2021 puretech automatisk lys. Emnet er løst

Besvar
Brugeravatar
martin.dantoft
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 24. mar 2021 20:30
Kontakt:

2021 puretech automatisk lys.

Ulæst indlæg af martin.dantoft » man 5. apr 2021 22:50

Hej alle.

Jeg har lige købt en ny C3 puretech. Den har led forlys og autolys om aften virker bare godt men om dagen..

Problemt er at der om dagen kun er lys bag på bilen, ikke led kørelys foran, sælger siger det er sådan efter et eller andet EU pis og det ikke kan laves om.. kan det nu passe kan der virkelig ikke kodes om i lys styringen så den om dagen kører med kørelys når det bliver mørkt skifter til nærlys/langlys... min gamle c1 kunne!
Mvh Martin

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: 2021 puretech automatisk lys.

Ulæst indlæg af pug407aut » tors 8. apr 2021 16:28

Kør til en anden forhandler.
For led kørelyset skal lyse på fuld styrke om dagen, og baglygterene skal også være tændt.
Det kan godt kodes rigtigt
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

PRW
Indlæg: 111
Tilmeldt: man 22. jul 2019 20:09
Kontakt:

Re: 2021 puretech automatisk lys.

Ulæst indlæg af PRW » fre 9. apr 2021 07:31

Det lyder meget underligt, normalt er det jo kun kørelys der tændt på bilen om dagen (led foran) og ikke baglygterne.
Når man tænder Positionslys så tændes bilens baglygter sammen med kørelyset (tit dæmpes kørelyset en smule)
Ved nærlys så tændes bilens rigtig lys foran samt baglygterne..

Har aldrig hørt noget om man ikke skal have kørelys foran bilen i dagtimerne men baglygterne tænder.. Mener at ha læst det ville blive et lovkrav at alle nye biler skulle ha tændt deres baglygter ved kørelys, altså at de altid vart tændt.

Har selv fået kodet min så der altid er 100% styrke på mine kørelys (led foran) og baglygterne er tændt.
Dog ændres dette når jeg tænder nærlyset/fjernlys så blænder led kørelyset en smule ned.
CITROEN C4 CACTUS PURETECH 82 S&S ETG FEEL. 2015

JHA
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 13. nov 2019 23:31
Kontakt:

Re: 2021 puretech automatisk lys.

Ulæst indlæg af JHA » fre 9. apr 2021 08:40

Jeg kører altid med lyskontakten på "auto" på min C3 PureTech årg. 2019. Så tænder den selv LED og baglys i dagslys og "de store" lygter når det er mørkt. Den finder også selv ud af og blænde op og ned.
C3 årg 2019 med ovenlysvindue
Amazon årg 1968

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: 2021 puretech automatisk lys.

Ulæst indlæg af pug407aut » fre 9. apr 2021 12:14

PRW skrev:
fre 9. apr 2021 07:31
Det lyder meget underligt, normalt er det jo kun kørelys der tændt på bilen om dagen (led foran) og ikke baglygterne.
Når man tænder Positionslys så tændes bilens baglygter sammen med kørelyset (tit dæmpes kørelyset en smule)
Ved nærlys så tændes bilens rigtig lys foran samt baglygterne..

Har aldrig hørt noget om man ikke skal have kørelys foran bilen i dagtimerne men baglygterne tænder.. Mener at ha læst det ville blive et lovkrav at alle nye biler skulle ha tændt deres baglygter ved kørelys, altså at de altid vart tændt.

Har selv fået kodet min så der altid er 100% styrke på mine kørelys (led foran) og baglygterne er tændt.
Dog ændres dette når jeg tænder nærlyset/fjernlys så blænder led kørelyset en smule ned.
Da folk ikke kan finde ud af at tænde lyset når det bliver mørkt, så har EU lavet reglerne om, så baglygteren også skal tænde sammen med kørelyset om dagen, jeg mener det var sidste år det blev lavet om
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

PRW
Indlæg: 111
Tilmeldt: man 22. jul 2019 20:09
Kontakt:

Re: 2021 puretech automatisk lys.

Ulæst indlæg af PRW » fre 9. apr 2021 17:00

pug407aut skrev:
fre 9. apr 2021 12:14
PRW skrev:
fre 9. apr 2021 07:31
Det lyder meget underligt, normalt er det jo kun kørelys der tændt på bilen om dagen (led foran) og ikke baglygterne.
Når man tænder Positionslys så tændes bilens baglygter sammen med kørelyset (tit dæmpes kørelyset en smule)
Ved nærlys så tændes bilens rigtig lys foran samt baglygterne..

Har aldrig hørt noget om man ikke skal have kørelys foran bilen i dagtimerne men baglygterne tænder.. Mener at ha læst det ville blive et lovkrav at alle nye biler skulle ha tændt deres baglygter ved kørelys, altså at de altid vart tændt.

Har selv fået kodet min så der altid er 100% styrke på mine kørelys (led foran) og baglygterne er tændt.
Dog ændres dette når jeg tænder nærlyset/fjernlys så blænder led kørelyset en smule ned.
Da folk ikke kan finde ud af at tænde lyset når det bliver mørkt, så har EU lavet reglerne om, så baglygteren også skal tænde sammen med kørelyset om dagen, jeg mener det var sidste år det blev lavet om
Var det ikke også det jeg skrev, dog har jeg ikke hørt om at kørelyset foran ikke skal være tændt :think:
Men kan da være at når baglyset skal være tændt så slukker de kørelyset foran for at spare på strømmen hvis dette ikke er et lovkrav ?
CITROEN C4 CACTUS PURETECH 82 S&S ETG FEEL. 2015

Brugeravatar
martin.dantoft
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 24. mar 2021 20:30
Kontakt:

Re: 2021 puretech automatisk lys.

Ulæst indlæg af martin.dantoft » søn 18. apr 2021 21:22

Hej alle.

Lyder som om jeg skal en tur forbi Citroën i Århus og håbe på de kan hjælpe.. 1000 tak for svarene.
Martin

Besvar