C3 Blue HDI 100 2015 Klimaanlæg køler ikke

Besvar
FF1OZK
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 2. mar 2017 20:05
Kontakt:

C3 Blue HDI 100 2015 Klimaanlæg køler ikke

Ulæst indlæg af FF1OZK » tirs 18. maj 2021 15:45

Hej

Fornyligt opdagede jeg at klimaanlægget ikke længere kølede. Min tester viser, at lufttemperaturen i førersiden er -40 grader. I passagersiden passer den ca. med temperaturindstillingen. AC-delen ser ikke ud til at fejle noget, så jeg gætter på, at det er en defekt temperaturføler i førrersiden, som kobler AC fra.

Nogen, som ved hvor disse to følere sidder, og hvordan kommer man til dem?

SRO
Moderator
Indlæg: 1923
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: C3 Blue HDI 100 2015 Klimaanlæg køler ikke

Ulæst indlæg af SRO » tirs 18. maj 2021 22:05

April var en kold måned og maj har vist ikke sat rekorder, men -40°C kunne godt tyde på en defekt føler :-)

Du kan købe manualer på bl.a. www.emanualonline.com

Jeg har købt flere manualer der... og når man lige har gennemskuet deres system, så spiller det fint. Så vil du kunne slå mange ting op og finde tingene placering. Bemærk at det "selvfølgelig" er kopi af PSA' database - med de begrænsninger det giver. Du kan kun søge ved at slå bilen op på modellen, ikke indtaste et VIN-nummer. Det kan i sig selv være lidt af en udfordringer, men trods alt langt bedre end ingenting.

Mht. andre manualer på sitet skal du kigge dig godt for og nærlæse beskrivelserne. "Bagmændene" er fra et sted i verden, hvor moralbegrebet er defineret anderledes end i DK.

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: C3 Blue HDI 100 2015 Klimaanlæg køler ikke

Ulæst indlæg af pug407aut » ons 19. maj 2021 12:19

FF1OZK skrev:
tirs 18. maj 2021 15:45
Hej

Fornyligt opdagede jeg at klimaanlægget ikke længere kølede. Min tester viser, at lufttemperaturen i førersiden er -40 grader. I passagersiden passer den ca. med temperaturindstillingen. AC-delen ser ikke ud til at fejle noget, så jeg gætter på, at det er en defekt temperaturføler i førrersiden, som kobler AC fra.

Nogen, som ved hvor disse to følere sidder, og hvordan kommer man til dem?
Grunden til at den viser - 40, det er at der ikke er en føler i føresiden, den bruger føleren i passagersiden, så det er ikke der dit problem er, men nok mere mangel på kølemiddel.
Du bør kunne se trykket med testeren
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

Besvar