fejlmeldinger???
-
klaanch@
- Kontakt:
fejlmeldinger???
jeg købte i går en super fin picasso 1,6 hid e6g nys og fin..
jeg hentede den i århus og kørte hjem til næstved næsten hjemme og ved en let nedbremsning slår den abs, automat håndbremse gearkasse og flere andre fejl meldinger til og går i fejlmode, ind til siden slukke motor og vupti alt ok igen altså ca 4 km så laver den det igen.. i dag har jeg kørt lidt i den samme sag fejl og fejl væk og så fejl igen.. nogle der ved hvad der er galt??
jeg hentede den i århus og kørte hjem til næstved næsten hjemme og ved en let nedbremsning slår den abs, automat håndbremse gearkasse og flere andre fejl meldinger til og går i fejlmode, ind til siden slukke motor og vupti alt ok igen altså ca 4 km så laver den det igen.. i dag har jeg kørt lidt i den samme sag fejl og fejl væk og så fejl igen.. nogle der ved hvad der er galt??
-
john_madsen
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: fejlmeldinger???
Det kan være alt der er galt. På med Diagbox og se hvad den har lagret af fejlkoder.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Det var da godt nok en ærgerlig oplevelse, men mon ikke den bliver fin igen
Lader den som den skal og er batteriet ok?
Lader den som den skal og er batteriet ok?
-
klaanch@
- Kontakt:
ja den lader fint og den køre rigtigt godt undtagetnpr den går i fejlmode , og skriver esp, abs, automatisk håndbremse , gearfejl samt service tænder.. sluk bil og vupti så kører den fint igen til jeg rører bremsen..og det ikke hver gang.. den har lige fået skiftet bremser til syn men ved ik hvor meget.. men det sagde sælger
-
klaanch@
- Kontakt:
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Her skal vi nok have Mikael, Mikhan, på banen :-) men mon det er noget en tester kan klare? - jeg tænker mere en løs eller dårlig forbindelse et sted.
-
john_madsen
- Kontakt:
Jeg tænker krumtapsensor. Den er en meget vital del af alting, da den bruges til beregning i ABS og ESP systemet og der skal blot en enkelt fejl til i signalstrømmen fra krumtapsensoreren, før de melder fejl. Men igen, på med Diagbox og få læst fejl ud. Hvor i landet kommer du fra? Der er Diagbox rundt i det meste af landet og der er nok en venlig sjæl der vil udlæse for dig, indtil du får din egen Diaxbox.
Har Diagbox 7.02
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
-
klaanch@
- Kontakt:
jeg er fra næstved.. to bilen på job til morgen ingen fejl og det både landevej og bykørsel..
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Min gamle C5'er kunne finde på at gøre noget lignende periodisk - der var det generatoren der var ved at stå af..
Ind i mellem ladede den simpelthen ikke nok og så begynder bilen jo at slå "unødvendige" ting fra.. siden har jeg altid haft sådan en dobbelt USB-udgang i strømstikket der samtidig viser hvor mange volt der er - der kunne jeg jo hurtigt se sammenhængen. Det er ikke præcisionsværktøj, men der er jo forskel på om der er 14.2 V i udtaget eller om den falder til 12,4 V feks..
Ind i mellem ladede den simpelthen ikke nok og så begynder bilen jo at slå "unødvendige" ting fra.. siden har jeg altid haft sådan en dobbelt USB-udgang i strømstikket der samtidig viser hvor mange volt der er - der kunne jeg jo hurtigt se sammenhængen. Det er ikke præcisionsværktøj, men der er jo forskel på om der er 14.2 V i udtaget eller om den falder til 12,4 V feks..
-
klaanch@
- Kontakt:
det giver vel ikke fejlmeldinger på parkerings bremse og gearkasse ??john_madsen skrev: ↑tirs 13. apr 2021 07:26Jeg tænker krumtapsensor. Den er en meget vital del af alting, da den bruges til beregning i ABS og ESP systemet og der skal blot en enkelt fejl til i signalstrømmen fra krumtapsensoreren, før de melder fejl. Men igen, på med Diagbox og få læst fejl ud. Hvor i landet kommer du fra? Der er Diagbox rundt i det meste af landet og der er nok en venlig sjæl der vil udlæse for dig, indtil du får din egen Diaxbox.
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Har du FDM Vejhjælp? For med i dette er typisk et "battericheck" - hvor man kører ind og får checket batteriet er 100% i orden - hvis ikke det består, så monteres et nyt Varta batteri der passer til bilen.. - det kunne være et sted at starte.
Vores biler er meget følsomme over for "fejl" i strømmen, en ting er reelle defekter, men selv en svagt fald i ladestrøm eller udfald på batteriet kan få alverdens fejl frem. Så det er altid at anbefale at være sikker på at der er fuldt blus på batteriet og at feks stelkabler sidder godt og med god forbindelse.
Vores biler er meget følsomme over for "fejl" i strømmen, en ting er reelle defekter, men selv en svagt fald i ladestrøm eller udfald på batteriet kan få alverdens fejl frem. Så det er altid at anbefale at være sikker på at der er fuldt blus på batteriet og at feks stelkabler sidder godt og med god forbindelse.
