C4 Grand Picasso 2008 Emnet er løst

Besvar
Virketoften
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 9. feb 2021 06:51
Geografisk sted: Odense
Diagbox: Nej
Kontakt:

C4 Grand Picasso 2008

Ulæst indlæg af Virketoften » ons 10. feb 2021 06:44

Skal se på sådan en bil der her gået 180.000 km. Den har tilnavn "Exclusive" Hvad indebærer det , kan se den kan åbne
bagvindue seperat kan det være det eller er der andet ?

Brugeravatar
Lars4733
Indlæg: 895
Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 7.57
Kontakt:

Re: C4 Grand Picasso 2008

Ulæst indlæg af Lars4733 » ons 10. feb 2021 09:56

Nu har jeg ikke selv adgangen længere, men hvis du kan oplyse registreringsnummer eller stelnummer kan der måske være en venlig sjæl der kan slå den op hos Citroen og se hvad den er født med af udstyr.. - det kan jo være ændret på gennem årene, men det kan måske give dig en ide om hvad du kan forvente af udstyr osv.
Peugeot 407 SW 1.6 HDI 12/2005 - VF36E9HZC21360536

Suzuki Grand Vitara 2.0HDI RHZ - JSAFTD82V00125670 (Så bliver da ved RHZ-motoren...)

Citroën C5 2,0 HDi Berline 2001 - VF7DCRHZB76063157 - Solgt

Er indehaver af Lexia tester, er absolut ikke superbruger i brugen af den, men har gode livliner hvis det er - så har du brug for hjælp i det sydsjællandske område er du da velkommen til at spørge - pt er den dog ude af drift pga pc problemer

Virketoften
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 9. feb 2021 06:51
Geografisk sted: Odense
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: C4 Grand Picasso 2008

Ulæst indlæg af Virketoften » ons 10. feb 2021 10:30

Det var måske en god ide. lige nu står den uden plader men hvis jeg køber den , skal se på den i dag , så vil jeg da gøre det
tak for det men det var også for at se forskellen på en der ikke hedder ekslusive.

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1761
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: C4 Grand Picasso 2008

Ulæst indlæg af posh » tors 11. feb 2021 09:43

forvent små detaljer som el ruder i bag, læderrat, aluhjul, tågelygter, tonede ruder i bag, bedre sædebetræk i forhold til standard en del små men gode ting
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 82000 km eneste rep. nye skiver og klodser og en sprungen pære til nummerpladelys, ellers kun udgifter til brændstof olie filtre og syn og vask.
dog er radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Virketoften
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 9. feb 2021 06:51
Geografisk sted: Odense
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: C4 Grand Picasso 2008

Ulæst indlæg af Virketoften » fre 19. feb 2021 08:48

Hej nu har jeg købt en "Citroen C4 Grand Picasso HDI 110 AUT Prestige" årg 2008 motor kode er 9HZ , ser ud til den er importeret fra Holland i 2012 , den har seperat bagrudeopluk og jeg finder ikke nogen sædevarmeknap , kan det passe i en så veludstyret bil , heller ikke på indersiden af forsæder omkring selen ... haved engang en saab 900 t fra 1979 der var heller ingen kontakt men der var det termostatstyret . kan det også være her ??

Min også lige nu vigtige spørgsmål er ,,, Jeg skal skifte tandrem , skal man låse krutap ???
Havde for en del år siden en peugeot 307 inde til tandremsskift og der skulle en låsepal stikkes ind i hul på bagsidee af motor , ind svinghjul ps der var ingen not på krumtap så det var nødvendigt
stelnr .VF7UA9HZH45349125
Ole

Brugeravatar
Lars4733
Indlæg: 895
Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 7.57
Kontakt:

Re: C4 Grand Picasso 2008

Ulæst indlæg af Lars4733 » fre 19. feb 2021 09:30

Sidder der ikke sådan en "drejeknap" med 3 indstillinger på forreste venstre hjørne af sædet til sædevarmen? Tilsvarende forreste højre hjørne af passagersædet?
Peugeot 407 SW 1.6 HDI 12/2005 - VF36E9HZC21360536

Suzuki Grand Vitara 2.0HDI RHZ - JSAFTD82V00125670 (Så bliver da ved RHZ-motoren...)

Citroën C5 2,0 HDi Berline 2001 - VF7DCRHZB76063157 - Solgt

Er indehaver af Lexia tester, er absolut ikke superbruger i brugen af den, men har gode livliner hvis det er - så har du brug for hjælp i det sydsjællandske område er du da velkommen til at spørge - pt er den dog ude af drift pga pc problemer

SRO
Moderator
Indlæg: 965
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: C4 Grand Picasso 2008

Ulæst indlæg af SRO » fre 19. feb 2021 16:05

Om du skal låse krumtap? Du skal altid time krumtap og knasthjul mv. korrekt i forhold til hinanden.

