C4 Anlæg

Besvar
patrick.bailey
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 30. mar 2019 12:15
Kontakt:

C4 Anlæg

Ulæst indlæg af patrick.bailey » lør 30. mar 2019 12:24

Er der nogen der har erfaring med at lave anlæg anlæg i en c4?
Jeg har en c4 fra 2016, jeg er i gang med at montere forstærker og subwoofer i bagagerummet, men kan simpelthen ikke finde et hul hvor fra jeg kan trække et strømkabel fra batteri til kabinen, er der nogen der ved hvor jeg kan gøre det?

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: C4 Anlæg

Ulæst indlæg af posh » lør 30. mar 2019 12:53

næ for der er ikke noget hul, men vær forsigtig med det, bilen har en indbygget beskyttelse mod forbrug af strøm som får den til at lukke ned, jeg ville gætte på at skal du have det til at fungere skal du bruge originaldele da det sikkert skal kodes i bilens styresystem
det er desværre ikke som tidligere da man "bare" kunne montere dette og hint og lige snuppe strøm et ledigt sted
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Englewood
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 4. mar 2017 09:06
Geografisk sted: Overlade 9670 Løgstør
Kontakt:

Re: C4 Anlæg

Ulæst indlæg af Englewood » tors 18. apr 2019 08:28

Men er det ikke muligt at på normal hvis trække en solid strømkabel inkl. passende sikring direkte fra batteriets pluskabel ?
Derefter bore et hul ind i kupeen og trække kablet gennem en gummiisolering ind i bilen.
Tommy Nielsen
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: C4 Anlæg

Ulæst indlæg af posh » fre 19. apr 2019 09:13

jeg har prøvet på min radio, at trække et kabel direkte ude fra batteriet bare ind af døren som et forsøg og tilsluttet det til radioens permanete strømstik, det gør ingen forskel, den lukker alligevel ned når motoren stoppes, og drosler forbruget fra 12V ned til ca 4V, bilen må på en eller anden vis kunne opdage at radioen forbruger selv om det er direkte fra batteriet, måske den registrerer det via tændingsstrømkablet, jeg ved det ikke og har ikke kunnet få nogen forklaring hos citroen på fænomenet
jeg har lavet direkte strømkabel fra sikringsboksen (i det til radio beregnede sikringshul) det virker fint den holder alle indstillinger og starter den hvor blev slukket, men bruger lige 20-25 sekunder på at starte op
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: C4 Anlæg

Ulæst indlæg af Carsten S » fre 19. apr 2019 09:18

Strøm til en forstærker burde ikke give problemer. Den tænder og slukker man vha. remote-udgangen. Spørgsmålet er nærmere om radioen overhovedet har line-out terminaler.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Besvar