Fartpilot bøvl

Besvar
Lund
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors 17. maj 2018 20:58
Kontakt:

Fartpilot bøvl

Ulæst indlæg af Lund » man 15. okt 2018 13:18

Hej vores C4 1,6 HDI fra 2010 har på det seneste fået nykker. Stiller jeg fartpiloten på en eller anden hastighed jeg vil køre, hakker bilen hvert 5-15 sekunder, det føles som om gassen trædes hurtigt i bund et brøkdel af et sekund.Den holder fint farten men det er da en belastning at køre med. Hvis jeg modsat slår over på "fartbegrænsning" stillingen på rattet er det samme galt når farten nå`s. Er det noget jeg selv kan "skrue" i eller hvad skal der til?

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Fartpilot bøvl

Ulæst indlæg af Carsten S » man 15. okt 2018 15:04

Svinger den op og ned i tomgang en smule også? I så fald kunne EGR'en være synderen.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Lund
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors 17. maj 2018 20:58
Kontakt:

Re: Fartpilot bøvl

Ulæst indlæg af Lund » man 15. okt 2018 15:12

Nej intet at observere nogen steder, egr er forøvrigt "sat ud af spillet"

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Fartpilot bøvl

Ulæst indlæg af posh » tirs 16. okt 2018 07:52

et forsigtigt gæt kunne være en dyse der drypper lidt, dette vil typisk vise sig ved jævn gasgivning, hvordan opfører den sig når den står i tomgang, sluger den også der ligesom en skrå engang imellem ??
hvad gør den når du træder speederen i bund, trækker den så rent ??
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Lund
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors 17. maj 2018 20:58
Kontakt:

Re: Fartpilot bøvl

Ulæst indlæg af Lund » tirs 16. okt 2018 08:33

Der er kun problemer ved brug af fartpilot/begrænser ved fast fart, der ud over kører motoren 211% uden fejl

MGB
Indlæg: 50
Tilmeldt: man 13. mar 2017 09:59
Geografisk sted: I nærheden af Nibe
Diagbox: Ja
Version: N B - lexia
Kontakt:

Re: Fartpilot bøvl

Ulæst indlæg af MGB » tirs 16. okt 2018 13:42

Vores C4 - en bensin - opførte sig næsten på samme måde.
(mit indlæg er fra august 2017 - jeg kan ikke finde ud af at linke til det - jeg motionerede rullerne op på ratkransen - vores er med fast ratnav).
Nuværende biler:
C4 - 2,0 VTR
Xsara Picasso 1,6 hdi

Lund
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors 17. maj 2018 20:58
Kontakt:

Re: Fartpilot bøvl

Ulæst indlæg af Lund » ons 28. nov 2018 13:33

Jeg oplever du, at når bilen ruller f.eks i 3 gear mod et vejkryds så kommer der et enkelt "hop" eller 2 i motorgangen. Måske alligevel en dyser der drypper?

Englewood
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 4. mar 2017 09:06
Geografisk sted: Overlade 9670 Løgstør
Kontakt:

Re: Fartpilot bøvl

Ulæst indlæg af Englewood » tors 29. nov 2018 08:47

Ikke godt det der med lukket EGR. Så lige at der nu vanker bøder til både bilejere og firmaer der tilbyder ulovlig chiptuning og lukkede EGR ventiler. Var det ikke 50 "kunder" og firma de havde fulgt ved at infiltrere diverse foraer.
Eftersom vi snakker miljø så bliver der dælme skuet op for bøderne.
Tommy Nielsen
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344

SRO
Moderator
Indlæg: 1923
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Fartpilot bøvl

Ulæst indlæg af SRO » man 21. jan 2019 19:45

- ja, fordi det er relativt nemt at kontrollere. Hvad der ikke lukkes ud af skibenes motorer..... - men i bund og grund en sund tankegang, at få stoppet svineriet, men der ville da være hele industrier, hvor det ville rykke en del mere end at fange de relativt få, der leger med tuning og EGR-afblænding.

Besvar