Peugeot 307 - fejl på lys

Besvar
SRO
Moderator
Indlæg: 1964
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Peugeot 307 - fejl på lys

Ulæst indlæg af SRO » tors 17. jan 2019 19:56

Hej

Ja, det er ikke en C4, men søsterøsen P307.

Har et problem med lyset. "Automatic headlight....." skifter meget ofte mellem activated/deactivated - forleden tændte/slukkede lysen på bilen af sig selv.
Jeg har gennem en periode kunne fremprovokere fejlen ved nærmest blot at kigge på afviser-/blinkerstilken og mistænker derfor kommunikationsmodulet bag rattet/på ratstammen, hvor afviserstilken er monteret. Det er dog kun muligt at fremprovokere fejlen, når bilen/kabinen er kold - derfor er jeg lidt usikker på om det sker tilfældigt, når jeg berører afviserstilken. Lyssensoren er også under mistanken, men jeg mener nu, at det er relateret til stilken.

Er der nogen der kender til denne fejltype - det er jo helt sikkert ikke en "ener"!

Modulet, pos. 1 på billedet, hvor stilken går ind i koster dog omkring kr. 3.000,- så "orker" ikke at forsøge mig frem :D
P307 - multifunk.jpg
På ebay fås stilken som løs del :-)
https://www.ebay.co.uk/itm/CITROEN-C2-C ... 1438.l2649

MEN da - som omtalt i anden tråd herinde d.d. - stilken ikke fremgår som løs reservedel på Servicebox, er sammenligning af reservedelsnumre ikke mulig. Der er angivet nogle numre, men trods ihærdig søgning, er det ikke lykkedes at finde overensstemmende numre med den anførte "multifunktionsstyreblok" - RP 98 070 072 XT eller oprindeligt nummer 6242 CT. Ved søgning på disse numre popper der kun en komplet reservedel frem - der i øvrigt er billigere i DK.

Nogen der kan byde ind?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Englewood
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 4. mar 2017 09:06
Geografisk sted: Overlade 9670 Løgstør
Kontakt:

Re: Peugeot 307 - fejl på lys

Ulæst indlæg af Englewood » fre 25. jan 2019 10:58

Ja den der ratstammekontakt brænde jo osse af på min C4 sådan at jeg ikke kunne aktivere det lange lys. Jeg fandt dog en ny udenfor landets grænser til en rimelig pris. Men pas på, de findes i flere varianter.
En morsom detalje. Den gamle som blev udskiftet var af fabrikat Valeo og den nye var tilfældigvis osse af fabrikat Valeo.

http://alvadi.ee/dk/reservedele/citroen ... e-kontakt/
Tommy Nielsen
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344

SRO
Moderator
Indlæg: 1964
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Peugeot 307 - fejl på lys

Ulæst indlæg af SRO » fre 25. jan 2019 19:30

Tak - ja, det er jo lidt andre priser, men det ser ikke ud til at de vil kendes ved min bil med netop den del.
OE reservedelsnummeret er 6242 CT, der dog erstattes (RP 98 070 072 XT)

Ja, man bliver netop præsenteret for et hav af forskellige udgaver, men med krydsnummeret burde det jo være muligt at finde det rette. Har også kigget på eBay, men det har heller ikke givet et brugbart resultat.

Herhjemme koster de uoriginale stort set det samme som originalt - helt sort at man forlanger omkring kr. 3000,- for lidt plastic, et par fjedre samt en printplade mv. :-)

Besvar