skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive

Besvar
gosmer
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 27. feb 2017 16:51
Kontakt:

skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive

Ulæst indlæg af gosmer » ons 7. aug 2019 20:42

Hej

Jeg har lige haft bilen til service og bremserne skal skifte inden længe. Har fået en pris på udskiftning for og bag.

skiver + klodser orignal incl. mont. 7400,-
skiver + klodser uoriginal incl. montering 5700,-
Det synes jeg er meget dyrt.

Jeg har haft en C3 picasso før, og da skiftede jeg selv, men kan forstå at der på C4 Picasso skal tester på for at løsne bremserne.
Er det rigtigt forstået, og er det både i for og bag.
På forhånd tak for svar.

MVH Svend

C4 picasso BE 70445

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive

Ulæst indlæg af Carsten S » tors 8. aug 2019 05:53

Det bør ikke skulle tester til. Den elektriske håndbremse kan frigives mekanisk.

Skiverne bag koster nok lidt penge, da de ofte er med integrerede hjullejer.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive

Ulæst indlæg af posh » tors 8. aug 2019 08:37

ja det kan du gøre meget billigere, og der skal ingen tester til, og kan du på en C3 kan du også på en C4, jeg skiftede selv på min for ikke længe siden nye skiver og klodser hele vejen rundt, alt indkøbt på ebay origialt Brembo, det virker mindst lige så godt som det originale, du skaql bare være opmærksom på at i de bagerste skal stemplet skrues ind i kaliperen

et skud er pænt under 2000,- incl en kold som belønning eksempel:https://www.bildeleshop.dk/citroen/c4-p ... remseskive
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

gosmer
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 27. feb 2017 16:51
Kontakt:

Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive

Ulæst indlæg af gosmer » tors 8. aug 2019 20:24

Tusind tak for besvarelser. Jeg kan se der kan være tale om flere forskellige diametre. Er der nogen som kan hjælpe
med original numre på delene, Stelnummer:VF73DBHZMFJ637212

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive

Ulæst indlæg af pug407aut » tors 8. aug 2019 23:18

283 mm på de forreste
290 mm bag
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

gosmer
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 27. feb 2017 16:51
Kontakt:

Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive

Ulæst indlæg af gosmer » fre 9. aug 2019 21:32

Tak til jer alle for hjælpen. Fantastisk forum :-)

Psdnmk
Indlæg: 97
Tilmeldt: søn 5. mar 2017 21:10
Kontakt:

Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive

Ulæst indlæg af Psdnmk » man 12. aug 2019 21:58

De bagerste kalibre skal løsnes med en tester inden stemplerne kan trykkes tilbage. Der er stor risiko for at ødelægge kalibrere, hvis man forsøger at skrue dem tilbage på gammeldags maner.

De forreste skal bare presses tilbage.

Men jeg synes dog også det er et dyrt tilbud, det kan nok gøres billigere andetsteds

gosmer
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 27. feb 2017 16:51
Kontakt:

Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive

Ulæst indlæg af gosmer » man 12. aug 2019 22:14

Tak for info. Så kan jeg jo da i hvert fald skifte de forreste.

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive

Ulæst indlæg af Carsten S » tirs 13. aug 2019 05:36

Psdnmk skrev:
man 12. aug 2019 21:58
De bagerste kalibre skal løsnes med en tester inden stemplerne kan trykkes tilbage. Der er stor risiko for at ødelægge kalibrere, hvis man forsøger at skrue dem tilbage på gammeldags maner.

De forreste skal bare presses tilbage.

Men jeg synes dog også det er et dyrt tilbud, det kan nok gøres billigere andetsteds
Er det ikke kun for at slække eller justere bremsen, der skal tester til?
Ser man i vedhæftede PDF, så ligner bagkaliberne til forveksling dem som sidder på Peugeot 307, og mange andre.
C4_Bagbremser.pdf
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive

Ulæst indlæg af pug407aut » tirs 13. aug 2019 14:02

Carsten S skrev:
tirs 13. aug 2019 05:36
Psdnmk skrev:
man 12. aug 2019 21:58
De bagerste kalibre skal løsnes med en tester inden stemplerne kan trykkes tilbage. Der er stor risiko for at ødelægge kalibrere, hvis man forsøger at skrue dem tilbage på gammeldags maner.

