Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Franz
Indlæg: 26
Tilmeldt: søn 16. dec 2018 20:59
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af Franz » ons 20. mar 2019 18:39

Det var dejligt med den info, nu vil jeg prøve at bytte om på fjernbetjeningerne, bare for at se om de så kan kodes. Jeg har nemlig fået reservedelskoderne til begge biler jeg arbejder med, og de er forskellige, dvs en må være ask, og den anden fsk, så burde kunne få den nøgle der ikke kan kodes til den anden bil til at virke på min og visa versa.
De nøgle typer (CE0523 og CE0536) er begge til firkantede nøgler, mine er det (næsten) runde nøgler. Har søgt på de andre, kan du hjælpe mig der??

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af SRO » tors 21. mar 2019 20:32

mikhan skrev:
ons 2. jan 2019 11:14
Jeg mener bestemt at Peugeot/Citroen har udstyr til at tjekke, om nøglen overhovedet udsender "signal" til centrallåsen ;)
Fås også til hjemmebrug: https://www.ebay.co.uk/itm/RF-Remote-Co ... 2749.l2649

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af posh » fre 22. mar 2019 07:56

Bare en tanke, i forbindelse med uoriginale fjernbetjeninger er der ligesom 2 typer

jeg købte selv fjernbetjening til 206 eren , denne skulle IKKE klones ved at følge vejledningen med tænding på og hold lås til bilen låser, den skulle kolnes direkte fra den "gamle fjernbetjening" på den måde at jeg lagde den gamle og nye tæt på hinanden på bordet, og så trykkede på lås på begge samtidig indtil en lille lampe i den nye fjernbetjening blinkede som bekræftelse på at den havde læst den gamles data, og så virkede den da også på bilen (jeg har brugt samme type til fjernbetjening af flere ting så som tænde printer eller slukke lys i garagen og åbne lukke proten (bare eksempler)
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Franz
Indlæg: 26
Tilmeldt: søn 16. dec 2018 20:59
Kontakt:

Re: Kodning af c3 fjernbetjening og startspærre

Ulæst indlæg af Franz » ons 27. mar 2019 15:52

Jeg fik checket om rc sendte koder, og det gør den. MEN.
Jeg har fat i en fyr der her i odense kan udlæse PIN koden fra bilen, og han forsøgte også at kode nøglen, men det mislykkes. Det er muligvis fordi der er to typer nøgler til den bil, selv inden for samme årgang :-)
Så nu skal jeg finde de nøgler på Ebay, og bestille en hjem af hver (har 2 biler)
Der er to rc'ere, den ene hedder 6554 RE, og den anden hedder 6490 86. Jeg skal finde tilsvarende på Ebay eller andet, er der nogen der har en ide??
Det lader til at de RC'ere kun kan kodes en gang, dvs hvis de er blevet kodet til en bil kan de ikke kodes igen til en anden bil. Jeg troede faktisk ikke RC kunne modtage signaler også, men det må de jo kunne.
Any idears anyone?

Besvar