Kompression på Citroën C4, 1, 6 bensin VTI
-
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: tors 14. maj 2020 23:54
- Geografisk sted: ølstykke
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Kompression på Citroën C4, 1, 6 bensin VTI
Er der mon nogle her i forum, som med sikkerhed kan svare på hvilken kompression, der bør være på en Citroen C4, 1,6 VTI bensin (120 HK), årgang 2011. Jeg har fået målt min kompression til, at være mellem 6,5 - 7 på samtlige 4 cylindre. Uden at have videre forstand herpå, tænker jeg, at det er i den lave ende, men måske normalt med en VTI motor. Bilen har kørt 218.000 km.
-
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: tors 14. maj 2020 23:54
- Geografisk sted: ølstykke
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Kompression på Citroën C4, 1, 6 bensin VTI
Er der mon slet ingen der har input til mit indlæg om kompression på en c4 1,6 VTI benzin årgang 2011. Hvad er normale kompressionstal for sådan en bil?
- JensNo
- Indlæg: 358
- Tilmeldt: ons 23. maj 2018 14:41
- Geografisk sted: Hønefoss
- Diagbox: Ja
- Version: V5.29
- Kontakt:
Re: Kompression på Citroën C4, 1, 6 bensin VTI
Elleve (11)
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Boxer
- Indlæg: 111
- Tilmeldt: tors 7. sep 2017 11:43
- Geografisk sted: Aarhus
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Kompression på Citroën C4, 1, 6 bensin VTI
Her ser du resultatet af en kompressionstest, jeg udførte på min AX 1.1. Den havde kørt 257.000 på dette tidspunkt.
Bemærk: Forskellen bør ikke være mere end 0,5 Bar mellem cylindrene i en benz.motor. Og det skal tilføjes, at jeg her lige har skiftet toppakning, slebet ventilerne og isat nye ventilstammepakninger.
Den motor gik som en drøm herefter. Brugte ingen olie, startede altid i første hug og havde en eksemplarisk benz.økonomi. Den kunne køre op til 19,4 km/l. Den bedste motor, jeg har haft fingrene i. Så er det sagt! Jeg fandt dog aldrig ud af, hvorfor cyl. nr. 1. lå 0,1 Bar over de andre. Stempeltoppe og forbrændingskamre var ellers grundigt afkoksede. Muligvis har der været en smule korrosion af cyilndervægge og stempelringe? Den havde jo forinden kørt med en utæt toppakning i nogle uger = kølervæske i forbrændingskamrene.
Bemærk: Forskellen bør ikke være mere end 0,5 Bar mellem cylindrene i en benz.motor. Og det skal tilføjes, at jeg her lige har skiftet toppakning, slebet ventilerne og isat nye ventilstammepakninger.
Den motor gik som en drøm herefter. Brugte ingen olie, startede altid i første hug og havde en eksemplarisk benz.økonomi. Den kunne køre op til 19,4 km/l. Den bedste motor, jeg har haft fingrene i. Så er det sagt! Jeg fandt dog aldrig ud af, hvorfor cyl. nr. 1. lå 0,1 Bar over de andre. Stempeltoppe og forbrændingskamre var ellers grundigt afkoksede. Muligvis har der været en smule korrosion af cyilndervægge og stempelringe? Den havde jo forinden kørt med en utæt toppakning i nogle uger = kølervæske i forbrændingskamrene.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Bo
Bo