C4 BlueHDI Gearkasse støj
-
Jonasrosengreen
- Kontakt:
C4 BlueHDI Gearkasse støj
Hej Citroen folk
Jeg har netop købt en Citroen C4 1,6BlueHDI 5gears.
har efterfølgende lagt mærke til den støjer væsentlig fra gearkassen i 3-4 gear.
Forhandleren er selvfølgelig glat som en ål.. "Funktionsstøj"
og jeg har nu ved hjælp fra google, fundet ud af at det åbenbart er et kendt problem på den gearkasse.
Jeg efterspørger derfor nogen der har samme oplevelse, og om det har lykkedes nogen at gøre noget ved det? og i så fald hvordan?
Har selv tænkt på Olie, additiv osv.
Håber nogen kan hjælpe
Jeg har netop købt en Citroen C4 1,6BlueHDI 5gears.
har efterfølgende lagt mærke til den støjer væsentlig fra gearkassen i 3-4 gear.
Forhandleren er selvfølgelig glat som en ål.. "Funktionsstøj"
og jeg har nu ved hjælp fra google, fundet ud af at det åbenbart er et kendt problem på den gearkasse.
Jeg efterspørger derfor nogen der har samme oplevelse, og om det har lykkedes nogen at gøre noget ved det? og i så fald hvordan?
Har selv tænkt på Olie, additiv osv.
Håber nogen kan hjælpe
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: C4 BlueHDI Gearkasse støj
dengearkasse er nu ikke kendt for at støje, i hvert falde ikke hvis man holder de kopper der sidder på skiftekablerne smurte, hvordan opførerrgearstangen sig når du giver gas og slipper igen hvis gearstangen rykkker sig frem og tilbage har du svaret på de tørre kugler/kopper
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
Jonasrosengreen
- Kontakt:
-
Autoholm
- Geografisk sted: Helsingør
- Diagbox: Ja
- Version: fra 2022
- Kontakt:
Jeg har præcis samme fejl på min c4 blue HDi 2016.
Er også spændt på om nogen har erfaringer med anden olie/additiver.
RVS lyder lovende, men kunne være spændende at høre nogen der har prøvet det.

Er også spændt på om nogen har erfaringer med anden olie/additiver.
RVS lyder lovende, men kunne være spændende at høre nogen der har prøvet det.
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Hvis du vil reklamere over noget, så gør det skriftligt, f.eks. pr. mail.
Hvis du er blevet afvist af forhandleren og fortsat mener, at bilen lider af en mangel, så reklamer igen, skriftligt.
Få en/flere mekanikere til at køre/lytte. Hvis de også kan høre det, så reklamer igen og gå eventuelt til FDM og få det på skrift.
Hvis din reklamation fortsat afvises af forhandleren, så skal du via ankenævnet for biler - og så må du håbe, at forhandleren ikke er gået konkurs inden sagen er færdigbehandlet (been there).
Hvis du er blevet afvist af forhandleren og fortsat mener, at bilen lider af en mangel, så reklamer igen, skriftligt.
Få en/flere mekanikere til at køre/lytte. Hvis de også kan høre det, så reklamer igen og gå eventuelt til FDM og få det på skrift.
Hvis din reklamation fortsat afvises af forhandleren, så skal du via ankenævnet for biler - og så må du håbe, at forhandleren ikke er gået konkurs inden sagen er færdigbehandlet (been there).
- Gribben
- Geografisk sted: Bramming
- Kontakt:
Jeg har en C4, og den hylede fra differentialet, det har den gjort fra ny (2018). De er begyndt at bruge tyndere gearolie 75W, for at gøre dem mere økonomiske. Jeg har skiftet mit til 75w-80, som er en smule tykkere, og det hjalp lidt, så nu er det til at holde ud. Men den hyler stadig lidt. Gearskiftet er ikke påvirket af skiftet.
C4 Spacetourer PureTech130 2018
-
Autoholm
- Kontakt:
Tak for svar.
Jeg havde håbet der var flere der ville dele deres erfaringer.
Nu prøver jeg også at skifte gearolie. Den har kørt 207000 så det er nok meget godt.
Jeg havde håbet der var flere der ville dele deres erfaringer.
Nu prøver jeg også at skifte gearolie. Den har kørt 207000 så det er nok meget godt.
-
Autoholm
- Kontakt: