Min oliepind er knækket

Besvar
renel
Kontakt:

Min oliepind er knækket

Ulæst indlæg af renel » søn 20. feb 2022 21:41

GC4P 1.6HDI 2007.
Jeg tog oliepinden op som så mange gange før, "klik" sagde det og spidsen manglede af pinden (det orange stykke med x stregerne på). Køber en ny hos forhandleren, du skal bare skubbe det knækkede stykke ned i bundkarret sagde han, det var også det jeg havde tænkt mig og han gav mig et stykke svejsetråd med til at "prikke" det ned med.
Da jeg kom hjem kunne jeg mærke at den nye pind ikke kunne komme ned "sådan bare lige" den manglede ca.2 cm, jeg fandt nogle billeder at hvordan den sidder nede i bundkarret og fandt ud af at der er det udvendige rør på blokken og så er der et andet s-formet rør inde i bundkar-sien som er en støbt ting. Jeg ville ikke bruge magt og risikere at få ødelagt den støbte si. Måske skal bundkarret tages af?
Jeg havde travlt med at komme til Hirtshals så jeg kørte med den gamle pind i.
Har nogen prøvet dette før?
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København

Sydvest
Geografisk sted: Ribe
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Min oliepind er knækket

Ulæst indlæg af Sydvest » lør 26. feb 2022 20:17

Det samme er sket for mig, desværre er den eneste løsning at afmontere bundkarret. Iøvrigt kørte jeg 14 dage inden bilen kom på værksted, jeg vidste at den ikke brugte olie .

renel
Kontakt:

Re: Min oliepind er knækket

Ulæst indlæg af renel » søn 27. feb 2022 22:39

Jeg er kommet til samme konklusion, bundkarret skal af. Jeg overvejede at tage oliepindsrøret af og se om jeg kunne fiske efter stumpen, men bolten der holder røret sidder lidt ubekvemt bag katalysatoren. Har prøvet om jeg kunne "skubbe" stumpen længere ned i røret uden held.
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København

Besvar