Udluftning af brændstofrør?!

Besvar
Søens
Geografisk sted: Vestsjælland
Diagbox: Nej
Kontakt:

Udluftning af brændstofrør?!

Ulæst indlæg af Søens » tirs 11. okt 2022 13:47

Hej -
jeg har haft fuelrailen afmonteret på min C4 1,6 hdi for at skifte brændstoftrykføler - (da der opstod gevindproblemer var jeg nødt til at pille den helt af)
- kæmpe opgave men nu er alt samlet igen og den vil ikke starte så jeg forsøger at lufte ud i brændstofrørerne - jeg har adskilt plastkoblingen for returløb og vha. " gummibolden" fået en masse diesel igennem ned i en flaske - hvorefter jeg samler og forventer at der nu er diesel i systemet - men den vil stadig ikke starte - jeg prøver så at linde en omløber på føderør ved dyse 1 - mens jeg pumper på bolden - men der sker ikke noget - det virker som om pumpen stadig er "tom" - og det kan være mig der ikke har forstået systemet men jeg tænkte at hvis jeg kan pumpe en hel liter retur - så må systemet vel være fyldt?

Er det mig der er ude i noget jeg ikke har forstand på ?? - håber der er en venlig person her i forum der har oplevet noget lignende og har en løsning på dette problem?

Mvh. Erik

john_madsen
Geografisk sted: Struer
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Udluftning af brændstofrør?!

Ulæst indlæg af john_madsen » ons 12. okt 2022 20:42

Adskil returrør i motorrum.
Sæt en slange på retur fra motorsiden og i en dunk.
Sæt LIDT tryk på returslangen mod tanken.
Løsne et dyserør.
Kør så starteren i op til 30sek.
Så burde luft være ude af både pumpe, filter og rail.
Spænde dyserør og prøv at starte.
Hvis bæstet starter, så samles det hele igen.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)

Søens
Geografisk sted: Vestsjælland
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Udluftning af brændstofrør?!

Ulæst indlæg af Søens » tirs 25. okt 2022 01:01

Tak for vejledning - efter udluftning ville den stadig ikke starte - det viste sig at jeg havde fået en defekt railtryksensor - den viste 1813 bar så snart der blev drejet til tænding - så der måtte endnu en udskiftning af sensor til - og bilen startede med det samme!! :o)

Besvar