-
john_madsen
- Kontakt:
Parkeringsbremse ved jeg ikke, men gearkasse kan det godt.klaanch@ skrev: ↑tirs 13. apr 2021 12:17det giver vel ikke fejlmeldinger på parkerings bremse og gearkasse ??john_madsen skrev: ↑tirs 13. apr 2021 07:26Jeg tænker krumtapsensor. Den er en meget vital del af alting, da den bruges til beregning i ABS og ESP systemet og der skal blot en enkelt fejl til i signalstrømmen fra krumtapsensoreren, før de melder fejl. Men igen, på med Diagbox og få læst fejl ud. Hvor i landet kommer du fra? Der er Diagbox rundt i det meste af landet og der er nok en venlig sjæl der vil udlæse for dig, indtil du får din egen Diaxbox.
Har Diagbox 7.02
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
-
GertH
- Geografisk sted: Sydsjælland 4733 Tappernøje
- Kontakt:
Hej.
Det er nok klogt at få læst fejl ud, men kan det ikke tænkes at det bare er stoplyskontakten der er def.
Mvh. Gert
Det er nok klogt at få læst fejl ud, men kan det ikke tænkes at det bare er stoplyskontakten der er def.
Mvh. Gert
-
klaanch@
- Kontakt:
jeg ved det ikke , fejlen kommer også når jeg bare holder farten .men du har ret skal have læst fejl ud..
-
klaanch@
- Kontakt:
så er fejl udlæst..den siger fejl c1331 front wheel speed sensor signal fault
hvad skal jeg så have skiftet..skal lige sige at alle andre fejl meldinger henviser til manglende informationer fra sensoren
fejlen opstår nåj jeh kører over 85 nogle ideer??
hvad skal jeg så have skiftet..skal lige sige at alle andre fejl meldinger henviser til manglende informationer fra sensoren
fejlen opstår nåj jeh kører over 85 nogle ideer??
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Hvor gammel er bilen?
Hvis du oplyser de sidste otte cifre i stelnummeret eller bilens registreringsnummer er der nogle stykker, der kan slå OE-numre op, hvis du skal bruge stumper - samt tjekke hvordan bilen er konfigureret mht. sensorer osv.
Det er svært at gætte på bilens konfiguration, men en defekt ABS-krans, hvis der er en sådan på bilen, kan sætte fejlen. Det kan også være en defekt abs-krans i lejet, hvis der er en sådan på bilen.
Umiddelbart er det mest oplagte dog en defekt "ABS"-sensor, men tjek om tingene er rene, dvs. sensor og aftastningsområde.
Hvis du oplyser de sidste otte cifre i stelnummeret eller bilens registreringsnummer er der nogle stykker, der kan slå OE-numre op, hvis du skal bruge stumper - samt tjekke hvordan bilen er konfigureret mht. sensorer osv.
Det er svært at gætte på bilens konfiguration, men en defekt ABS-krans, hvis der er en sådan på bilen, kan sætte fejlen. Det kan også være en defekt abs-krans i lejet, hvis der er en sådan på bilen.
Umiddelbart er det mest oplagte dog en defekt "ABS"-sensor, men tjek om tingene er rene, dvs. sensor og aftastningsområde.
-
klaanch@
- Kontakt:
den er fra 8 mdr.2008 1,6 hdi e6g og reg er zl23436 de sidste 8tal hedder 46186449
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Med forbehold... 2008... må være samme konfiguration som en P307, dvs. at den ikke har en ABS-ring, men det er integreret i lejet.
Prøv om du kan rense af omkring føleren - det kan blot være skidt, der forestyrrer.
Alternativt, hvis ikke du får en Diagbox tester på den, så ville jeg nok overveje at udskifte føleren. Den kan være ved at gå i stykker, men det er med alt mulig forbehold.
Hvis du påtænker selv at reparere på bilen, vil du gøre dig selv en meget stor tjeneste ved at få fat i rette tester.
Hvis du kører (med) i bilen, bør du med rette tester kunne se live data på PC'ens skærm - som passager forstås!
Prøv om du kan rense af omkring føleren - det kan blot være skidt, der forestyrrer.
Alternativt, hvis ikke du får en Diagbox tester på den, så ville jeg nok overveje at udskifte føleren. Den kan være ved at gå i stykker, men det er med alt mulig forbehold.
Hvis du påtænker selv at reparere på bilen, vil du gøre dig selv en meget stor tjeneste ved at få fat i rette tester.
Hvis du kører (med) i bilen, bør du med rette tester kunne se live data på PC'ens skærm - som passager forstås!
- Virketoften
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Lyder sansynligt at det kan være føler Havde for et par mdr . siden en C4 picasso fra 11 aut. .Periodisk kunne den ikke geare op kun ned så skulle den holde stille slukkes for at køre videre . tester sagde Højre hjulleje eller stoplyskontakt ... jeg skiftede , Lejet og den her kørt fint siden Det giver ikke altid mening de ting der sker når der en fejl et helt andet sted
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 BlueHdi AUT 2016
-
klaanch@
- Kontakt:
jeg har skiftet begge forhjuls lejer og følere .. nu kørt 300 km ingen fejl... dejligt.