Hurtig Spørgsmål: udskiftning af skiver og klodser
-
ReneJ
- Geografisk sted: Torny 9850
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Hurtig Spørgsmål: udskiftning af skiver og klodser
Godaften.
Skal I gang med at skifte skiver og klodser for og bag på C4 GP 2011
Men men jeg har hørt mange skræk historier omkring elektronisk håndbremse hvor folk har brændt motoren af ved at presse stemplerne tilbage (det er godt nok mest tyske og asiatiske biler)
Er der en speciel fremgangs måde med en fransk racer?
Motoren sidder jo ikke på bremse kalibren.
Så slå håndbremsen fra og presse stemplerne tilbage?
Mvh René
Skal I gang med at skifte skiver og klodser for og bag på C4 GP 2011
Men men jeg har hørt mange skræk historier omkring elektronisk håndbremse hvor folk har brændt motoren af ved at presse stemplerne tilbage (det er godt nok mest tyske og asiatiske biler)
Er der en speciel fremgangs måde med en fransk racer?
Motoren sidder jo ikke på bremse kalibren.
Så slå håndbremsen fra og presse stemplerne tilbage?
Mvh René
-
ReneJ
- Geografisk sted: Torny 9850
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Hurtig Spørgsmål: udskiftning af skiver og klodser
Tror jeg har fundet et svar her på forummet, GP'er før 2013 skal man bare tage batteriet fra og presse stemplerne tilbage efter man har slået den elektroniske håndbremse fra.
- JensNo
- Geografisk sted: Hønefoss
- Diagbox: Ja
- Version: V5.29
- Kontakt:
Sidder der en bremsemotor på hver af de bagerste kalibre?
Hvis ikke, er det så ikke bare og slække kablerne.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
husk nu du ikke kan presse stemplerne tilbage, de skal skrues ind, ellers er det ligetil....
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
Skiib
- Kontakt:
Har selv en med automatisk håndbremse. Når du har stoppet bilen ved at dreje nøglen, kan du efter få sekunder blot sætte tænding på og mens du træder på bremsen trykke på håndbremse knappen så kobler den fra.
Bruger dette når jeg holder service og når jeg er på skiferie så man slipper for frossen håndbremse hvis det er rigtig koldt.
Det virker indtil du starter bilen næste gang så kobler den selv tilbage til automatik.
Bruger dette når jeg holder service og når jeg er på skiferie så man slipper for frossen håndbremse hvis det er rigtig koldt.
Det virker indtil du starter bilen næste gang så kobler den selv tilbage til automatik.
-
renel
- Kontakt:
Så skal du have tænding på under hele proceduren!, nej, når du slår tænding fra så låser den igen så det er ikke smart.
Du skal gå ind i bilens menusystem og her kan du slå "automatisk" håndbremse fra......men husk nu at slå den tilbage når du er færdig.....har selv glemt det een gang på en parkeringsplads, og vanen tro drejer man bare nøglen og går fra bilen, meen.......trille, trille;-)
Du skal gå ind i bilens menusystem og her kan du slå "automatisk" håndbremse fra......men husk nu at slå den tilbage når du er færdig.....har selv glemt det een gang på en parkeringsplads, og vanen tro drejer man bare nøglen og går fra bilen, meen.......trille, trille;-)
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
-
Skiib
- Kontakt:
Den slår ikke til når du slår tændingen fra, jeg har aldrig tænding på under rep.
Den slår først til igen når bilen startes påny.
Den slår først til igen når bilen startes påny.
-
renel
- Kontakt:
Skiib har faktisk ret, jeg har desværre prøvet at starte motoren, pille klodserne af, skulle lige noget, tænkte at jeg ville slukke motoren, så klapper fælden....nu trækker den parkeringsbremsen.....og for h..., bøvl at få det monteret igen og bilen blev tosset på mig. Den ville have mig på værksted bagefter, kør kun i andet gear, abs virker ikke........du har hørt det før;-) alt kommer ud af justering og bilen er ikke glad. Jeg har på et meget senere tidspunkt skiftet de 3 kabler (ved godt at din er nyere og uden kabler) og p.gr.a. ledningsfejl haft bremsemotoren pillet af og via Lexia nulstillet alting igen, det var selvfølgelig det jeg ikke gjorde første gang da jeg havde prøvet at spille smart;-).
Iøvrigt, som et aber dabei, ved du at parkeringsbremsen har 2 stillinger? hvis den ikke kan holde fast på en bakke, så kan man lave et "langt tryk" så trækker den een gang mere! disse 2 stillinger har et moment som stilles i Lexia. OG et vedvarende tryk på bremseknappen imens du kører giver en nødbremse på alle 4 hjul inkl. abs og esp, knappen sidder heldigvis så den kan betjenes af passageren i nødstilfælde, godt tænkt, mange ved ikke dette, og ikke alle mærker har disse funktioner.
Iøvrigt, som et aber dabei, ved du at parkeringsbremsen har 2 stillinger? hvis den ikke kan holde fast på en bakke, så kan man lave et "langt tryk" så trækker den een gang mere! disse 2 stillinger har et moment som stilles i Lexia. OG et vedvarende tryk på bremseknappen imens du kører giver en nødbremse på alle 4 hjul inkl. abs og esp, knappen sidder heldigvis så den kan betjenes af passageren i nødstilfælde, godt tænkt, mange ved ikke dette, og ikke alle mærker har disse funktioner.
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København