Ur kan ikke holde tiden.

Besvar
pedalnielsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: man 15. maj 2017 22:14
Geografisk sted: Taastrup
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ur kan ikke holde tiden.

Ulæst indlæg af pedalnielsen » fre 24. aug 2018 14:54

Hej alle sammen.
I vores nye fine bil kan uret ikke holde tiden. Det taber mellem et og to minutter om ugen. Ifølge forhandleren kan der ikke gøres noget ved det :oops:
Det skulle være noget med at når vi stopper bilen synkroniserer den noget computerværk og vælger det laveste tidspunkt. Det giver et tidstab og skulle være noget de nye c3 modeller gør. De mener at vi burde have valgt en model med gps/navigation da uret så bliver opdateret via gps. Men det kan da ikke være rigtigt at vi i 2018 ikke kan købe en bil uden navi som kan holde tiden.
Nu er vi på vores 5. citroen og har aldrig oplevet dette før på de andre. Og jeg bliver lidt skeptisk hvis de ikke engang kan lave et ur der kan holde tiden, hvad er så standarten på resten af bilen?? :o
Oplever I også tidstab i jeres c3 modeller??

Henrik
Nu: C3 aircross PT110 EAT6 Iconic 2018
Tidligere:
C3 Picasso 2012
C4 Picasso 2009
c5 stw 2002-2004

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Ur kan ikke holde tiden.

Ulæst indlæg af posh » fre 24. aug 2018 17:29

næ men min C4 gjorde præcis det samme indtil jeg monterede en radio/gps, jeg vænnede mig bare til det, og resten af bilen har aldrig fejlet noget, så behøver du ikke liggge søvnløs over, men generelt kan man jo sige om alle biler at instrumenterne ikke er særligt præcise, feks. er speedometeret meget lidt optimistisk, når man lovlydigt kører med 80 km/t kører bilen i vikeligheden kun mellem 73 og 74 km/t, når så man hæver farten til ægte 80 efter GPS'n kan man se sådan er det også med andre biler, så dytter og blinker de når man overhaler, med de reelle 80
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Ur kan ikke holde tiden.

Ulæst indlæg af Carsten S » lør 25. aug 2018 09:40

Det lyder godtnok komisk, at noget så simpelt som et ur ikke kan holde tiden.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

pedalnielsen
Indlæg: 5
Tilmeldt: man 15. maj 2017 22:14
Geografisk sted: Taastrup
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Ur kan ikke holde tiden.

Ulæst indlæg af pedalnielsen » man 1. okt 2018 19:15

Her er svaret fra Citroen. Der kan ikke gøres noget ved den slags. Ikke imponerende at en bil til 245000kr ikke har et ur der virker efter hensigten. Det burde kunne fikses i software, at den opdatere tiden via tlf. når denne er koblet til, i mangel på gps.
Men vi må jo så bare prøve at leve med det. Men kan godt mærke at det har taget noget af glæden ved at købe en ny bil.


Hej Henrik
Jeg medgiver gerne, at det kan synes underligt i år 2018, at uret mister tid, men det er desværre p.g.a. den tekniske udvikling, at vi er havnet i situationen. Forklaringen omkring synkroniseringen af computerne er korrekt, og der findes p.t. ingen løsning på den uheldige og sikkert uforudsete konsekvens af konstuktionen.
Jeg håber, at bilens helhed af design, udstyr, komfort og køreglæde er i stand til at overskygge ulempen med uret og håber samtidigt, at det vil blive muligt for os at få tiden til at makke ret.

God fornøjelse med bilen
Nu: C3 aircross PT110 EAT6 Iconic 2018
Tidligere:
C3 Picasso 2012
C4 Picasso 2009
c5 stw 2002-2004

Besvar