Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Rikke89
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 4. jul 2018 08:46
Kontakt:

Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af Rikke89 » lør 7. jul 2018 09:54

Hej er der nogle kloge hoveder her som ved hvor jeg kan få kodet min c3 nøgle og fjernbetjening . Jeg smidt nøgle væk, så har bestilt en ny og den skal kodes før den fungere.

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af posh » lør 7. jul 2018 12:31

vil det sige du slet ingen nøgle har ???? så sparer du jo benzin for tiden, hvis du har en nøgle og købt en ny nøgle med fjernbetjening billigt på nettet så skal du bare forbi hos låsesmeden, han kan slibe nøglen efter den du har og klone startspærren til den nye nøgle, så skal du bare hjem til bilen og ordne fjernbetjeningen, det gør du ved at holde låseknappen inden MENS du drejer nøglen til tænding, så er der bare at vente til dørene låses, så er den fjernbetjening klar

har du bestildt nøglen hos citroen så er den så uforskammet dyr at du kan forlange plug and play.........
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af Carsten S » lør 7. jul 2018 14:22

Rikke89 skrev:
lør 7. jul 2018 09:54
Hej er der nogle kloge hoveder her som ved hvor jeg kan få kodet min c3 nøgle og fjernbetjening . Jeg smidt nøgle væk, så har bestilt en ny og den skal kodes før den fungere.
Der er flere herinde med testere, der kan kode nøgler - Men det kræver du har nøglekortet. Det ligger ofte sammen med instruktionsbogen.
Kortet er dankort-størrelse med et skrabefelt ala. quick skrab.

Hvor i landet er vi henne?
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Franz
Indlæg: 26
Tilmeldt: søn 16. dec 2018 20:59
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af Franz » ons 19. dec 2018 18:21

Hejsa, blander mig lige.
Har lige købt en erstatnings c3 fra 2002 til at erstatte min anden c3 fra 2004. Der fulgte kun en reservenøgle med uden fjernbetjening.
Men nu er det jo sådan at jeg har nøgle til den gamle fra 2004, så den burde kunne synces direkte med den nye.
I autodiag står der at man skal sætte tændning på, trykke lock knappen i 10 sek, dreje nøglen til off, og vente 3 sek, så skulle det virke.
Men ligemeget hvad jeg gør kan jeg ikke få den til at virke. Any idears? Måske er central lock i udu, men ville det ikke vise sig i Diagbox?

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af posh » ons 19. dec 2018 19:55

Franz skrev:
ons 19. dec 2018 18:21
Hejsa, blander mig lige.
Har lige købt en erstatnings c3 fra 2002 til at erstatte min anden c3 fra 2004. Der fulgte kun en reservenøgle med uden fjernbetjening.
Men nu er det jo sådan at jeg har nøgle til den gamle fra 2004, så den burde kunne synces direkte med den nye.
I autodiag står der at man skal sætte tændning på, trykke lock knappen i 10 sek, dreje nøglen til off, og vente 3 sek, så skulle det virke.
Men ligemeget hvad jeg gør kan jeg ikke få den til at virke. Any idears? Måske er central lock i udu, men ville det ikke vise sig i Diagbox?
nyt batteri i nøglen, sæt dig ind i bilen, sæt nøglen i tænding, drej til tænding mens du holder låseknappen inde, vent til dørene låser, så er fjernbetjeningen kodet, du kan ikke kode startspærren på en brugt nøgle uden at have kodekortet

men du kan for en 10 er købe en løs fjernbetjenig til at hænge ved din gamle nøgle på aliexpress

hvis du vil have en anden nøgle til at starte bilen skal diu have en ny nøgle med chip, den kan få en låsesmed til at klone når du har den gamle der kan starte bilen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Franz
Indlæg: 26
Tilmeldt: søn 16. dec 2018 20:59
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af Franz » ons 19. dec 2018 20:48

Tak for dit hurtige svar.
No dice, det virkede ikke.
Den kan stadig styre den gamle bil, så strøm er ikke et problem. Men har alligevel bare for at være sikker, skiftet batteri.
Har brugt din fremgangsmåde, som ikke er i overenstemmelse med Autodiag, uden held.
Har checket om sikring til central lås er ok, og central lås virker når jeg bruger nøglen i fordør.

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af posh » ons 19. dec 2018 21:51

Franz skrev:
ons 19. dec 2018 20:48
Tak for dit hurtige svar.
No dice, det virkede ikke.
Den kan stadig styre den gamle bil, så strøm er ikke et problem. Men har alligevel bare for at være sikker, skiftet batteri.
Har brugt din fremgangsmåde, som ikke er i overenstemmelse med Autodiag, uden held.
Har checket om sikring til central lås er ok, og central lås virker når jeg bruger nøglen i fordør.
nu er det jo 2 forskellige biler er du sikker på den du sysler med er født med fjernbetjent centrallås, ikke bare med nøglebetjent centrallås, det var forskelligt da de årgange var nye
vejledning er frit fra instruktionsbogen
du skulle måske flytte styreboksen over. 🔒
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af Carsten S » ons 19. dec 2018 22:12

De er alle med RF fjernbetjening. Styreboksen kan IKKE flyttes, da det er en integreret del i BSI'en.

Kan nøglen/fjernbetjening du forsøger at kode starte bilen? Hvis ikke, så accepteres den ikke.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Franz
Indlæg: 26
Tilmeldt: søn 16. dec 2018 20:59
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af Franz » tors 20. dec 2018 05:38

Carsten S skrev:
ons 19. dec 2018 22:12
De er alle med RF fjernbetjening. Styreboksen kan IKKE flyttes, da det er en integreret del i BSI'en.

Kan nøglen/fjernbetjening du forsøger at kode starte bilen? Hvis ikke, så accepteres den ikke.
Yeps. Har flyttet transponder chip og nøgledelen over i den med fjernbetjeningen. Så den starter bilen fint.

john_madsen
Indlæg: 511
Tilmeldt: tors 16. mar 2017 09:19
Geografisk sted: Struer
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af john_madsen » tors 20. dec 2018 09:13

Første gang en fjernbetjening skal parres med en bil skal det være med lexia. Først derefter kan ovenstående metode bruges.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011

Franz
Indlæg: 26
Tilmeldt: søn 16. dec 2018 20:59
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af Franz » tors 20. dec 2018 19:19

john_madsen skrev:
tors 20. dec 2018 09:13
Første gang en fjernbetjening skal parres med en bil skal det være med lexia. Først derefter kan ovenstående metode bruges.
Så giver det lidt mening med mine problemer :-)
Takker for input, håber jeg kan fikse det i morgen.

Franz
Indlæg: 26
Tilmeldt: søn 16. dec 2018 20:59
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af Franz » tirs 1. jan 2019 16:58

Franz skrev:
tors 20. dec 2018 19:19
john_madsen skrev:
tors 20. dec 2018 09:13
Første gang en fjernbetjening skal parres med en bil skal det være med lexia. Først derefter kan ovenstående metode bruges.
Så giver det lidt mening med mine problemer :-)
Takker for input, håber jeg kan fikse det i morgen.
Har nu haft Lexia på. Tror jeg har kravlet igennem alle menuerne, og jeg kan ikke finde noget der minder om paring af central lås styring. Hjælp ville være meget rart... :-)

Og godt nytår.

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af posh » tirs 1. jan 2019 17:05

som allerede nævnt er der foskel på startspærre og låse/åbne døre funktion, du skal kunne parre centrallåsen ved at følge tidligere vejledning, det er kun i forbindelse med starspærren lexian skal i brug, det andet er ret nemt, hvis altså din bil har fjernbetjent centrallås
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af pug407aut » tirs 1. jan 2019 17:27

Franz skrev:
ons 19. dec 2018 18:21
Hejsa, blander mig lige.
Har lige købt en erstatnings c3 fra 2002 til at erstatte min anden c3 fra 2004. Der fulgte kun en reservenøgle med uden fjernbetjening.
Men nu er det jo sådan at jeg har nøgle til den gamle fra 2004, så den burde kunne synces direkte med den nye.
I autodiag står der at man skal sætte tændning på, trykke lock knappen i 10 sek, dreje nøglen til off, og vente 3 sek, så skulle det virke.
Men ligemeget hvad jeg gør kan jeg ikke få den til at virke. Any idears? Måske er central lock i udu, men ville det ikke vise sig i Diagbox?
Du kan ikke kode en brugt nøgle fra anden bil, det er "one time only"
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

Franz
Indlæg: 26
Tilmeldt: søn 16. dec 2018 20:59
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af Franz » tirs 1. jan 2019 18:26

pug407aut: Her snakker du om chippen, ikk? Altså startspærre chippen. For hvordan skal bilen kunne vide om en central låsstyring har været brugt før?
Man koder jo chippen til startspærren, men fjernbetjeningen udgiver jo bare en kode som bilen skal lære, den kan man jo ikke ændre på,,, Eller hva?

posh: Den har fjernbetjent central lås styring. Hvordan kan Lexia bruges til at manipulere startspærren? Det kunne jeg nemlig heller ikke finde noget om. Jeg har nemlig bestilt tomme chips hjem, men de skal vel klones, ellers går det jo galt, så hvorfor skal man bruge Lexia til den del??

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af mikhan » ons 2. jan 2019 10:28

Jeg har også undret mig lidt ;)

Men vi er enige om at:
CHIPPEN til startspærre skal kodes med fx. Lexia ( Den chip kan IKKE genkodes, det kræver en spritny chip )

Centrallåsen kodes/parres uden tester/ Lexia.. Den anvender ikke chippen i nøglen.

