skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive
-
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 16:51
- Kontakt:
skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive
Hej
Jeg har lige haft bilen til service og bremserne skal skifte inden længe. Har fået en pris på udskiftning for og bag.
skiver + klodser orignal incl. mont. 7400,-
skiver + klodser uoriginal incl. montering 5700,-
Det synes jeg er meget dyrt.
Jeg har haft en C3 picasso før, og da skiftede jeg selv, men kan forstå at der på C4 Picasso skal tester på for at løsne bremserne.
Er det rigtigt forstået, og er det både i for og bag.
På forhånd tak for svar.
MVH Svend
C4 picasso BE 70445
Jeg har lige haft bilen til service og bremserne skal skifte inden længe. Har fået en pris på udskiftning for og bag.
skiver + klodser orignal incl. mont. 7400,-
skiver + klodser uoriginal incl. montering 5700,-
Det synes jeg er meget dyrt.
Jeg har haft en C3 picasso før, og da skiftede jeg selv, men kan forstå at der på C4 Picasso skal tester på for at løsne bremserne.
Er det rigtigt forstået, og er det både i for og bag.
På forhånd tak for svar.
MVH Svend
C4 picasso BE 70445
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive
Det bør ikke skulle tester til. Den elektriske håndbremse kan frigives mekanisk.
Skiverne bag koster nok lidt penge, da de ofte er med integrerede hjullejer.
Skiverne bag koster nok lidt penge, da de ofte er med integrerede hjullejer.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive
ja det kan du gøre meget billigere, og der skal ingen tester til, og kan du på en C3 kan du også på en C4, jeg skiftede selv på min for ikke længe siden nye skiver og klodser hele vejen rundt, alt indkøbt på ebay origialt Brembo, det virker mindst lige så godt som det originale, du skaql bare være opmærksom på at i de bagerste skal stemplet skrues ind i kaliperen
et skud er pænt under 2000,- incl en kold som belønning eksempel:https://www.bildeleshop.dk/citroen/c4-p ... remseskive
et skud er pænt under 2000,- incl en kold som belønning eksempel:https://www.bildeleshop.dk/citroen/c4-p ... remseskive
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 16:51
- Kontakt:
Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive
Tusind tak for besvarelser. Jeg kan se der kan være tale om flere forskellige diametre. Er der nogen som kan hjælpe
med original numre på delene, Stelnummer:VF73DBHZMFJ637212
med original numre på delene, Stelnummer:VF73DBHZMFJ637212
-
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive
283 mm på de forreste
290 mm bag
290 mm bag
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
-
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 16:51
- Kontakt:
Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive
Tak til jer alle for hjælpen. Fantastisk forum :-)
-
- Indlæg: 97
- Tilmeldt: søn 5. mar 2017 21:10
- Kontakt:
Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive
De bagerste kalibre skal løsnes med en tester inden stemplerne kan trykkes tilbage. Der er stor risiko for at ødelægge kalibrere, hvis man forsøger at skrue dem tilbage på gammeldags maner.
De forreste skal bare presses tilbage.
Men jeg synes dog også det er et dyrt tilbud, det kan nok gøres billigere andetsteds
De forreste skal bare presses tilbage.
Men jeg synes dog også det er et dyrt tilbud, det kan nok gøres billigere andetsteds
-
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 16:51
- Kontakt:
Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive
Tak for info. Så kan jeg jo da i hvert fald skifte de forreste.
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive
Er det ikke kun for at slække eller justere bremsen, der skal tester til?Psdnmk skrev: ↑man 12. aug 2019 21:58De bagerste kalibre skal løsnes med en tester inden stemplerne kan trykkes tilbage. Der er stor risiko for at ødelægge kalibrere, hvis man forsøger at skrue dem tilbage på gammeldags maner.
De forreste skal bare presses tilbage.
Men jeg synes dog også det er et dyrt tilbud, det kan nok gøres billigere andetsteds
Ser man i vedhæftede PDF, så ligner bagkaliberne til forveksling dem som sidder på Peugeot 307, og mange andre.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive
Korrekt det er ganske almindelige kaliber på PSA, som ikke kræver tæster ved udskiftning af bremser.Carsten S skrev: ↑tirs 13. aug 2019 05:36Er det ikke kun for at slække eller justere bremsen, der skal tester til?Psdnmk skrev: ↑man 12. aug 2019 21:58De bagerste kalibre skal løsnes med en tester inden stemplerne kan trykkes tilbage. Der er stor risiko for at ødelægge kalibrere, hvis man forsøger at skrue dem tilbage på gammeldags maner.
De forreste skal bare presses tilbage.
Men jeg synes dog også det er et dyrt tilbud, det kan nok gøres billigere andetsteds
Ser man i vedhæftede PDF, så ligner bagkaliberne til forveksling dem som sidder på Peugeot 307, og mange andre.
C4_Bagbremser.pdf
Det er kun når man skifter kabelet der går fra håndbremse motoren til kaliber, der nok skal kalibreres.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
-
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 16:51
- Kontakt:
Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive
Håndbremse motorerne sidder på caliberen på min. Har forsøgt at vedhæfte et billed, men det lykkedes ikke :-)
-
- Indlæg: 97
- Tilmeldt: søn 5. mar 2017 21:10
- Kontakt:
Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive
pug407aut skrev: ↑tirs 13. aug 2019 14:02Korrekt det er ganske almindelige kaliber på PSA, som ikke kræver tæster ved udskiftning af bremser.Carsten S skrev: ↑tirs 13. aug 2019 05:36Er det ikke kun for at slække eller justere bremsen, der skal tester til?Psdnmk skrev: ↑man 12. aug 2019 21:58De bagerste kalibre skal løsnes med en tester inden stemplerne kan trykkes tilbage. Der er stor risiko for at ødelægge kalibrere, hvis man forsøger at skrue dem tilbage på gammeldags maner.
De forreste skal bare presses tilbage.
Men jeg synes dog også det er et dyrt tilbud, det kan nok gøres billigere andetsteds
Ser man i vedhæftede PDF, så ligner bagkaliberne til forveksling dem som sidder på Peugeot 307, og mange andre.
C4_Bagbremser.pdf
Det er kun når man skifter kabelet der går fra håndbremse motoren til kaliber, der nok skal kalibreres.
Der er ikke noget kabel, håndbremseaktivatoren er en el-motor der sidder direkte på kalibrene, som på mange VW, Audi og Volvo. Testeren skal sende en kommando til el-motorerne så de kører helt tilbage. Derefter kan stemplerne presses - ikke skrues - tilbage.
Alle nye model C4 Picasso - ´13 og frem kører med dette system
-
- Indlæg: 97
- Tilmeldt: søn 5. mar 2017 21:10
- Kontakt:
Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive
Det er til den gamle model Picasso. Som du selv nævner, samme system som alm C4, 307 osvCarsten S skrev: ↑tirs 13. aug 2019 05:36Er det ikke kun for at slække eller justere bremsen, der skal tester til?Psdnmk skrev: ↑man 12. aug 2019 21:58De bagerste kalibre skal løsnes med en tester inden stemplerne kan trykkes tilbage. Der er stor risiko for at ødelægge kalibrere, hvis man forsøger at skrue dem tilbage på gammeldags maner.
De forreste skal bare presses tilbage.
Men jeg synes dog også det er et dyrt tilbud, det kan nok gøres billigere andetsteds
Ser man i vedhæftede PDF, så ligner bagkaliberne til forveksling dem som sidder på Peugeot 307, og mange andre.
C4_Bagbremser.pdf