De forreste skal bare presses tilbage.

Men jeg synes dog også det er et dyrt tilbud, det kan nok gøres billigere andetsteds
Er det ikke kun for at slække eller justere bremsen, der skal tester til?
Ser man i vedhæftede PDF, så ligner bagkaliberne til forveksling dem som sidder på Peugeot 307, og mange andre.

C4_Bagbremser.pdf
Korrekt det er ganske almindelige kaliber på PSA, som ikke kræver tæster ved udskiftning af bremser.
Det er kun når man skifter kabelet der går fra håndbremse motoren til kaliber, der nok skal kalibreres.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

gosmer
Indlæg: 12
Tilmeldt: man 27. feb 2017 16:51
Kontakt:

Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive

Ulæst indlæg af gosmer » tirs 13. aug 2019 17:28

Håndbremse motorerne sidder på caliberen på min. Har forsøgt at vedhæfte et billed, men det lykkedes ikke :-)

Psdnmk
Indlæg: 97
Tilmeldt: søn 5. mar 2017 21:10
Kontakt:

Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive

Ulæst indlæg af Psdnmk » tirs 13. aug 2019 20:56

pug407aut skrev:
tirs 13. aug 2019 14:02
Carsten S skrev:
tirs 13. aug 2019 05:36
Psdnmk skrev:
man 12. aug 2019 21:58
De bagerste kalibre skal løsnes med en tester inden stemplerne kan trykkes tilbage. Der er stor risiko for at ødelægge kalibrere, hvis man forsøger at skrue dem tilbage på gammeldags maner.

De forreste skal bare presses tilbage.

Men jeg synes dog også det er et dyrt tilbud, det kan nok gøres billigere andetsteds
Er det ikke kun for at slække eller justere bremsen, der skal tester til?
Ser man i vedhæftede PDF, så ligner bagkaliberne til forveksling dem som sidder på Peugeot 307, og mange andre.

C4_Bagbremser.pdf
Korrekt det er ganske almindelige kaliber på PSA, som ikke kræver tæster ved udskiftning af bremser.
Det er kun når man skifter kabelet der går fra håndbremse motoren til kaliber, der nok skal kalibreres.

Der er ikke noget kabel, håndbremseaktivatoren er en el-motor der sidder direkte på kalibrene, som på mange VW, Audi og Volvo. Testeren skal sende en kommando til el-motorerne så de kører helt tilbage. Derefter kan stemplerne presses - ikke skrues - tilbage.

Alle nye model C4 Picasso - ´13 og frem kører med dette system

Psdnmk
Indlæg: 97
Tilmeldt: søn 5. mar 2017 21:10
Kontakt:

Re: skift af bremser C4 picasso 1,6 HDI intensive

Ulæst indlæg af Psdnmk » tirs 13. aug 2019 20:58

Carsten S skrev:
tirs 13. aug 2019 05:36
Psdnmk skrev:
man 12. aug 2019 21:58
De bagerste kalibre skal løsnes med en tester inden stemplerne kan trykkes tilbage. Der er stor risiko for at ødelægge kalibrere, hvis man forsøger at skrue dem tilbage på gammeldags maner.

De forreste skal bare presses tilbage.

Men jeg synes dog også det er et dyrt tilbud, det kan nok gøres billigere andetsteds
Er det ikke kun for at slække eller justere bremsen, der skal tester til?
Ser man i vedhæftede PDF, så ligner bagkaliberne til forveksling dem som sidder på Peugeot 307, og mange andre.

C4_Bagbremser.pdf
Det er til den gamle model Picasso. Som du selv nævner, samme system som alm C4, 307 osv

Besvar