Bagklap GC4P 2013-
-
AndersNorén
- Kontakt:
Bagklap GC4P 2013-
Hej
Jeg har for ikke længe siden erhvervet mig en GC4P mk2 fra 2013(næsten 14)
Bagklappen rammer imod bagskærmen lige over baglygterne, og det ser nærmest ud som om bagsmækken er lidt for smal???
Er der andre der har oplevet det?
Kan det være fordi bagklappen er samlet forkert? Det virker til at være en ramme med nogle plastic stykker på.
Forhandleren får selvfølgelig lov til at udbedre fejlen og reparere lakskaderne på bagskærmen, hvor klappen har ramt, men det kunne være fint hvis jeg kunne komme med noget konkret, så han ikke bare filer lidt af plastikken, eller hvad han nu kunne finde på
På forhånd tak
Jeg har for ikke længe siden erhvervet mig en GC4P mk2 fra 2013(næsten 14)
Bagklappen rammer imod bagskærmen lige over baglygterne, og det ser nærmest ud som om bagsmækken er lidt for smal???
Er der andre der har oplevet det?
Kan det være fordi bagklappen er samlet forkert? Det virker til at være en ramme med nogle plastic stykker på.
Forhandleren får selvfølgelig lov til at udbedre fejlen og reparere lakskaderne på bagskærmen, hvor klappen har ramt, men det kunne være fint hvis jeg kunne komme med noget konkret, så han ikke bare filer lidt af plastikken, eller hvad han nu kunne finde på
På forhånd tak
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Bagklap GC4P 2013-
her ville et par billeder hjælpe rigtig meget, man kunne jo ligefrem mistænke at den har haft en større skade der ikke er udbedret korrekt hvis klappen ikke passer i hullet....
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
-
AndersNorén
- Kontakt:
Det er som om der mangler 4-5 mm i hver side, men det er meget symmetrisk.
De sorte klatter man kan ane, er noget skumtape som forhandleren lige satte på, og sagde "godt så"
"Vi snakkes ved" sagde jeg, og kørte hjem. Der står på slutsedlen at det skal udbedres, så der er ikke så meget at rafle om.
De sorte klatter man kan ane, er noget skumtape som forhandleren lige satte på, og sagde "godt så"
"Vi snakkes ved" sagde jeg, og kørte hjem. Der står på slutsedlen at det skal udbedres, så der er ikke så meget at rafle om.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
AndersNorén
- Kontakt:
-
Jakob P
- Kontakt:
Bagklappen skal justeres lidt ud på anslag/gummistop evt skiftes hvis de er trykket flade, låsepalen skal måske også have et lille nøk ud. Bagklappen skal være en smule smallere en bagskærmene så det er helt normalt og bliver klappen løftet lidt væk fra bagskærmene vil det ikke se helt så slemt ud
-
AndersNorén
- Kontakt:
Okay, tak for svar. Så er det bare lakskaderne der skal udbedres og en justering. Jeg forstår dog ikke hvorfor man ikke har valgt at lave det, så klappen flugter med skærmene. Det havde da været pænere 
- posh
- Kontakt:
der sidder 2 gummi stoppere som klappen rammer ned på, de kan skrues ind/ud så dem justerer du hvor langt klappen kan komme ind med, dvs. at ligger klappen ikke i plan med skærmen så skruer du den invnendige del af stoppet lidt ud indtil klappen sidder rigtigt, mon ikke det er standard på alle citroen modeller, det er så simpelt at man tror det er løgn ( i hvert fald på min C4)
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Pænere ja, men der opstår turbulenser når bilen bevæges gennem luften og det kan man minimere ved udformningen af de enkelte pladedele - i dette tilfælde en bagklap der ikke når helt ud til skærm mv. Hvis den gik helt ud til skærmen ville vinden formentlig blive fanget i mellemrummet og forsøge at rykke bagklappen af, hvilket i praksis kunne medføre vandindtrængen, støj og måske lakskader (lakken ville live slidt af, af vinden og støvkorn - som en sandblæsning).AndersNorén skrev: ↑fre 14. aug 2020 09:12Okay, tak for svar. Så er det bare lakskaderne der skal udbedres og en justering. Jeg forstår dog ikke hvorfor man ikke har valgt at lave det, så klappen flugter med skærmene. Det havde da været pænere![]()
Det er således udformet sådan for, at du ikke får vindstøj - og uhensigtsmæssige turbulenser som ville kaste regnvand ind på bagklap og lygter på en uheldig måde.... og måske også andre årsager som indikeret.
Hvis du gennemgår din bil fra front mod bagende, så vil forskærmen rage en lille smule ud over fordøren. Bagsiden af fordøren vil rage lidt ud over bagdøren.... og baglygten vil være forsænket en lille smule i forhold til bagskærmen, så der ikke er kanter, hvor vinden kan begynde at "synge".... sådan er udgangspunktet og ses dog ikke på samme måde på moderne biler, hvor der er ændret på udformningen af dørpladerne, hvor der typisk er en forsænkning således at dørpladen på f.eks. bagdøren går ind under fordørens bagside. På grund af denne udformning/forsænkning kan forsiden af bagdøren være næsten plan med fordøren - håber det giver mening.
Hvis du prøver at sætte f.eks. et lille stykke papir i klemme i et af vinduerne og kører en tur på motorvejen, vil du hurtigt opdage at vindstøj kan opstå ud af næsten den mindste forhindring.
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
PS. Jakob P har helt ret.
Vær obs på om en justering giver støj eller vandindtrængen. Gummilisten har måske været sammenpresset hårdt i flere år siden bagklappen blev monteret af en måske ikke så kyndig - og kan være slidt i stykker, men også blot ikke længere kunne opnå sin tiltænkte facon.
Der kan være hamret og banket på selve karrosseriet for at få bagklappen til kunne lukke efter knap så heldig montering af samme.
Vær obs på om en justering giver støj eller vandindtrængen. Gummilisten har måske været sammenpresset hårdt i flere år siden bagklappen blev monteret af en måske ikke så kyndig - og kan være slidt i stykker, men også blot ikke længere kunne opnå sin tiltænkte facon.
Der kan være hamret og banket på selve karrosseriet for at få bagklappen til kunne lukke efter knap så heldig montering af samme.
- posh
- Kontakt:
når nu der åbenbart er en slags garanti på bilen og forhandleren skal udbedre fejlen ville det da være på sin plads atr få den klap justeret ud hvor den skal være, både for et syns skyld men også for lakken, og skulle gummilisten være blevet deformeret må fohandleren sætte en ny liste i så al snak om vandindtrængning støv og slibning ikke sker, det er da ikke raketvidenskab men en simpel øvelse, min klap lå også en smule under niveau i den ene side, det tog noget der ligner 5 sekunder at rette den detalje, og der kommer intet ind i bilen af den grund.........