Utæthed udstødnings system
-
Skiib
- Kontakt:
Utæthed udstødnings system
Min C4 1,6 e-hdi 115 hk fra 2013 er begyndt at lugte af udstødninsgas i kabinen når den holder i tomgang. Jeg har checket hele udstødningen incl partikelfilter og turbo, alt er tæt her. Da der ikke her er noget problem har jeg en mistanke om at det måske kan være omkring egr ventilen.
Er der nogen herinde der har haft dette problem eller ved lidt om det. Kan ikke rigtig komme til bagsiden af moteren.
Inden jeg kører på værksted og giver dem en blanco check ville det være rart at høre herinde først.
Er der en herinde i silkeborg-viborg-randers-århus området som evt vil kigge på det mod betaling naturligvis.
Alternativt et væksted i samme område i kan anbefale so gør i Franske biler
Er der nogen herinde der har haft dette problem eller ved lidt om det. Kan ikke rigtig komme til bagsiden af moteren.
Inden jeg kører på værksted og giver dem en blanco check ville det være rart at høre herinde først.
Er der en herinde i silkeborg-viborg-randers-århus området som evt vil kigge på det mod betaling naturligvis.
Alternativt et væksted i samme område i kan anbefale so gør i Franske biler
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Utæthed udstødnings system
På den type 1,6 hdi, kunne utætte "flammeskiver" ved dyserne mistænkes.. ???
Tag plastdækslet af over topstykket.. Og se ned hvor dyserne er monteret.. (Koks, olie eller andet)
Tag plastdækslet af over topstykket.. Og se ned hvor dyserne er monteret.. (Koks, olie eller andet)
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
-
Skiib
- Kontakt:
Tak for tippet, checker lige imorgen om de er beskidte. Tror dog ikke selv jeg vil binde an med det, Det kan vel ikke tage mere endet par timer på værksted ?
-
john_madsen
- Geografisk sted: Struer
- Kontakt:
Når du har taget plastdækslet af, så kan du som regel både se og høre hvilken dyse der er utæt, da den har en "tøffelyd". Hvis den ikke er fuldstændig snasket til omkring dysen, så ville jeg lige løsne den pågældende dyse en lille smule med bilen i tomgang og så spænde den til igen.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
-
joenha
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
har samme problem med min c4 fra 2008 1.6
lugter af udstødning/disel også kun når den holder stille i tomgang
har lyttet til dyserne men ikke nogen tøffe-lyde
den suger vel heller ikke frisk luft ind fra motorrummet
mvh jonni
lugter af udstødning/disel også kun når den holder stille i tomgang
har lyttet til dyserne men ikke nogen tøffe-lyde
den suger vel heller ikke frisk luft ind fra motorrummet
mvh jonni
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Det er ikke altid man kan høre flammeskiverne. Men du kan tydeligt se det rundt omkring dysen.
Turboerne kan også sende udstødningsgas ud i motorrummet. De bliver ofte utætte der hvor reguleringsarmen går ind i turbinehuset.
Turboerne kan også sende udstødningsgas ud i motorrummet. De bliver ofte utætte der hvor reguleringsarmen går ind i turbinehuset.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
- og det kan Carsten nævner er formentlig blot en aksel og en bøsning/leje, der er slidt...
Reservedele til turboer er så tilsyneladende ikke noget man kan købe på hvert et gadehjørne i DK, men jeg faldt for nylig over denne side, der så heller ikke fra DK, men fra et af de lande, hvor det stadig kan betale sig at have personale til at udføre reparation på tingene:
https://turbocentras.com/shop/en/
Hvis nogen kender noget tilsvarende i DK, må I da gerne smide et link op.
Reservedele til turboer er så tilsyneladende ikke noget man kan købe på hvert et gadehjørne i DK, men jeg faldt for nylig over denne side, der så heller ikke fra DK, men fra et af de lande, hvor det stadig kan betale sig at have personale til at udføre reparation på tingene:
https://turbocentras.com/shop/en/
Hvis nogen kender noget tilsvarende i DK, må I da gerne smide et link op.
-
Skiib
- Kontakt:
Har nu checket dyserne, de er pæne og rene uden tegn på utæthed.
Er der en der har billede af hvor turboen bliver utæt som beskrevet af carsten S
Er der en der har billede af hvor turboen bliver utæt som beskrevet af carsten S