Men for at kode/parre centrallåsen, så kræver det jo, at nøglen sidder i tændingslåsen, så der kan sættes fuld tænding på.
Hvad jeg så ikke ved, er om fuld tænding er nok. Måske vil bilen registrere om startspærre er kodet eller ej ???
Jeg har aldrig prøvet at parre en nøgle til centrallåsen, inden nøglechippen allerede VAR kodet, og fungere til startspærren.

Er "kravet" en virksom nøgle til startspærre, så vil det jo forklare problematikken hvorvidt Lexia er nødvendig eller ej ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af posh » ons 2. jan 2019 10:43

jeg har kodet både originale og uoriginale fjernbetjeninger til mine biler, IKKE startspærren kun låse op/i delen og det fungerer hver gang ved at sætte nøglen i tændingen og dreje til tænding mens låseknappen holdes nedtrykket (døre og vinduer skal være lukkede) så går der rundt 5 sekunder så låser dørene, og systemet er parret, men dette kræver at bilen ikke bare har centrallås men den skal også være fjernbetjent hvilket ikke alle lidt ældre modeller har.

hvis det er startspærren der skal kodes kan man købe en håndfuld løse chip på aliexpress for en tyver og med en lexia kode dem til bilen så den kan starte

eksempler
https://www.aliexpress.com/w/wholesale- ... -chip.html

https://www.aliexpress.com/item/jingyuq ... st=ae803_3
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Franz
Indlæg: 26
Tilmeldt: søn 16. dec 2018 20:59
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af Franz » ons 2. jan 2019 10:46

mikhan:
Hvor koder man startspærre chippen i Lexia? Jeg har et bundt tomme chips på vej, med henblik på at få lavet en reservenøgle.

Nu har jeg i jeg ved ikke hvor lang tid prøvet at omkode fjernbetjeningen til denne bil, altså en fjernbetjening som virker til en anden c3.
Jeg har brugt alle de tricks jeg har læst om herinde, og intet virker. Det er jo også blevet nævnt at man første gang man koder en fjernbetjening skal dette gøres igennem Lexia, men HVOR? Jeg kan som nævnt heller ikke finde hvor man kan kode startspærre chippen i Lexia.


Nøglen med fjernbetjeningen kan starte bilen uden problemer, den kan bare ikke styre dørene.

Med de hyggeligste nytårs hilsner

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af mikhan » ons 2. jan 2019 10:53

Franz skrev:
ons 2. jan 2019 10:46
mikhan:
Hvor koder man startspærre chippen i Lexia? Jeg har et bundt tomme chips på vej, med henblik på at få lavet en reservenøgle.

Nu har jeg i jeg ved ikke hvor lang tid prøvet at omkode fjernbetjeningen til denne bil, altså en fjernbetjening som virker til en anden c3.
Jeg har brugt alle de tricks jeg har læst om herinde, og intet virker. Det er jo også blevet nævnt at man første gang man koder en fjernbetjening skal dette gøres igennem Lexia, men HVOR? Jeg kan som nævnt heller ikke finde hvor man kan kode startspærre chippen i Lexia.


Nøglen med fjernbetjeningen kan starte bilen uden problemer, den kan bare ikke styre dørene.

Med de hyggeligste nytårs hilsner
Franz !!! Jeg kan ikke lige huske HVOR på en C3 med Lexia..
Men prøv at ringe til mig på et tidspunkt.. Du kender jo mit nummer ;)

Mvh Mikael
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af mikhan » ons 2. jan 2019 11:07

Der er forskellige metoder..
Jeg har altid held med følgende: (Næsten altid) ;)

Man sætter sig ind i bilen med alle døre og vinduer lukket.

Så sætter man nøglen i tændingslåsen og sætter FULD tænding på.
OMGÅENDE trykkes der på fjernbetjeningens låseknap.
(Endnu bedre er, at holde den knap nede SAMTIDIG med man drejer nøglen til fuld tænding)

Knappen holdes nede i mindst 10 sekunder ( Må ikke slippes inden )
Nogen gang låser dørene så, andre gange ikke.. Lidt forskelligt ???

Derefter slippes låseknappen og nøglen tages ud.
(Ofte venter man lige 10 sekunder med nøglen ude, inden man prøver om centrallåsen er parret korrekt)

NOGEN har haft bedre held med DEREFTER, at stige ud af bilen.. Lukke alle døre.
Derefter låse/oplåse bilen med nøglen (ikke med knapperne)
Først derefter har NOGEN fået en brugbar fjernbetjening.

Bemærk at fjernbetjeningen aldrig vil virke, mens nøglen sidder i tændingslåsen.. (Undtagen under nævnte parring) ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Besvar