Om du så bruger hjælpedorne eller ej er jo nok underordnet, men det gør processen mere sikker. Ofte skal der jo kun et lille nøk til, så smutter knasten af ventilløfter - og så er knastakslen jo drejet :-) Hvis stemplerne så står i topposition, kan der jo godt ske skade.

Du kan jo bruge en opmærkningstusch, malerklatter eller hvad du kan finde på - dorne er jo en gang det mest sikre.

Sæt stemplerne i midterposition, så kan du dreje så tosset du vil med knastakslerne.
/Søren

C5 II, '06 - 2,0 (EW10A)

Virketoften
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 9. feb 2021 06:51
Geografisk sted: Odense
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: C4 Grand Picasso 2008

Ulæst indlæg af Virketoften » lør 20. feb 2021 05:56

1. Hej Nej der er ikke nogen knap på sæde , kun på højre side af føresæde og det er noget sædeopstramning
2. Låse krumtap . ja alt det du skriver her helt rigtigt og almindelig kendt , men det jeg spurgte om var om dens krumtap er uden not på enden af krumtap ved takthjulet så jeg skal låse krumtap Fast "hvis der er et sådan hul til dorn så vil det naturligt være med alle 4 stempler i samme højde" derefter låser man øvre knasthjul medens man skifter rem , spænder derefter krumtapbolten (uden not og uden konus), og derfor har rettet sig præcis ind..
3. sådan er det på 406 efter årg 03 mener jeg , men er min det også for jeg kan ikk huske hvor mit dornværktøj er

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 1607
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.68 + andre

Re: C4 Grand Picasso 2008

Ulæst indlæg af mikhan » lør 20. feb 2021 08:29

Jeg har sendt dig en mail Ole. Med en vedhæftet PDF vejl. til tandremmen ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (NU med rev C/ V8.55) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Virketoften
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 9. feb 2021 06:51
Geografisk sted: Odense
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: C4 Grand Picasso 2008

Ulæst indlæg af Virketoften » lør 20. feb 2021 08:38

Tak Mikael ser ud til at låsehullet sidder bagved bundkar og ind i svinghjul. mon ikke det er det samme med AUT også, fin beskrivelse som kan bruges både hvis der er not og der ikke er
skriver lige tilbage når jeg har skiftet men der går nok en god uge da jeg venter resdele fra tyskland og har lidt andet inden
Ole

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 1607
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.68 + andre

Re: C4 Grand Picasso 2008

Ulæst indlæg af mikhan » lør 20. feb 2021 08:51

Jeg ville satse på at vejledningen er korrekt (Den er iflg. DIT stelnunmmer)

Jeg har før oplevet, at der ER et dornhul BAG i blokken, men intet brugbart i svinghjulet.
Så jeg ville nok satse på, at ALLE dorne som vist skal ind "forfra"

Beskrivelsen skelner ikke mellem manuel og aut. Så ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (NU med rev C/ V8.55) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

GertH
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors 30. jul 2020 22:48
Geografisk sted: Sydsjælland 4733 Tappernøje
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: C4 Grand Picasso 2008

Ulæst indlæg af GertH » søn 21. feb 2021 21:36

Jeg har før oplevet, at der ER et dornhul BAG i blokken, men intet brugbart i svinghjulet.
Så jeg ville nok satse på, at ALLE dorne som vist skal ind "forfra"

Det med manglende hul kan opleves på min bil. Jeg har nemlig skiftet svinghjul/kobling uden at være obs på at det skal sidde bestemt :( . Jeg klarede at skifte tandrem ved at låse alt forfra som Mikhan skriver. Bemærk at skiven på krumtappen med låsehul er en skive der er presset på og ikke sidder så fast, så ikke for voldsomme bevægelser.
Mvh. Gert

Virketoften
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 9. feb 2021 06:51
Geografisk sted: Odense
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: C4 Grand Picasso 2008

Ulæst indlæg af Virketoften » man 22. feb 2021 05:18

Tak for det jeg vil være opmærksom på det ene eller det andet
VH Ole

Virketoften
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 9. feb 2021 06:51
Geografisk sted: Odense
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: C4 Grand Picasso 2008

Ulæst indlæg af Virketoften » søn 28. feb 2021 06:13

Hej så er rem og vandpumpe skiftet , det var som de aller fleste biler med tydelige afmærkninger , ø5 hul bag krumtaphjul , modvenstre bag bundkar ind i svinghjul var der hul men ingen hul i svinghjulet men det betød ingenting , ø8 hul i knasthjul og kunne for nemheds skyld låse dieselpumpe med en 4kantet skive drejet ind i rillen
Har vedlagt billede af fixeret gl. rem https://ibb.co/Tgd8gjc
Tak for interesse

Besvar