c3/2010 1.6 hdi Blue
: tors 3. jul 2025 21:58
Underlig gearkasseolie:
Har for nyligt erhvervet mig vognen.
Den kører fint, men jeg ville skifte drivakselled i venstre side. Jeg undredes over at olie nærmest fossede ud, da akslen blev fjernet. Gearolie plejer at være ganske 'trægt' og lidt tykt. Sådan oplevede jeg ikke min gamle olie. Den virkede nærmest som motorolie, men i en langt renere udgave end motorolie normalt at udgøre. Kan det måske forekomme, at tidligere ejer har skiftet normal gearolie ud med motorolie?
Kender nogen af jer til myter eller historier om benyttelse af diverse olier i gearkassen?
Jeg skylder nok lige at sige at jeg ingen som helst mistanke har haft til min gearkasse. Den lyder helt normal, og skifter også ganske fint.
Hvad mon er sket tidligere?
Har for nyligt erhvervet mig vognen.
Den kører fint, men jeg ville skifte drivakselled i venstre side. Jeg undredes over at olie nærmest fossede ud, da akslen blev fjernet. Gearolie plejer at være ganske 'trægt' og lidt tykt. Sådan oplevede jeg ikke min gamle olie. Den virkede nærmest som motorolie, men i en langt renere udgave end motorolie normalt at udgøre. Kan det måske forekomme, at tidligere ejer har skiftet normal gearolie ud med motorolie?
Kender nogen af jer til myter eller historier om benyttelse af diverse olier i gearkassen?
Jeg skylder nok lige at sige at jeg ingen som helst mistanke har haft til min gearkasse. Den lyder helt normal, og skifter også ganske fint.
Hvad mon er sket tidligere?