Fejlmelding på al elektronisk udstyr: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold, vejstribealarm.

Besvar
UHJ
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 15. apr 2020 11:58
Kontakt:

Fejlmelding på al elektronisk udstyr: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold, vejstribealarm.

Ulæst indlæg af UHJ » lør 19. sep 2020 13:22

NewC3 Pure Tech 82 Skyline. Kørt 11000 km, indreg. 1 gang maj 2019.
Har nu 3 gange oplevet "sort skærm" med alam og fejlmelding af al elektronisk hjælp: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold og vejstribealarm. Meldingen kom 1. gang, få måneder efter jeg havde købt bilen. Sidste gang d. 13. ds. Fejlen optræder hver gang ved langsom kørsel d.v.s. under 70 km/t
Alarmen ledsages af oplysning om, straks at køre på værksted.
Inden jeg når så langt kobler fejlene ud: "ESP indkoblet, ABS indkoblet", etc., indtil alt igen fungerer.
Teorien er et pludseligt spændingsfald og sidste gang blev alt normalt efter en ca. 5 km lang tur med hurtigt omdrejningstal i lave gear. Siden har jeg kørt 250 km uden problemer.
Bilen er naturligvis undersøgt på aut. værksted, hvor de havde bilen 1 døgn, kørte 250 km og til sidst opladede batteriet nogle timer ud fra teorien om sulfatering af en eller flere celler. Udlæsning med diagnosestik negativ, da fejlen var væk.
Man har bedt mig om at køre på nærmeste aut. værksted, næste gang fejlen optræder. Det er ikke nemt, når problemerne opstår langt fra aut. værksteder og forsvinder igen inden disse nås.

JHA
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 13. nov 2019 23:31
Kontakt:

Re: Fejlmelding på al elektronisk udstyr: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold, vejstribealarm.

Ulæst indlæg af JHA » søn 20. sep 2020 09:35

Følger lige denne tråd. Har selv en Pure Tech 82 Skyline købt 20-3-19. Den har også vist sort skærm et par gange men ingen fejl. Det hele blev normalt igen efter bilen blev stoppet og startet igen. Et andet "problem" jeg har er en funktion (visning af dør åben) der kommer og går ligesom vinden blæser.
C3 årg 2019 med ovenlysvindue
Amazon årg 1968

UHJ
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 15. apr 2020 11:58
Kontakt:

Re: Fejlmelding på al elektronisk udstyr: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold, vejstribealarm.

Ulæst indlæg af UHJ » søn 20. sep 2020 12:33

Min sorte skærm ledsages af alarmlyd og meldinger: 1 ad gangen og slutter med opfordring til at køre på værksted asp. Har også prøvet at stoppe og starte igen, men så begynder alle alarmer forfra.
Har flere gange fået melding om Hillholderdefekt i form af lampe, som lyser ved speedometeret. Den lampe slukkes med stop/start.

JHA
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 13. nov 2019 23:31
Kontakt:

Re: Fejlmelding på al elektronisk udstyr: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold, vejstribealarm.

Ulæst indlæg af JHA » søn 20. sep 2020 17:02

Jeg fik at vide fra værkstedet at når den lavede fejlen skulle jeg oprette en SPYLOG. Så skulle den gemme fejlen så de bedre kan udlæse den.
C3 årg 2019 med ovenlysvindue
Amazon årg 1968

UHJ
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 15. apr 2020 11:58
Kontakt:

Re: Fejlmelding på al elektronisk udstyr: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold, vejstribealarm.

Ulæst indlæg af UHJ » søn 20. sep 2020 17:15

SPYLOG? Hvordan gør jeg det?

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Fejlmelding på al elektronisk udstyr: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold, vejstribealarm.

Ulæst indlæg af SRO » søn 20. sep 2020 20:14


UHJ
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 15. apr 2020 11:58
Kontakt:

Re: Fejlmelding på al elektronisk udstyr: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold, vejstribealarm.

