Service lyser hele tiden- automatisk? Emnet er løst

Besvar
Glad C3 ejer
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 24. maj 2020 13:25
Kontakt:

Service lyser hele tiden- automatisk?

Ulæst indlæg af Glad C3 ejer » søn 24. maj 2020 13:52

Hej!
Kan I hjælpe mig? Jeg har en C3 fra 2015. Service-lampen lyser konstant og dashbordet viser også at jeg burde have foretaget en servicetjek for ca. 100KM siden (viser -100km). Ingen andre lamper lyser og det kører som den skal.
Jeg synes at huske at Servicelampen kommer på automatisk når der er tid for anbefalet service-tjek efter x-antall km (tror det er 2000km?). Denne tjek er del af betingelserne for at 3 års-garantien gælder. Altså at dette er den eneste funktion med Service-lampen. At den ikke lyser fordi et er noget forkert, men "kun" for at give et godt råd omkring tid for service-tjek. MEN ER DETTE KORREKT?? Jeg bliver i tvivl nu.
Jeg er i Nord-Norge nu og skal køre hele vejen hjem til Danmark (ca. 2200km) Jeg ville helst have ventet til service-tjekken til jeg er tilbage i DK. Men er det trygt? Viser egentlig service-lampen at der er noget forkert, og at den bør komme på værksted nu her i Norge inden jeg rejser om 1 uge??

Ville blive meget taknemmelig for råd og kommentarer fra folk der kender til dette med C3 og servicelampen. Mange tak :-)

Brugeravatar
Lars4733
Indlæg: 1544
Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Re: Service lyser hele tiden- automatisk?

Ulæst indlæg af Lars4733 » søn 24. maj 2020 14:01

Hvis du gør dig forhåbning om at garantien stadig vil dække skal du overholde serviceintervallerne til punkt og prikke - og i alle tilfælde ikke køre mere end foreskrevet.
Jeg har familie der har mistet mange penge pga de ikke dik lavet et service “til tiden” på en ferie - da deres motor stod af for nyligt var PSA ikke til at hugge og stille i pga denne lille overskridelse på et par hundrede kilometer

Men om det “kun” er service den fortæller eller om der er andet galt skal jeg ikke kunne sige, mener ikke service lyser hele tiden hvis det “bare” er tid til olieskift?
Peugeot 307 1.6 2007

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut

Glad C3 ejer
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 24. maj 2020 13:25
Kontakt:

Re: Service lyser hele tiden- automatisk?

Ulæst indlæg af Glad C3 ejer » søn 24. maj 2020 15:08

Tak Lars4733 for din kommentar. Så vidt jeg ved så gælder garantien kun 3 år, og nu har jeg haft den i 4 1/2 år, så i forhold til det burde det vel ikke betyde noget, eller?
Men tak for advarslen med historien fra din familie. Hmm, jeg tænker at jeg måske skulle lave denne service-tjek alligevel, selv om min garanti er gået ud. Måske ville forsikringen brokke sig, hvis der skete noget.
For ja, at den lyser hele tiden er lidt foruroligende.....

Brugeravatar
Lars4733
Indlæg: 1544
Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Re: Service lyser hele tiden- automatisk?

Ulæst indlæg af Lars4733 » søn 24. maj 2020 15:21

Den skriver ikke noget i displayet samtidig?

Ikke at jeg ville anbefale den løsning, men du kan jo evt nulstille servicetælleren og se om servicelampen så forbliver slukket? For så er det jo bare olieskift osv den beder om

Og så naturligvis få skiftet olie når du er hjemme og nulstille igen
Peugeot 307 1.6 2007

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut

Glad C3 ejer
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 24. maj 2020 13:25
Kontakt:

Re: Service lyser hele tiden- automatisk?

Ulæst indlæg af Glad C3 ejer » søn 24. maj 2020 22:29

Tusinde tak for tipset Lars4733! Juhuu, det virket! Jeg nulstillet servicetælleren, og så slukket servicelampen og forblev slukket :-) Læste i manualen at med den C3 AdBlue bil jeg har, så kommer servicelampen altid op og lyser konstant når man har kørt over de km citroen mener er grænsen for hvornår man skal have service-tjek. Altså at de ikke har noget at gøre med at der er noget galt egentlig.
Så nu er jeg klar til landvejen fra det arktiske polar-land og ned til de bløde danske bakker :-)

Besvar