Berøringsskærm sort
-
thokra79
- Kontakt:
Berøringsskærm sort
Vi har en Citroen C4 Picasso anno juni 2017, som er kørt ca 66.000 km og købt som ny.
Vi har oplevet, at berøringsskærmen 1 gang er gået i sort og kort tid efter virket igen.
I dag har den gjort det samme uden, at virke igen. Skærmen er helt sort.
Har nogen oplevet det samme og har en erfaring om, hvorvidt det er en sikring eller fejl på skærmen overordnet.
Vi er pt på bornholm på ferie og kan ikke nå forbi et værksted.
Håber på jeres gode svar.
Mvh
Kristian
Vi har oplevet, at berøringsskærmen 1 gang er gået i sort og kort tid efter virket igen.
I dag har den gjort det samme uden, at virke igen. Skærmen er helt sort.
Har nogen oplevet det samme og har en erfaring om, hvorvidt det er en sikring eller fejl på skærmen overordnet.
Vi er pt på bornholm på ferie og kan ikke nå forbi et værksted.
Håber på jeres gode svar.
Mvh
Kristian
-
PRW
- Kontakt:
Re: Berøringsskærm sort
Først og fremmest så ville jeg ringe til mit værksted, de kender måske til problemet eller kan fortælle dig hvilken sikring du skal skifte.
Hvis du har service på bilen kan du kører til hvilken som helst forhandler (Citroen) da de bare sender regningen til Citroen.
Burde ikke tage mere end 5min at skifte en sikring.
Jeg har læst en del om dette problem, dog på C4 Cactus. Så aner ikke om det kan hjælpe dig.
Heldigvis er din bil ret ny så du burde bare få udskiftet skærmen gratis hvis den er defekt.
For det meste var det "bare" en sikring der skulle skiftes, hvor den sidder på din bil ved jeg desværre ikke (du kan downloade oplysningerne fra citroens hjemmeside)
Mit problem var skærmen var enormt lang tid om at tænde og kun en gang slet ikke ville tænde. Fik dog liv i den efter jeg slukkede billen og tændte den igen. Jeg har ikke rigtig haft problemer siden jeg opdaterede softwaren. Kan man selv gøre ellers kan dit værksted gøre det (gratis)
Kræver dog at skærmen virker
Kun i meget få tilfælde var skærmen helt død..
Software:
https://www.citroen.dk/citroen-universe ... -kort.html
Sikringer: (fandt dette på nettet) Men hvilken en det er aner jeg ikke
https://www.youtube.com/watch?v=1BG-iY0eMlE
Hvis du har service på bilen kan du kører til hvilken som helst forhandler (Citroen) da de bare sender regningen til Citroen.
Burde ikke tage mere end 5min at skifte en sikring.
Jeg har læst en del om dette problem, dog på C4 Cactus. Så aner ikke om det kan hjælpe dig.
Heldigvis er din bil ret ny så du burde bare få udskiftet skærmen gratis hvis den er defekt.
For det meste var det "bare" en sikring der skulle skiftes, hvor den sidder på din bil ved jeg desværre ikke (du kan downloade oplysningerne fra citroens hjemmeside)
Mit problem var skærmen var enormt lang tid om at tænde og kun en gang slet ikke ville tænde. Fik dog liv i den efter jeg slukkede billen og tændte den igen. Jeg har ikke rigtig haft problemer siden jeg opdaterede softwaren. Kan man selv gøre ellers kan dit værksted gøre det (gratis)
Kræver dog at skærmen virker
Kun i meget få tilfælde var skærmen helt død..
Software:
https://www.citroen.dk/citroen-universe ... -kort.html
Sikringer: (fandt dette på nettet) Men hvilken en det er aner jeg ikke
https://www.youtube.com/watch?v=1BG-iY0eMlE
CITROEN C4 CACTUS PURETECH 82 S&S ETG FEEL. 2015
-
citroen4ever
- Kontakt:
Jeg har forespurgt til dette problem her på sitet men det var i den grad ingen reaktion fra brugerne af sitet.....
Nu er der så endnu en som har det samme problem som jeg har oplevet også på en C4GP 2017 der har kørt ca. 65.000, men da den er mere en 2 år gammel så har du den udsøgte fornøjelse selv at komme til at betale regningen på ca 5.125, kr.
Bilen er også købt fra ny og jeg er særdeles negativ, da det er en lortebil. Nu har jeg haft Citroen siden 70 erne og dette er en skobbil.
Man køber en bil til 325.000 og så er der mindre garanti/reklamationsret en på vore nye kaffemaskine eller mobil det er jo vanvittig grotesk
Og Citroën har 0,0 service...
De ammestueråd som kommer frem er ikke anvendelige. Det er en ny skærm....Færdig arbejde.
