Fartpilot bøvl
-
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: tors 17. maj 2018 20:58
- Kontakt:
Fartpilot bøvl
Hej vores C4 1,6 HDI fra 2010 har på det seneste fået nykker. Stiller jeg fartpiloten på en eller anden hastighed jeg vil køre, hakker bilen hvert 5-15 sekunder, det føles som om gassen trædes hurtigt i bund et brøkdel af et sekund.Den holder fint farten men det er da en belastning at køre med. Hvis jeg modsat slår over på "fartbegrænsning" stillingen på rattet er det samme galt når farten nå`s. Er det noget jeg selv kan "skrue" i eller hvad skal der til?
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Fartpilot bøvl
Svinger den op og ned i tomgang en smule også? I så fald kunne EGR'en være synderen.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: tors 17. maj 2018 20:58
- Kontakt:
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Fartpilot bøvl
et forsigtigt gæt kunne være en dyse der drypper lidt, dette vil typisk vise sig ved jævn gasgivning, hvordan opfører den sig når den står i tomgang, sluger den også der ligesom en skrå engang imellem ??
hvad gør den når du træder speederen i bund, trækker den så rent ??
hvad gør den når du træder speederen i bund, trækker den så rent ??
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: tors 17. maj 2018 20:58
- Kontakt:
Re: Fartpilot bøvl
Der er kun problemer ved brug af fartpilot/begrænser ved fast fart, der ud over kører motoren 211% uden fejl
-
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: man 13. mar 2017 09:59
- Geografisk sted: I nærheden af Nibe
- Diagbox: Ja
- Version: N B - lexia
- Kontakt:
Re: Fartpilot bøvl
Vores C4 - en bensin - opførte sig næsten på samme måde.
(mit indlæg er fra august 2017 - jeg kan ikke finde ud af at linke til det - jeg motionerede rullerne op på ratkransen - vores er med fast ratnav).
(mit indlæg er fra august 2017 - jeg kan ikke finde ud af at linke til det - jeg motionerede rullerne op på ratkransen - vores er med fast ratnav).
Nuværende biler:
C4 - 2,0 VTR
Xsara Picasso 1,6 hdi
C4 - 2,0 VTR
Xsara Picasso 1,6 hdi
-
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: tors 17. maj 2018 20:58
- Kontakt:
Re: Fartpilot bøvl
Jeg oplever du, at når bilen ruller f.eks i 3 gear mod et vejkryds så kommer der et enkelt "hop" eller 2 i motorgangen. Måske alligevel en dyser der drypper?
-
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: lør 4. mar 2017 09:06
- Geografisk sted: Overlade 9670 Løgstør
- Kontakt:
Re: Fartpilot bøvl
Ikke godt det der med lukket EGR. Så lige at der nu vanker bøder til både bilejere og firmaer der tilbyder ulovlig chiptuning og lukkede EGR ventiler. Var det ikke 50 "kunder" og firma de havde fulgt ved at infiltrere diverse foraer.
Eftersom vi snakker miljø så bliver der dælme skuet op for bøderne.
Eftersom vi snakker miljø så bliver der dælme skuet op for bøderne.
Tommy Nielsen
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344
-
- Moderator
- Indlæg: 1923
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Fartpilot bøvl
- ja, fordi det er relativt nemt at kontrollere. Hvad der ikke lukkes ud af skibenes motorer..... - men i bund og grund en sund tankegang, at få stoppet svineriet, men der ville da være hele industrier, hvor det ville rykke en del mere end at fange de relativt få, der leger med tuning og EGR-afblænding.