Andriod Auto tilslutning til Navigation touchscreen i C4

Besvar
Ibis
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 7. apr 2021 07:53
Kontakt:

Andriod Auto tilslutning til Navigation touchscreen i C4

Ulæst indlæg af Ibis » tors 8. apr 2021 09:20

Hej Alle

Jeg har problemer med at får en Andriod smartphone til at virke i en C4 så man kan bruge Android Auto/ Apple Carplay til navigation.
Bilen er en:
  • Citroen C4 1.6 BlueHDi 100 HK fra 2017.
Jeg har fået bluetooth til at virke selv om det var lidt tricky.

Når jeg trykker på navigations Knappen på instrumentbrættet(se billede), beder den om at man tilslutter telefonen via usb.
Efter det er gjort har jeg været inde i mobiles indstillinger for at få den til at bruge USB forbindelsen til at finde bilen (C4), men den finder ikke noget.

Telefonerne jeg har prøvet med er:
  • Pixel 3A
  • Samsung Xcover Pro
Jeg har opdateret instrumentbrættet til den sidste nye version - PSA_rcc-firmware_1_076_16-1B116-4_RCC_EU_W2

Har prøvet at undersøge problemet men kan næsten ikke finde noget materiale på denne model, hverken guides eller video'er.

Er nogle har erfaring med hvordan denne touchscreen fungere eller hvad der kan være galt?
Alle forslag og ideer er meget velkommende :)

Billede
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Andriod Auto tilslutning til Navigation touchscreen i C4

Ulæst indlæg af posh » tors 8. apr 2021 11:43

den er ikke nem, radioen er ikke kompatibel med android, du kan hente en app på google play, lægge den på en usb hub og se om du kan indlæse den på radioen (for den har vel ikke wifi så du kan gøre deet direkte) ellers prøv at slette alle ændringer på både telefon og radio og start fra begyndelsen med at søge på bluetooth, husk begge dele skal være åbne for tilslutning så de kan finde hinanden og godkendes
jeg har ikke selv haft problemer med telefron tilsluning på den originale radio mede bluetooth, men det er kun telefon dr virker ikke musik eller4 andere overførsler
mine telefoner er LG og huawei, men som nævnt kun til samtaler, til gengæld virlker så både telefonbog og aalt det andet i den forbindelse, hvorimod min nye android radio kan det hele
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Ibis
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 7. apr 2021 07:53
Kontakt:

Re: Andriod Auto tilslutning til Navigation touchscreen i C4

Ulæst indlæg af Ibis » fre 9. apr 2021 08:57

Mange tak for dit svar :D
Det var søren's at den ikke var direkte Andriod kompatible.

Efter at have søgt mere rundt lykkes det at finde manualen (link neden for)
I manualen står der at den kan køre MirrorLink eller IPhone.
https://www.manualslib.com/manual/16137 ... t-Nav.html

(Ekstra info) Fandet også en side der lader en vælge, ens bil, hvilken radio den har og den originale radio.
Herefter få man en liste af telefoner der er kompatible med ens Touchscreen/ instrumentbræt.
https://citroen2.nextgen-technology.net ... reId=19364

Lyder meget spændende med app og usb-hub løsning :)

Har du navnet på app'en og usb-hub eller et link til en guide der viser hvordan man gør?

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Andriod Auto tilslutning til Navigation touchscreen i C4

Ulæst indlæg af posh » fre 9. apr 2021 10:51

jeg mener4 deeu går ind på google play på din computer og downloader mirror link som du derefter overfører til en fat32 usb dongle og derefter sætter donglen til radioen og overfører filen, så burde det spille, det er da nemt at prøve

prøv evt med den app der hedder EasyCon
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Ibis
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 7. apr 2021 07:53
Kontakt:

Re: Andriod Auto tilslutning til Navigation touchscreen i C4

Ulæst indlæg af Ibis » ons 21. apr 2021 10:38

Takker for hjælp og forslag :)

Jeg har prøvet at installer Appen(EasyConnection-CarbitLink) ovenfor og tilsluttet via USB men desværre ikke reaktion fra bilen.
Link til App'en (EasyConnection-CarbitLink)
https://play.google.com/store/apps/deta ... carman.wws

Den bliver ved med at sige at man skal tilsluttes via usb, men når jeg forsøger at "parre" telefon med bilen kan den ikke se noget.
Telefonen lader som den skal så der skulle være forbindelse.

I processen med usb-kablet fandt jeg ud af at koble C4'ern på min telefonen ved bruge mobilen som hotspot.
Dette gave dog heller ikke noget resultat, desværre.

Tror problemet grundlæggende er at bil og telefon ikke kan forbinde via usb.

Kan det være der mangler en boks bag radioen som styre usb-forbindelsen i bilen eller man skal aktivere den funktion via en Lexia programmer?

Brugeravatar
antikvaren
Indlæg: 83
Tilmeldt: lør 28. apr 2018 22:18
Kontakt:

Re: Andriod Auto tilslutning til Navigation touchscreen i C4

Ulæst indlæg af antikvaren » fre 30. apr 2021 16:59

Mener, at man kun kan bruge BT til telefoni og musik. Ikke gps - der skal man bruge USB
Citroen c4 1,6 blueHDI 100 Citroen c3 Triumph blueHDI 100 - Citroën : c3 1,4 HDI 68 2013 Ax 1,2 1986, xantia 1,8i 1994, xantia II 1,8i 1999, xantia1,8i weekend 1999, c5 1,8i 2002 , c3 II 1,4 HDI 2013
Plus en masse andre
de med fremh. Skrift og u-streget er nuværende

LoT10
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 12. maj 2021 18:51
Kontakt:

Re: Andriod Auto tilslutning til Navigation touchscreen i C4

Ulæst indlæg af LoT10 » tors 13. maj 2021 08:07

Jeg har en C4 fra 2016. Jeg måtte forbi Citroen og så åbnede de for at vi kunne bruge Apple CarPlay og mirrorlink, men som jeg husker det stod det på skærmen at jeg skulle forbi forhandleren.
Jeg fik mirrorlink til at virke ved at hente en app til mobilen, men tilbage i 2017/2018 var det ikke noget værd (jeg har ikke kunnet finde mirrorlink appen i AppStore siden). Jeg skiftede til en iPhone sidste år og Apple CarPlay er en fantastisk oplevelse.
Men begge dele kan kun bruges ved at sætte USB kabel i bilens USB-port (ikke i cigarettænderen), eller købe en dongle, så det er trådløs (hvordan den trådløse dongle virker ved jeg ikke).

Besvar