Ulæst indlæg af UHJ » man 21. sep 2020 20:49

Tak. Har prøvet, men kan ikke få det til at fungere på C3`eren.

UHJ
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 15. apr 2020 11:58
Kontakt:

Re: Fejlmelding på al elektronisk udstyr: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold, vejstribealarm.

Ulæst indlæg af UHJ » ons 28. okt 2020 13:29

Mit problem er løst, derfor denne tilbagemelding:
Det autoriserede værksted i Odense kendte problemet og opdaterede bilens touchskærm til nyeste software og slettede min og min kones iPhones. Man kan sikkert gøre det selv, man jeg fik det gjort under garantien på aut. værksted.
Telefoner, som bruges i bilen, skal være opdateret til seneste software. Gå herefter ind telefonens indstillinger under generelt - carplay og tryk "glem denne bil".
Så er alt nulstillet og telefonen indlæses i Apple CarPlay, enten via Bluetooth eller kabel. Det tager nogle minutter og kan følges på bilens skærm.
Jeg fik at vide at nogle apps forenes dårligt med CarPlay og blev anbefalet at slette MyCitroen.
Jeg har ikke oplevet problemet siden og telefonen tilsluttes via kabel og åbner AppleCarPlay, de fleste gange også når telefonen er låst.

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Fejlmelding på al elektronisk udstyr: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold, vejstribealarm.

Ulæst indlæg af SRO » ons 28. okt 2020 18:39

Dejligt med tilbagemelding og ikke mindst at du forklarer fremgangsmåden!!! 10-4


UHJ
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 15. apr 2020 11:58
Kontakt:

Re: Fejlmelding på al elektronisk udstyr: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold, vejstribealarm.

Ulæst indlæg af UHJ » tors 28. jan 2021 11:53

24. januar skete det så igen: ganske som beskrevet i mit første indlæg her. Vi fortsatte stille og roligt og efter et par kilometers kørsel forsvandt alle alarmer.
I går blev bilen igen udlæst med fejlkoder på autoriseret værksted: fejl i hastighedssensoren på ve. forhjul. Sensoren er skiftet og problemet skulle være løst. Hvorfor den fejl ikke blev fundet første gang, fik jeg ingen god forklaring på.
Den forklaring passer langt bedre ind i min forestillingsverden. Ærlig talt forekommer det lidt spooky, at en mobiltelefon skulle kunne sætte vigtige dele af bilens elektroniske udstyr ud af spil.
Men vores telefoner virker stadig fint på AppleCarPlay :handgestures-thumbupright:

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: Fejlmelding på al elektronisk udstyr: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold, vejstribealarm.

Ulæst indlæg af mikhan » tors 28. jan 2021 15:29

Vedr. ABS sensoren ikke blev skiftet første gang, skyldes muligvis at fejlen stod som en periodefejl. Og ikke som permanent.

En periodefejl lader sig i reglen slette, uden at udskifte den aktuelle "reservedel" ( Her ABS sensoren )
Jeg tror ikke at værkstedet fandt det rimeligt at skifte ABS sensoren, bare p.g.a. en periodefejl.
(Det havde jeg heller ikke gjort) ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

UHJ
Indlæg: 18
Tilmeldt: ons 15. apr 2020 11:58
Kontakt:

Re: Fejlmelding på al elektronisk udstyr: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold, vejstribealarm.

Ulæst indlæg af UHJ » tors 28. jan 2021 20:52

Tak for svar.
Fejl i ABS sensoren, - er det ikke en sjælden fejl? Har haft flere biler med ABS-system, men aldrig oplevet fejl før.

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Fejlmelding på al elektronisk udstyr: ESP, ABS, Dæktryk, Hillhold, vejstribealarm.

Ulæst indlæg af SRO » tors 28. jan 2021 21:17

Alt er jo relativt, men en ABS sensor er en komponent der kan udskiftes op til flere gange i en bils levetid (i DK) - om end de må betragtes som en rimelig holdbar komponent, ikke mindst miljøet de arbejder i taget i betragtning.

Besvar