Armlæn - hastighedsvisning
-
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: ons 27. jun 2018 22:38
- Kontakt:
Armlæn - hastighedsvisning
Hej
Jeg er ny ejer af en Citroën C3 fra 2008 (diesel, 1,6l)
Forsæderne har armlæn, men armlænene sidder alt for højt - nogle, der oplever det samme? Nogle forslag til, hvordan jeg får armlænene længere ned?
Jeg har netop lige fået nye dæk på bilen og hastighedsafvigelsen mellem speedometer og “Real lige” skulle nu være ca 1%.
Den er dog ca. 5 %. Kan dette justeres ?
Jeg føler desuden ar bilen ikke godt retter op, dvs retter ikke op til ligeud særligt godt. Er det er generelt og kendt problem? Hvis ikke, nogle forslag til hvad der kan være galt?
Venlig hilsen
Søren
Jeg er ny ejer af en Citroën C3 fra 2008 (diesel, 1,6l)
Forsæderne har armlæn, men armlænene sidder alt for højt - nogle, der oplever det samme? Nogle forslag til, hvordan jeg får armlænene længere ned?
Jeg har netop lige fået nye dæk på bilen og hastighedsafvigelsen mellem speedometer og “Real lige” skulle nu være ca 1%.
Den er dog ca. 5 %. Kan dette justeres ?
Jeg føler desuden ar bilen ikke godt retter op, dvs retter ikke op til ligeud særligt godt. Er det er generelt og kendt problem? Hvis ikke, nogle forslag til hvad der kan være galt?
Venlig hilsen
Søren
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Armlæn - hastighedsvisning
næe det er bare en citroen og de skal styres, så det er ikke unormalt de skal hjælpes lidt til at køre ligeud, det vænner du dig hurtigt til
armlænene er normalt justerbare, så de skal helt op og så ned til ønsket højde
glem alt om hastighedsafvigelse ingen biler viser den reelle hastighed, og du kan ikke justere noget i den retning, selv bruger jeg at kigge på min GPS da den viser bilens eksakte hastighed, og det er at når speedometeret viser 80 km/t så kører bilen reelt 75 km/t det samme i byen, bilen siger 50 KM/t og virkeligheden er 46 km/t, værre bliver det på motorvej, når bilen viser 130, km/t er den reelle fart 118 km/t så dem der tror jeg kører 150 km/t tager grundigt fejl, den reelle fart er 134 km/t, men sådean er der jo så meget........og det hele er fuldstændig efter bogen....
armlænene er normalt justerbare, så de skal helt op og så ned til ønsket højde
glem alt om hastighedsafvigelse ingen biler viser den reelle hastighed, og du kan ikke justere noget i den retning, selv bruger jeg at kigge på min GPS da den viser bilens eksakte hastighed, og det er at når speedometeret viser 80 km/t så kører bilen reelt 75 km/t det samme i byen, bilen siger 50 KM/t og virkeligheden er 46 km/t, værre bliver det på motorvej, når bilen viser 130, km/t er den reelle fart 118 km/t så dem der tror jeg kører 150 km/t tager grundigt fejl, den reelle fart er 134 km/t, men sådean er der jo så meget........og det hele er fuldstændig efter bogen....
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Armlæn - hastighedsvisning
Selvopretning er nu en del af bilens styregeometri, det skulle helst fungere, uanset mærke/model. Få sporingen kontrolleret.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2391
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Armlæn - hastighedsvisning
Med Diagbox kan man telekode andre dæk/hjulstørrelser.. Altså vælge mellem 4 - 5 størrelser.. Måske er der en størrelse dæk/hjul, som passer bedre i "omkredsen" med de nuværende. ???
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Armlæn - hastighedsvisning
og et lidt lavt dæktryk kan gøre den træg i selvopretningen, her til lands er det en god idé lige at fylde til den gode side med lufttryk, hæv 2 streger i begge ender og bilen vil føles en del bedre og mere kontant, samtidig holder dækkene længere og brændstofforbruget falder mærkbart
eksempel fra 2,3 til 2,5 og 2,5 til 2,7, det virker særdeles overbevisende på i hvert fald min bil.
eksempel fra 2,3 til 2,5 og 2,5 til 2,7, det virker særdeles overbevisende på i hvert fald min bil.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der