Det vil være godt om flere ville melde sig på banen med dette og andre problemer med elektonikken på C4 GP..
Mvh Søren
Nu er der så endnu en som har det samme problem som jeg har oplevet også på en C4GP 2017 der har kørt ca. 65.000, men da den er mere en 2 år gammel så har du den udsøgte fornøjelse selv at komme til at betale regningen på ca 5.125, kr.
Bilen er også købt fra ny og jeg er særdeles negativ, da det er en lortebil. Nu har jeg haft Citroen siden 70 erne og dette er en skobbil.
Man køber en bil til 325.000 og så er der mindre garanti/reklamationsret en på vore nye kaffemaskine eller mobil det er jo vanvittig grotesk
Og Citroën har 0,0 service...
De ammestueråd som kommer frem er ikke anvendelige. Det er en ny skærm....Færdig arbejde.
Det vil være godt om flere ville melde sig på banen med dette og andre problemer med elektonikken på C4 GP..
Mvh Søren
-
JHA
- Kontakt:
Hej. Jeg har også oplevet sort skærm (og andre manglende funktion/information på skærmen) i min 5 mdr gamle C3. Sort skærm kommer periodisk hvor de andre fejl er mere eller mindre permanent. Jeg er dog blevet stillet en opdatering af softwaren i udsigt. Så jeg er da også lidt spændt på hvornår det bliver.
Mvh Jens
Mvh Jens
C3 årg 2019 med ovenlysvindue
Amazon årg 1968
Amazon årg 1968
-
miob
- Kontakt:
Hej
jeg har en C4 gp fra 2018 med samme fejl.
de sidste 6 måneder har den været på værksted mindst 15 gangen, og forhandleren har stadig ikke fundet en en løsning.
min er så slem at den står bare og genstarter i ring heletiden, total ubruglig er skræmen.
jeg har fået opdateret mange gange skiftet radioen inde bag ved intet virker.
umildbart ligner det en software fejl ikke en fejl på selve berørings skærmen.
næste skridt må vel være en anden bil.
jeg har en C4 gp fra 2018 med samme fejl.
de sidste 6 måneder har den været på værksted mindst 15 gangen, og forhandleren har stadig ikke fundet en en løsning.
min er så slem at den står bare og genstarter i ring heletiden, total ubruglig er skræmen.
jeg har fået opdateret mange gange skiftet radioen inde bag ved intet virker.
umildbart ligner det en software fejl ikke en fejl på selve berørings skærmen.
næste skridt må vel være en anden bil.
-
JHA
- Kontakt:
Hej.
Nu har jeg fået indkaldelse til opdatering af skærm, da der skulle være kommet nyt software nede fra Citroen/PSA. Det bliver spændende og se om det løser problemerne.
Nu har jeg fået indkaldelse til opdatering af skærm, da der skulle være kommet nyt software nede fra Citroen/PSA. Det bliver spændende og se om det løser problemerne.
Amazon årg 1968
Amazon årg 1968
-
stchrisdk
- Kontakt:
Jeg har selv en Citroen C4 Picasso anno juni 2014, som er kørt ca 67.000 km og købt som prøvebil.
Har også oplevet, at berøringsskærmen flere gang er gået i sort og kort tid efter virket igen.
I sidste mdr gjorde den, det samme uden, at virke igen. Men nu forblev Skærmen er helt sort.
Var nede hos forhandleren i går, og skærmen skal skiftes helt ialt 11,000 kr.
Har bemærket, at flere begynder at opleve problemet omring de 60.000 til 70.000 km. Håber det er tilfældigt, og ikke som Samsung TV, der går i sort ca. 2 års efter købet. Alt man behøver at gøre i det tilfælde, er at reset Tv´et, og det kører som nyt... Mon der kunne være noget ligene, med de her touch screen - berøringsskærme...????
Har også oplevet, at berøringsskærmen flere gang er gået i sort og kort tid efter virket igen.
I sidste mdr gjorde den, det samme uden, at virke igen. Men nu forblev Skærmen er helt sort.
Var nede hos forhandleren i går, og skærmen skal skiftes helt ialt 11,000 kr.
Har bemærket, at flere begynder at opleve problemet omring de 60.000 til 70.000 km. Håber det er tilfældigt, og ikke som Samsung TV, der går i sort ca. 2 års efter købet. Alt man behøver at gøre i det tilfælde, er at reset Tv´et, og det kører som nyt... Mon der kunne være noget ligene, med de her touch screen - berøringsskærme...????
-
stchrisdk
- Kontakt:
-
JHA
- Kontakt:
Jeg har ikke haft problemer siden
Amazon årg 1968
Amazon årg 1968