Ang automatgear

Besvar
Strauss
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 2. okt 2019 12:20
Kontakt:

Ang automatgear

Ulæst indlæg af Strauss » tors 17. okt 2019 04:47

Hey

Ang automatgear Kassen i min cactus diesel 2015

Nogen der ved hvad en “nulstilling” af gearkassen koster?

Syntes nogen gange der kommer en gronk lyd og kan mærke det i rattet når den skifter gear.

Og når den er kold siger den nogen gange en dyb hyle tone
Især når den skifter til 3 gear.

Mvh
Johnni

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Ang automatgear

Ulæst indlæg af posh » tors 17. okt 2019 12:00

nogle har haft glæde af at 0 stille bilen, og derefter "lære bilen" hvordan man ønsker den skal skifte gear ved hjælp af manuel gearskift, forstået ved at køre et antal cyclusser op og ned gennem geaerne
din gearkasse er formentlig ikke en automatgearkasse men en manuel med skifterobot som betjener skift og kobling, og den kan lære af dig hvordan den skal skifte

0 stilling kender du, det beskrevet et par tusinde gange herinde, du ved det der med at lukke døre og viduer, og fjerne den ene batteripol i 2 minutter, sætte polen på igen og vente 2 minuutter for til sidst at sætte tænding til og igen vente 2 minutter så bilens computere får tid til at starte op, og først nu starte og køre hvor du bruger skiftearmene under rattet til gearskift
dette koster ingenting men derfor kan der da godt være fejl i skifterobotten og hjælper 0 stilling ikke
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

PRW
Indlæg: 111
Tilmeldt: man 22. jul 2019 20:09
Kontakt:

Re: Ang automatgear

Ulæst indlæg af PRW » tors 17. okt 2019 16:37

Det er netop en auto kobling og ikke en rigtig automatgear som man godt kunne tro.
har selv fået nulstillet den 2 gange (har service så det var gratis), om det lige frem ville virke mod mislyde og klonk lyde ved jeg ikke.

Min havde det med at ryste lidt når jeg skulle sætte igang, det forsvandt ved at nulstille den. Syntes dog stadigvæk den "stinker" til at skifte gear.
Det mest når den vælger at skifte gear mit i en rundkørelse så man "fanget" i 2-3sek hvor man ikke kan give gas, eller man er udsat for man skal give gas efter man har bremsetned og den er ved at gear ned så man sgu på den da den ikke vil en skid før den er gået i gear.

Til dagligt så funker det som sådan fint.
har læst flere steder man også kan nulstille den ved at holde stille, sætte den i N, så over i D og så give den fuld pedal (altså HELT i bund) og forsætte til den har skiftet til 4gear, du vil ca. kører 110-120km når den skifter til 4.
Ved godt det lyder underligt men der rigtig mange der har bekræftet det virker...
CITROEN C4 CACTUS PURETECH 82 S&S ETG FEEL. 2015

Strauss
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 2. okt 2019 12:20
Kontakt:

Re: Ang automatgear

Ulæst indlæg af Strauss » tors 17. okt 2019 18:09

Jeg må prøve det
Og ellers skal den nulstilles på værksted på onsdag
Vi har også golf med dsg så skal lige vænne mig til min “nye” bil

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Ang automatgear

Ulæst indlæg af posh » tors 17. okt 2019 18:17

uha uha, en dsg gearkasse er en helt anden klasse end det system der sidder i en fransk bil, så lad være med at tro eller håbe det kan sammenlignes 🐖
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Ang automatgear

Ulæst indlæg af pug407aut » tors 17. okt 2019 19:02

PRW skrev:
tors 17. okt 2019 16:37
Min havde det med at ryste lidt når jeg skulle sætte igang, det forsvandt ved at nulstille den. Syntes dog stadigvæk den "stinker" til at skifte gear.
Der er en grund til at det bliver kaldt kænguru gear. :lol:
Gearkassen skal nulstilles og udluftes med tester.
Det som Posh skriver med 0 stilling, vil ikke hjælpe her.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

Strauss
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 2. okt 2019 12:20
Kontakt:

Re: Ang automatgear

Ulæst indlæg af Strauss » tors 17. okt 2019 19:17

Er der nogen herinde der kan det?
I Kbh :-)

Besvar