C4 med e6g gearkasse (reset af gear med diagbox)
-
brian1982
- Geografisk sted: 6510 Gram
- Diagbox: Ja
- Version: 991
- Kontakt:
C4 med e6g gearkasse (reset af gear med diagbox)
Jeg mangler at få min gearkasse nulstillet. Har selv en diagbox så vil lige høre om det er noget jeg selv kan gøre eller det er bedre at få en til det som har gjort det før.
Og hvis jeg selv gør det kan jeg så ødelægge noget ved at gøre det forkert eller er det bare at prøve.
Og måske en der lige kan forklare hvordan det forgår
Og hvis jeg selv gør det kan jeg så ødelægge noget ved at gøre det forkert eller er det bare at prøve.
Og måske en der lige kan forklare hvordan det forgår
-
Ispind84
- Kontakt:
-
brian1982
- Kontakt:
Re: C4 med e6g gearkasse (reset af gear med diagbox)
Nu har jeg prøvet at nulstille gearkassen den skriver godt nok en fejl at jeg ikke har udført testen korrekt og jeg kan ikke slette den. Sys da at jeg gjorde som den sagde. Men syntes at den skifter lidt hårdt når den skal fra 3 til anden gear er det normalt på denne model eller ?. Men ellers sys jeg at det er blevet forbedret
-
brian1982
- Kontakt:
Har igen i dag prøvet at lave en nulstilling af gearkassen og fulgte den til punkt og prikke sys jeg i hvert fald men kan stadigvæk ikke slette fejlen hvor den siger at jeg ikke har udført testen korrekt
-
brian1982
- Kontakt:
lige en opdatering for dem der skulle være interesseret. Har rådført mig med et citroen værksted de var lige med ude og køre i bilen da de opdagede at den har sværd ved at tage gassen og kan hakke en smule i det, de sagde at det sagtens kunne have noget at gøre med hvordan koblingen opføre sig. Det skulle i hvert fald ordnes inden man kigger på automat gearet, men da den ikke viser nogle fejl er det jo lidt af et gæt værk så til at starte med er der kommet en service rens i brændstoffet dog uden effekt. De sagde også at typisk på sådan en gearkasse med autoskift ville koblingen ikke holde meget mere end 180.000 km som min bil har gået og det ville koste mellem 7000 og 11.000 kr at få skiftet så det håber jeg sku ikke at den skal.
Men en ting ad gangen nu skal den først kunne tage gassen ordentligt og ikke hakke i det.
Gode råd modtages gerne
Men en ting ad gangen nu skal den først kunne tage gassen ordentligt og ikke hakke i det.
Gode råd modtages gerne