abs lampe tænder

Besvar
arla
Kontakt:

abs lampe tænder

Ulæst indlæg af arla » man 17. okt 2022 13:49

jeg har en c4 1,6 hdi fra 2011 hvor abs lampen lyser , dvs. at jeg har skiftet bremseskive med leje og abs ring+abs sensor. Da den stadigvæk lyste med mellem rum (man skal køre ind til siden og slukke for motor og starte den igen så er den slukket et stykke tid ) har jeg prøvet at fjerne stikket og sat smeltesamler på som er vandtætte. Og det er stadigvæk det samme problem med at den lyser og så ind til siden og slukke motor for at så starte den igen og lyset er slukket et stykke tid. Er der nogen som har prøvet det og ellers en god ide. Ha en dejlig dag :doh:

Lars4733
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Re: abs lampe tænder

Ulæst indlæg af Lars4733 » man 17. okt 2022 13:57

Har du haft tester på og fundet hvilket hjul fejlen opstår på? Eller har du skiftet abs ring/sensor/hjulleje hele vejen rundt?

På min gamle C5'er var det slør i det ene baghjulsleje der gav fejlen - i starten kun ved hurtige venstre sving, men gradvist blev det værre og værre for tilsidst at være der permanent..

På C5'eren er magnetringen indbygget i lejet.. så efter skift at lejet forsvandt fejlen - og der var ikke meget slør at mærke i lejet, men det var nok til at ABS kunne fejle

Sydvest
Geografisk sted: Ribe
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ulæst indlæg af Sydvest » man 17. okt 2022 19:48

En tændt abs lampe kan skyldes flere ting, på min C4 1,6 hdi 2010 skyldes det , første gang den tændte, at generatoren var stået af og for at "spare " på strømmen lukkes abs/ebs først ned, anden gang skyldes det en defekt bremsepedal kontakt , så det bedste er at få en udmåling inden der skiftes dele der fungere .

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » lør 22. okt 2022 19:13

Hvis ABS-lampen slukker når bilen startes (uden at man kører med bilen) fejler sensorerer som udgangspunkt ikke noget.

Hvis ABS-lampen så tænder, når man begynder at køre med bilen, skyldes det uventede signaler fra en sensor. Dette er ofte relateret til en defekt ABS-ring, forkert afstand mellem sensor og ring. På nyere biler er ABS-ringen typisk indbygget i lejet.

Som skrevet står - foretag en udlæsning. Det vil spare megen tid.

Besvar