Additiv

Besvar
Tange sø
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 22. dec 2023 17:51
Kontakt:

Additiv

Ulæst indlæg af Tange sø » tors 28. dec 2023 10:56

Nogen der har erfaring med at tilsætte additiv i benzintanken på en C3 årgang 2023.
Min havde lidt ujævn motorgang og ved service tilsatte Citroenværksted additiv, for at fjerne korks og andre urenheder.

John59
Indlæg: 135
Tilmeldt: tors 3. aug 2023 13:31
Kontakt:

Re: Additiv

Ulæst indlæg af John59 » tors 28. dec 2023 14:37

ja, så har de da gjort noget. Om det hjælper, ja det er så spørgsmålet. Troen kan jo flytte bjerge siger man jo, men skade, det tror jeg nu heller ikke at det gør. Ofte så hjælper det at skifte sin tankstation ud, eller som nogle har rigtig god erfaring med at skifte til oktan 100. Havde engang en MX5 som jeg prøvede at skifte til oktan 100, hold da helt op hvor hvor motorgang og trækkraft blev forbedret.

SRO
Moderator
Indlæg: 1941
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Additiv

Ulæst indlæg af SRO » man 1. jan 2024 13:07

De fleste kan spare additiverne, hvis man sørger for at køre mere maks. 1500 omdr./min. - bare en gang imellem.
Sørg for at bilen bliver kørt ud i gearene og får lov at strække ben indimellem.

Salg af additiver har i mange år været en fin indtægskilde for nogle værksteder :D

Additiver kan helst sikkert være fine til mange ting, men ofte vil lidt frisk kørsel en gang imellem være lige så fint.

Besvar