Turbo elektrovalv flow to low

Besvar
Grand Picasso C4
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 21. sep 2021 06:52
Kontakt:

Turbo elektrovalv flow to low

Ulæst indlæg af Grand Picasso C4 » tirs 21. sep 2021 07:03

hejsa

har en c4 grand picasso 1,6 hdi fra 2010

har fået bilen som har fået skiftede motor

turbo var def da jeg fik den så har skiftede den til en brugt

da den sku til syn forurende den hel vildt for for meget

skiftede så 2 dysser med 2 brugte mm

partikelfilteret er også udskiftede men jeg kan ikke få den til at regenere det med testeren

NU kommer det endenlig problem , den har mistede trækkraft helt vildt og kommer op med den fejl som står i overskriften

er der nogen der kan hjælpe her

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Turbo elektrovalv flow to low

Ulæst indlæg af posh » tirs 21. sep 2021 09:35

det lyder som den får alt for lidt luft i forhold til mængden af brændstof, så mister den kræfter (limp mode) og forurener helt vildt, årsagen skal du nok finde i turboen hvor det måske er wastegaten der ikke fungerer som den skal og derfor ikke regulerer trykket som den skal, kan du se om den bevæger sig når du kigger ned på den med motoren strartet og du giver gas gør den ikke det har du sikkert fejlen der

limp mode får ddu den ud af ved at afmontere batterikablet og lave en 0 stilling
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Turbo elektrovalv flow to low

Ulæst indlæg af Carsten S » tirs 21. sep 2021 16:10

Der mangler en del detaljer for at komme videre, så som feks. hvad er differenstrykket i filteret (tomgang og forhøjet tomgang), og hvad er ladetryk under belastning?

Hvilken tester har du til rådighed? - Hvis den melder færdigt filter, skal du huske at fortælle den det er udskiftet!
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Besvar