koblingsdelen af robotskifteren. Den skifter helt som den skal men når den har skiftet virker det som om at indkobling hænger, er der et smart sted man evt. kan komme til at smøre udrykkerlejet udefra. Måske et lille hul eller noget andet, eller som ved hvad der ellers er problemet. Det er jo ærgerligt evt. at brænde koblingen af hvis der findes en løsning.Håber at høre fra en af jer hurtigt, da jeg som invalid er meget afhængig af mit ellers dejlige køretøj, en C4 1,6 Hdi årgang 2008. Med vinnr. VF7LC9HZH74770022. Mvh Carsten
Mvh Carsten
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: E6G GEARKASSE
Koblingshuset plejer at være mere eller mindre lukket af - og adgang for smøring af udrykkerlejet må anses for meget vanskelig. Normalt plejer det ej heller at skulle smøre i levetiden. Der kan jo være noget andet galt - det kunne mere tyde på, at der er en fejl i den automatiske udkobling.
Jeg vil anbefale dig at søge værksted snarest.
Jeg vil anbefale dig at søge værksted snarest.
-
Cpha
- Kontakt:
Hej SRO tak for tilbagemeldingen, er i gang med at få pris på udskiftning af kobling
Hilsen Carsten
Hilsen Carsten
Mvh Carsten
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Du skulle måske hellere lade værkstedet fejlsøge for dig - med mindre du er helt sikker på, at den skal have ny kobling.
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Er der ikke noget med at der sidder en lille beholder med “koblingsvæske” der med lidt besvær kan efterses væskestand i på sådan en E6G gearkasse?
Hvis ikke der er væske nok på kan den ikke koble ordentligt ud.. vist lige som på VW Lupo 3L modellerne..
Hvis ikke der er væske nok på kan den ikke koble ordentligt ud.. vist lige som på VW Lupo 3L modellerne..
-
Cpha
- Kontakt:
Hej til jer alle. Tak for inputtet, men problemet er løst. Har byttet den til en c4 gp 2,0 hdi med 25 hk mere, med ca 33.000 mindre på klokken samt med dokumenteret koblingsudskiftning i 2016. Den skifter som en drøm. Så stort tak for denne gan. Jeg håber ikke det bliver nødvendigt at skrive noget igen, men i kan tro jeg er der hvis der opstår nye problemer. Venlig hilsen Carsten
Mvh Carsten
-
Cpha
- Kontakt:
Hej til jer alle. Tak for inputtet, men problemet er løst. Har byttet den til en c4 gp 2,0 hdi med 25 hk mere, med ca 33.000 mindre på klokken samt med dokumenteret koblingsudskiftning i 2016. Den skifter som en drøm. Så stort tak for denne gan. Jeg håber ikke det bliver nødvendigt at skrive noget igen, men i kan tro jeg er der hvis der opstår nye problemer. Venlig hilsen Carsten
Mvh Carsten